اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

ویزای O1 آمریکا یک ویزا برای نوابغ

در میان ویزاهای متعدد آمریکا، یک ویزای غیر مهاجرتی برای نوابغ وجود دارد که برای جذب افرادی است که در زمینه علم، هنر، تجارت، ورزش یا آموزش دارای توانایی‌های فوق‌العاده‌ای هستند. این ویزا که به ویزای O1 آمریکا معروف است، یک نوع ویزای کاری است و خود به تنهایی انواع مختلفی دارد.

البته ویزای O1 آمریکا، یک نوع ویزای موقتی و غیرمهاجرتی بوده و 3 سال اعتبار دارد که در صورت نیاز به تمدید، حداکثر تا یکسال قابل تمدید است. با این حال این ویزا نیز مزایای خاص خود را داشته و همین باعث شده است که متقاضیان زیادی نیز داشته باشد. برای اینکه بیشتر با این ویزای آمریکا و شرایط دریافت آن آشنا شوید، این مطلب را تا به انتها بخوانید.

معرفی ویزای O1 آمریکا و انواع آن

ویزای O1 آمریکا یک ویزای کاری و موقت است و در دسته ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا قرار می‌گیرد. این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که دارای توانایی منحصربه‌فردی در زمینه هنر، ورزش، تجارت، علم و یا آموزش داشته باشند و یا اینکه موفقیت خاصی در صنعت فیلمبرداری یا تلویزیون در سطح ملی یا بین‌المللی کسب کرده باشند.

این ویزا انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

1- ویزای O-1A

ویزای O-1A به افرادی که دارای توانایی خاصی در زمینه علم، تجارت، ورزش یا آموزش هستند، داده می‌شود.

2- ویزای O-1B

ویزای O-1B یک نوع دیگر از انواع ویزای O1 آمریکا است که به افرادی که دارای توانایی‌های فوق‌العاده در زمینه هنر هستند و یا اینکه در صنعت فیلم و تلویزیون دستاوردهای ملی و یا بین‌المللی دارند، داده می‌شود.

3- ویزای O-2

ویزای O-2 ویزایی است که به افرادی که در اجرای یک رویداد یا اجرایی خاص به دارنده ویزای O1 آمریکا کمک می‌کنند، داده می‌شود.

4- ویزای O-3

این ویزا برای همسر و فرزندان کسی صادر می‌شود که دارای ویزای O1 یا O2 هستند. همسر و فرزندان زیر 21 سال متقاضی می‌توانند با ویزای O-3 همراه فرد باشند؛ اما آنها ممکن است که اجازه کار در آمریکا را نداشته باشند.

(امکان تحصیل در دوره‌های تحصیلی تمام وقت و نیمه وقت با ویزای O-3 در آمریکا وجود دارد.)

ویزای O1 آمریکا
ویزای

چگونگی دریافت ویزای O1 آمریکا

افرادی می‌توانند با ویزای O1 آمریکا در این کشور اقامت داشته باشند که علاوه بر توانایی‌های منحصر به فردی که دارند، مراحل زیر را نیز پشت سر گذاشته باشند.

1- تکمیل فرم I-129 از طریق یک کارفرمای آمریکایی یا یک کارفرمای خارجی که با نماینده آمریکایی در ارتباط است. این فرم باید همراه با مدارک مورد نیاز مطابق با دستورالعمل‌های ذکر شده برای ویزا، تکمیل شده باشد.

2- کارفرما باید فرم I-129 خود را حداقل 45 روز قبل از عقد قرارداد ارسال کند.

3- مورد بعدی این است که کارفرما باید یک نسخه از قرارداد کتبی و یا خلاصه‌ای از شرایط قرارداد شفاهی خود را ارائه دهد.

4- متقاضی باید یک توضیح درباره کاری که در آمریکا انجام خواهد داد، زمان شروع و پایان کار و یک نسخه از برنامه سفری که برای انجام کار دارد، ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: خرید بیزینس در آمریکا یک روش هوشمندانه

ویزای O1 آمریکا
مهاجرت به آمریکا

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای O1 آمریکا

افرادی که متقاضی دریافت ویزای O1 آمریکا هستند، برای دریافت این ویزا باید مدارک مختلفی را ارائه دهند که این مدارک عبارت‌اند از:

·       برگه مشاوره کتبی از یک متخصص (متخصص می‌تواند یک فرد یا یک سازمان در حوزه تخصصی فرد باشد.) در زمینه فعالیت متقاضی

·       یک کپی از قراردادی که بین کارفرما و متقاضی وجود دارد.

