اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

ویزای استارتاپ آمریکا برای ایرانیان

یکی از بهترین کشورها برای راه‌اندازی استارتاپ و پرورش ایده، کشور آمریکا است. آمریکا دارای بیشترین تعداد یونیکورن در جهان است و تمامی استارتاپ‌هایی که در این کشور متولد می‌شوند از همان ابتدا به فکر جهانی شدن هستند، با این حال برای مهاجران ایرانی که قصد مهاجرت به آمریکا و راه‌اندازی استارتاپ در این کشور را دارند، ویزایی به نام ویزای استارتاپ آمریکا وجود ندارد.

مهاجران ایرانی یا غیر ایرانی که قصد کارآفرینی و راه‌اندازی استارتاپ در آمریکا را دارند، با ویزاهای مختلفی روبرو هستند که هر کدام با توجه به شرایط خود می‌توانند یکی از این ویزاها را دریافت کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا بیشتر درباره استارتاپ آمریکا، ویزاهای مربوط به آن و چگونگی دریافت ویزاها صحبت کنیم؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که این مقاله را بخوانید.

اهمیت حضور در استارتاپ آمریکا

بسیاری از کارآفرینان از سراسر دنیا، به استارتاپ آمریکا و حضور در این اکوسیستم علاقه مند هستند؛ زیرا استانداردهای سرمایه‌گذاری در این کشور یکی از موارد بسیار مهمی است که باعث شده تا راه‌اندازی یک کسب‌وکار در این کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

استانداردهای سرمایه‌گذاری عبارت‌اند از:

1- شفافیت مالی بالا

2- نرخ مالیات پایین

3- نرخ تولید ناخالص داخلی به میزان زیاد

4- نرخ تورم پایین

5- قدرت خرید بالا

6- نرخ بیکاری پایین

و…

از طرفی یکی دیگر از مزایای حضور در اکوسیستم استارتاپ آمریکا، شرایط بسیار خوب و آسان کسب‌وکار در این کشور است. طبق رتبه‌بندی بانک جهانی، آمریکا از نظر شاخص آسانی کسب‌وکار در بین کشورهای مختلف جهان در رتبه 6 قرار دارد.

بیشتر بخوانید: خرید بیزینس در آمریکا

استارتاپ آمریکا
راه اندازی استارتاپ در آمریکا

تحلیل استارتاپ آمریکا و تعاریف مفاهیم مختلف در آن

اگر بخواهیم استارتاپ آمریکا را به عنوان یک شرکت در نظر بگیریم، این شرکت، شرکتی است که در مراحل ابتدایی کسب‌وکار قرار دارد و معمولا در کشور آمریکا، بنیانگذاران استارتاپ‌ها، آنها را تامین مالی می‌کنند.

منابع مالی این کسب‌وکارها می‌تواند، خانواده، دوستان، سرمایه‌گذاران خطرپذیر و تامین کنندگان مالی جمعی باشند. محل استارتاپ‌ها نیز باید یک ساختار قانونی داشته باشند. معمولا ریسک این کسب‌وکارها نیز بالا است و همه آنها موفق نمی‌شوند؛ یعنی اینکه ممکن است بسیاری از استارتاپ‌ها نه تنها در آمریکا در هر جای دیگری، شکست بخورند.

در واقع افرادی که تصمیم دارند یک یونیکورن موفق در آمریکا داشته باشند، باید ریسک بالای آن را نیز قبول کنند. ساعات کار طولانی و استرس زیاد از مواردی است که همواره بنیانگذاران استارتاپ با آن روبرو هستند.

انواع استارتاپ ویزای آمریکا

یکی از مواردی ه قبلا نیز به آن اشاره شد، این است که واقعا آمریکا ویزایی به نام ویزای استارتاپ آمریکا ندارد؛ اما ویزاهای مختلفی وجود دارند که با هدف راه‌اندازی استارتاپ در آمریکا به متقاضیان اعطا می‌شوند. این ویزاها عبارت‌اند از:

1- ویزای L1

این ویزا برای غیر آمریکایی‌هایی صادر می‌شود که از طرف کارفرمای فعلی خود با هدف راه‌اندازی، مدیریت و پرورش یک طرح تجاری راهی کشور آمریکا می‌شوند. این افراد با ورود به آمریکا می‌توانند طرح تجاری یا همان ایده استارتاپی شرکت خود را راه‌اندازی کنند.

البته از آنجایی که هیچ شرکت ایرانی در آمریکا شعبه‌ای ندارد، هیچ کارفرمای ایرانی نمی‌تواند کارمند خود را برای راه‌اندازی استارتاپ به کشور آمریکا بفرستد؛ بنابراین این ویزا به شهروندان ایرانی اعطا نمی‌شود.

2- ویزای E1

ویزای E1 یکی دیگر از ویزاهای مرتبط با استارتاپ آمریکا است. غیر آمریکایی‌هایی که کشورشان با آمریکا دارای معاهدات تجاری است، می‌توانند این ویزا را دریافت کرده و یک شرکت جدید در آمریکا راه‌اندازی کنند. باز هم شهروندان ایرانی قادر به دریافت این ویزا نیستند؛ زیرا ایران با آمریکا معاهدات تجاری ندارد.

