اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

ویزای eb2، ویزایی برای نخبگان 

ویزای eb2 آمریکا یک ویزای کاری است که دولت آمریکا آن را برای نخبگان در نظر گرفته و این ویزا می‌تواند منجر به دریافت گرین کارت یا اقامت دائم آمریکا شود. افرادی که دارای مهارت و توانایی‌های خاصی هستند، می‌توانند با دریافت این ویزا به آمریکا مهاجرت کنند. 

البته دریافت ویزای eb2 چندان ساده نیست و افرادی این ویزا را دریافت می‌کنند که شرایط لازم را برای دریافت آن داشته باشند. برای اینکه بیشتر با این ویزا و مشاغل مربوط به آن آشنا شوید، ادامه این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد. این مقاله را تا به انتها بخوانید. 

منظور از ویزای eb2 چیست و چه کسانی واجد شرایط دریافت آن هستند؟

ویزای eb2 یکی از ویزاهای مبتنی بر کار آمریکا است که به افراد حرفه‌ای که دارای مدرک تحصیلات پیشرفته هستند و در کشور خود به عنوان نخبه شناخته می‌شوند، ارائه می شود. این ویزای شغلی و اولویت دوم کشور آمریکا بوده و دارندگان این ویزا می‌توانند اقامت دائم آمریکا را اخذ کنند. 

افرادی که متقاضی دریافت این ویزا هستند، باید توانایی خاصی در زمینه تخصصی خود داشته باشند و بتوانند توانایی خود را اثبات کنند. در حالت کلی افرادی واجد شرایط دریافت این ویزا هستند که: 

۱- متخصصانی که مدارک دانشگاهی در سطوح بالا داشته باشند. 

۲- افرادی که در زمینه پزشکی، علوم، هنر، دو و میدانی و یا تجارت، توانایی‌های استثنایی داشته باشند. 

۳- در صورتی که فرد از منافع ملی NIW چشم‌پوشی کند، می‌تواند بدون نیاز به کارفرما این ویزا را دریافت کند. 

بیشتر بخوانید: انواع ویزای کاری آمریکا و شرایط دریافت هر کدام

ویزای eb2
مهاجرت به آمریکا

دسته‌بندی و الزامات شغلی برای ویزای eb2 

در جدول زیر می‌توانید که با معیارهای واجد شرایط بودن برای دریافت ویزای eb2 بیشتر آشنا شوید. 

افراد واجد شرایط برای دریافت ویزا eb2شرایط شغل انتخابی مدارک مورد نیاز 
افرادی که مدرک تحصیلی در سطح بالایی دارند. متقاضی باید شغلی را درخواست کند که این شغل به مدرک بالایی نیاز دارد. این مدرک یا باید آمریکایی و یا معادل آن باشد. همچنین باید متقاضی ۵ سال سابقه کار مرتبط با این مدرک تحصیلی داشته باشد. سایر الزامات در هر شغل با شغل دیگر متفاوت است. متقاضی باید اسنادی مانند سوابق تحصیلی رسمی ارائه دهد که نشان دهنده مدرک بالای او باشد. همچنین نامه‌هایی از کارفرمایان فعلی یا سابق که حداقل ۵ سال سابقه کار بعد از فارغ‌التحصیلی را ثابت کند. 
افرادی که دارای توانایی استثنائی و منحصربه فردی هستند.متقاضی باید ثابت کند که دارای توانایی استثنایی در یکی از حوزه‌های علوم، هنر یا تجارت است. منظور از توانایی استثنایی، درجه‌ای از تخصص است که به طور قابل توجهی بالاتر از آن چیزی است که در علوم، هنر و یا تجارت وجود دارد. متقاضی باید بتواند شواهدی را ارائه دهد که نشان‌دهنده توانایی‌های خاص او هستند. 

راه‌های اثبات توانایی‌های استثنائی برای دریافت ویزای eb2

افرادی که دارای توانایی خاصی هستند، برای دریافت این ویزا باید حداقل ۳ شرط از شرایط زیر را داشته باشند. 