·       مدارکی که فعالیت‌ها و رویدادهایی را که متقاضی در آنها شرکت خواهد کرد، توضیح دهد. در این اسناد باید ماهیت فعالیت، زمان شروع و پایان آن و همچنین برنامه سفر متقاضی توضیح داده شود.

·       اثبات توانایی‌ها یا دستاوردهای منحصر به فرد متقاضی (مدارکی که نشان‌دهنده دریافت جایزه، گواهی جوایز بین‌المللی، مقالات مرتبط با رشته و… باشد.)

·       پاسپورت معتبر

·       تایید فرم DS -160

·       نامه قرار مصاحبه

·       عکس پاسپورت

·       تاییدیه فرم I-797 از خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده

·       پرداخت هزینه دریافت ویزا (Machine Readable Visa (MRC))

نکته:

تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شده باشند.

ویزای O1 آمریکا
ویزای O1 یک ویزای موقت

هزینه و مدت زمان دریافت ویزای ویزای O1 آمریکا

دریافت این ویزا نیز مانند تمامی ویزاهای دیگر هزینه دارد که این هزینه در حدود 190 دلار است و معمولا دو تا 3 ماه زمان پروسه بررسی پرونده درخواست این ویزا در اداره مهاجرت آمریکا USCIS است.

در صورتی که فرد بخواهد روند بررسی پرونده سریع‌تر باشد، می‌تواند از Premium Processing استفاده کند که زمان بررسی پرونده به 15 روز کاهش یافته و هزینه ویزا 1500 دلار خواهد بود. این در حالی است که هزینه پردازش پرونده در حالت عادی 460 دلار است.

مدت زمان اعتبار ویزای O1 آمریکا و تمدید آن

ویزای O1 آمریکا یک ویزای 3 ساله است که فقط یکبار و نهایتا تا یک سال قابل تمدید خواهد بود و دارندگان این ویزا فقط مجاز به کار در طول مدت اعتبار ویزا هستند. برای تمدید اقامت این ویزا، کارفرما یا نماینده فرد باید مدارکی را به اداره مهاجرت آمریکا USCIS ارسال کند. این مدارک عبارت‌اند از:

1- تکمیل فرم 1-129  

2- کپی فرم I-94 و سابقه ورود و خروج

3- نامه‌ای که دلایل تمدید اقامت را شرح دهد.

4- تکمیل فرم I-539 برای همسر و فرزندان متقاضی

5- وضعیت غیرمهاجر و یا هر گونه مدارک حمایتی

بیشتر بخوانید: ویزای E2 آمریکا و اقامت دائم این کشور

ویزای O1 آمریکا
ویزا برای ورزشکاران

قوانین ویزای O1 آمریکا برای ورزشکاران حرفه‌ای

برای ورزشکاران حرفه‌ای که متقاضی دریافت این ویزا هستند، قوانین خاصی وجود دارد که این قوانین عبارت‌اند از:

1- افرادی که از تیمی به تیم دیگر مبادله می‌شند، مجوز استخدام به مدت 30 روز با تیم جدید اعتبار دارد و در این مدت کارفرمای جدید باید فرم 1-129 جدیدی را تکمیل و ارسال کند.

2- با پر کردن فرم I-129 توسط کارفرمای جدید، مجوز استخدام فرد حداقل تا زمانی که به دادخواست رسیدگی شود، تمدید خواهد شد.

3- در صورتی که کارفرما فرم I-129 را در این 30 روز ارائه ندهد یا فرم رد شود، متقاضی ویزای O1 خود را از دست خواهد داد.

جمع‌بندی

یکی از ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا که یک ویزای کاری است و به افرادی که دارای استعدادهای خاص در زمینه‌های مختلف ورزشی، هنری، علمی و… ارائه می‌شود، ویزای O1 آمریکا است. دارندگان این ویزا می‌توانند به مدت 3 سال در آمریکا در حوزه تخصصی خود برای یک کارفرما کار کنند.

این ویزا برای یک بار و به مدت 1 سال قابل تمدید بوده و فرد می‌تواند همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را نیز با ویزای O3 همراه داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با ویزاهای مهاجرتی و غیرمهاجرتی آمریکا به ویژه ویزاهایی که برای افراد نخبه صادر می‌شود، با ما در این سایت همراه باشید. 

منابع:

GO2TR

MOHAAJER

ZTSPRET

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×