3- ویزای O1

این دسته از ویزاها در اختیار افرادی قرار می‌گیرند که دارای استعدادهای خاصی در زمینه هنر، علم، تحصیلات، تجارت و یا ورزش هستند. افرادی که بتوانند این ویزا را دریافت کنند، می‌توانند به آمریکا مهاجرت کرده و یک کسب‌وکار در حوزه استعدادهای خود راه‌اندازی کنند.

در هر حال کارآفرینانی که با یکی از ویزاهای فوق به آمریکا مهاجرت کرده و یک استارتاپ موفق داشته باشند، بعد از 5 سال می‌توانند، ویزای IEP یا International Entrepreneur Parole دریافت کنند. منظور از موفق بودن استارتاپ این است که کسب‌وکار باید فرصت‌های شغلی خوبی ایجاد کرده و رشد خوبی نیز داشته باشد.

استارتاپ آمریکا
مهاجرت به آمریکا با ویزای استارتاپ

الزامات ورود به استارتاپ آمریکا

افرادی که تصمیم دارند تا با راه‌اندازی یک استارتاپ در آمریکا در این کشور یک کسب‌وکار موفق داشته و جهانی شوند، باید حداقل‌های لازم را برای این تصمیم داشته باشند. از مهم‌ترین مواردی که در راه‌اندازی استارتاپ بسیار اهمیت دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- طرح تجاری یا همان ایده استارتاپی

متقاضیان حضور در استارتاپ آمریکا باید یک طرح تجاری یا بیزینس پلن قابل قبول ارائه دهند. این طرح باید بسیار دقیق و واضح بوده و تمامی مسیر بیزینس را از آغاز به کار تا نحوه تولید محصول و یا ارائه خدمات به دقت شرح دهد.

2- مدرک زبان

برای راه‌اندازی استارتاپ در آمریکا، متقاضی باید نشان دهد که به زبان انگلیسی مسلط است. برای این کار باید ثابت کند که مشکلی در خواندن، نوشتن، صحبت کردن و درک زبان انگلیسی ندارد؛ بنابراین سطح زبان فرد باید حداقل B2 CEFR باشد.

برای اثبات توانایی در زبان انگلیسی، متقاضی باید مدرکی داشته باشد که نشان می‌دهد او در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل کرده و یا اینکه آزمون SELT را در یک مرکز معتبر گذرانده باشد.

3- تمکن مالی

ورود به استارتاپ آمریکا و راه‌اندازی یک کسب‌وکار در این کشور هزینه زیادی دارد؛ بنابراین افرادی که قصد دارند قدم در این مسیر بگذارند، باید ثابت کنند که توانایی مالی کافی برای راه‌اندازی بیزینس دارند یا به منابع بسیار خوبی دسترسی دارند.

البته وام‌های مختلفی برای این افراد وجود دارد که در صورت داشتن اعتبار کافی، فرد می‌تواند وام دریافت کرده و کسب‌وکار خود را شروع کند.

استارتاپ آمریکا
مهاجرت به آمریکا

راه حضور ایرانی‌ها در استارتاپ آمریکا

همان‌طور که می‌دانید، دریافت ویزاهای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی آمریکا برای شهروندان ایرانی بسیار سخت است؛ اما غیر ممکن نیست. شهروندان ایرانی به راحتی می‌توانند با پاسپورت یکی از کشورهای طرف معاهده با آمریکا، یکی از ویزاهای مرتبط با سرمایه‌گذاری در آمریکا را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کنند.

یکی از بهترین کشورها، کشور ترکیه است. کارآفرینانی که بتوانند با خرید ملک شهروندی ترکیه و پاسپورت این کشور را به دست آورند، می‌توانند به راحتی به آمریکا مهاجرت کرده و کسب‌وکار خود را در این کشور شروع کنند.

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ فرانسه

جمع‌بندی

یکی از بهترین کشورها برای راه‌اندازی استارتاپ، کشور آمریکا است که فرصت‌های بسیار خوبی را برای مهاجران فراهم کرده است. در واقع استارتاپ آمریکا همواره حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و همین باعث شده که مورد علاقه همه کارآفرینان در سراسر دنیا باشد.

با این حال شهروندان ایرانی با بهترین ایده استارتاپی هم نمی‌توانند یکی از ویزاهای مرتبط با استارتاپ را دریافت کرده و به آمریکا مهاجرت کنند؛ زیرا آمریکا کشوری است که با ایران روابط تجاری ندارد.

برای این کار لازم است که کارآفرینان ایرانی قبلا پاسپورت کشور دیگری مانند ترکیه را دریافت کرده باشند تا بتوانند به آمریکا مهاجرت کنند. اگر شما یکی از افرادی هستید که به دنبال مهاجرت به آمریکا و استفاده از فضای استارتاپ آمریکا هستید، ما به شما کمک می‌کنیم که پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کرده و وارد سرزمین آرزوهایتان شوید.

برای دریافت مشاوره رایگان و خدمات مهاجر در زمینه استارتاپ آمریکا، همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

منابع:

مهاجر

ویزاگرد

immegrationplus

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×