  • سوابق تحصیلی رسمی که نشان‌دهنده مدرک دیپلم، گواهی‌نامه از یک کالج، مدرک دانشگاهی،‌مدرسه و… بوده و کاملا با حوزه توانایی فرد مرتبط باشد. 
  • نامه‌هایی از طرف کارفرمایان فعلی یا سابق که نشان‌دهنده حداقل ۱۰ سال سابقه کار تمام وقت باشد. 
  • مجوز یا گواهی‌نامه برای حرفه و شغل متقاضی
  • شواهدی که نشان دهند متقاضی در راستای این توانایی استثنائی، حقوق یا دستمزدی دریافت کرده است. 
  • عضویت متقاضی در یک انجمن حرفه‌ای 
  • قدردانی از دستاوردهای متقاضی توسط همتایان، نهادهای دولتی، سازمان‌های حرفه‌ای و…

و…

بیشتر بخوانید: ویزای o1 آمریکا

شرایط مجوز کار برای دریافت ویزای eb2

افرادی که متقاضی دریافت ویزای eb2 آمریکا هستند، باید یک درخواست تایید شده از وزارت کار در فرم ETA 9089 داشته باشند. کارفرما باید بتواند ثابت کند که توانایی پرداخت دستمزد پیشنهادی را از تاریخ استخدام دارد و تا زمانی‌که متقاضی اقامت دائم را دریافت کند، این وضعیت ادامه خواهد داشت. 

کارفرما می‌تواند از گزارش سالانه، اظهارنامه مالیات بر درآمد فدرال و یا صورت مالی حسابرسی شده برای نشان دادن توانایی مستمر برای پرداخت دستمزد استفاده کند. 

البته در صورتی که فرد از منافع ملی خود چشم‌پوشی کند، می تواند از طریق NIW اقدام کرده و نیازی به اثبات توانایی کارفرما برای پرداخت دستمزد نداشته باشد. 

در واقع زمانی که متقاضی با ارائه دادخواست از منافع ملی چشم‌پوشی می‌کند، می‌تواند با ویزای NIW مراحل مهاجرت کاری اولویت دوم خود را پیش ببرد. 

انواع روش‌های دریافت ویزای eb2 یا NIWشرایط دریافت ویزا
گواهی کار دائمی عمومیدر این روش، کارفرما باید یک درخواست تایید شده برای گواهی اشتغال دائم (فرم ETA 9089) از DOL را با تکمیل فرم I-140 دریافت کند. 
برنامه‌ریزی برای گواهی کار این روش مخصوص افرادی است که توانایی آنها توسط وزارت کار تعریف شده یا برخی از پرستاران حرفه‌ای و فیزیوتراپیست‌ها مشمول این روش می‌شوند که کارفرما باید درخواست را با فرم ETA 9098 تایید نشده به اداره مهاجرت ارسال می‌کند. 
چشم‌پوشی از منافع ملیافرادی که از منافع ملی چشم‌پوشی کرده و به نفع ایالات متحده فعالیت می‌کنند،‌ می‌توانند بدون نیاز به تکمیل فرم I-140 توسط کارفرما برای دریافت این ویزا اقدام کنند. 

بیشتر بخوانید: ویزای eb3 آمریکا

ویزای eb2
مهاجرت به آمریکا

ویزای همراه برای دارنده ویزای eb2

افرادی که از طریق ویزای eb2 به آمریکا مهاجرت می‌کنند، می‌توانند همسر قانونی و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال خود را با ویزای E-21 و E-22 به آمریکا ببرند. همسر متقاضی می‌تواند مجوز کار در آمریکا را دریافت کرده و مشغول به کار شود. 

مدت زمان اخذ ویزای eb2 چقدر است؟

مدت زمان دریافت ویزای eb2 به عوامل متعددی بستگی دارد که معمولا یک پروسه ۱۸ ماهه است که البته می‌تواند طولانی‌تر شود. زمان‌بندی بخش‌های مختلف بررسی این درخواست عبارت‌اند از: 

۱- بررسی گواهی کار PERM ( مدت ۴ ماه برای کار آماده‌سازی و ۶ ماه برای پردازش درخواست که در کل این پروسه ۱۰ ماهه است)

۲- درخواست متقاضی که مدت زمان پردازش استاندارد آن ۶ الی ۹ ماهه و پردازش حق بیمه آن ۱۵ روزه است. 

۳- تاریخ اولویت درخواست ( ممکن است چندین سال طول بکشد.)

۴- درخواست ویزا (حدود ۹ ماه)

بیشتر بخوانید: ویزای e2 آمریکا

جمع‌بندی 

یکی از ویزاهای مبتنی بر کار آمریکا، ویزای eb2 است که یک ویزا برای نخبگان محسوب می‌شود. این ویزا در واقع همان ویزای NIW آمریکا است و افرادی که دارای مدارک تحصیلی در سطح بالایی هستند و یا توانایی‌های خاصی دارند،‌ می‌توانند با این ویزا به آمریکا مهاجرت کرده و اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. 

ما در این مقاله سعی کردیم تا درباره این ویزای خاص و مهاجرتی آمریکا اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. اگر قصد مهاجرت به آمریکا را دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر این فرم را تکمیل کنید تا با کارشناسان مهاجرتی مهاجر، یک مشاوره مفید و تخصصی داشته باشید. 

منابع:

mohaajer

uscis.gov

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×