اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

انواع ویزای کاری آمریکا و شرایط دریافت هر کدام 

آمریکا کشوری مهاجر پذیر است و با ارائه ویزاهای مختلف، شرایط اقامت مهاجران را فراهم می‌کند. برخی از ویزاهای آمریکا مهاجرتی بوده و برخی دیگر ویزاهای غیر مهاجرتی هستند. از طرفی هر ویزا برای هدف خاصی به متقاضی ارائه می‌شود. افرادی که با  هدف کار به آمریکا مهاجرت می‌کنند، یکی از انواع ویزای کاری آمریکا را دریافت می‌کنند. 

یعنی اینکه این افراد با چند نوع ویزای کاری آمریکا روبرو هستند که هر کدام از این ویزاها نیز به افراد خاص و تحت شرایط خاصی ارائه می‌شوند. برای اینکه بیشتر با انواع این ویزاها و شرایط هر کدام آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع ویزای کاری آمریکا
مهاجرت به آمریکا

ویزای کاری آمریکا چیست؟

گروه ویزای کاری آمریکا که شامل  ویزاهای مبتنی بر اشتغال (Employment Based Visas) است، به ویزاهایی گفته می‌شود که برای ورود افراد مختلف در زمینه‌های کاری، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی به آمریکا صادر می‌شوند. 

انواع ویزای کاری آمریکا عبارت‌اند از:‌

  • ویزای E1 آمریکا 

ویزای E1 آمریکا یا ویزای بازرگانی یک ویزای غیر مهاجرتی برای افراد یا شرکت‌هایی است که کشور آنها با آمریکا روابط  تجاری دارند. این تجارت می‌تواند در صنایع مختلف باشد. 

  • ویزای E2 آمریکا 

یکی از بهترین ویزاهای آمریکا که یک ویزای مبتنی بر کار است، ویزای E2 است که مجوز اقامت طولانی مدت را به فرد می‌دهد. البته این ویزا که نوعی ویزای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، به افرادی ارائه می‌شود که کشور آنها با کشور آمریکا دارای معاهدات تجاری هستند. 

بیشتر بخوانید:‌ ویزای e2 آمریکا

  • ویزای Eb3 آمریکا 

یک نوع از انواع ویزای کاری آمریکا، ویزای EB3 است که از ویزاهای پرطرفدار برای مهاجرت به آمریکا است. این ویزا یک ویزای مهاجرتی بوده و افرادی که از طریق این ویزا برای کار به آمریکا مهاجرت می‌کنند، در همان ابتدا اقامت دائم و گرین کارت آمریکا را دریافت خواهند کرد. 

افرادی می‌توانند با این ویزا به آمریکا مهاجرت کنند که در یکی از ۳ گروه زیر باشند. 

۱- کارگران ماهر با حداقل ۲ سال سابقه کار

۲- افرادی که مدرک تحصیلی عالی یا معادل مدرک لیسانس را دارند. 

۳- کارگرانی که هیچ مهارتی ندارند. 

انواع ویزای کاری آمریکا
مهاجرت به آمریکا
  • ویزای E4 آمریکا 

ویزای کاری E4 آمریکا یکی دیگر از انواع ویزای کاری آمریکا است که برای گروه خاصی از مهاجران در نظر گرفته شده است که خود این ویزا نیز انواع مختلفی دارد. 

۱- ویزای SD , SR که به نیروی کار مذهبی ارائه می‌‌شود. 

۲- ویزای SI ویزایی برای مترجمان عراقی و افغان 

۳- ویزای SQ ویزا برای شهروندان عراقی که به دولت آمریکا خدمت کرده‌اند. 

نکته: در حالت کلی این نوع ویزای کاری آمریکا به ایرانی‌ها ارائه نمی‌شود. 

  • ویزای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در آمریکا را دارند، می‌توانند با دریافت ویزای سرمایه‌گذاری این کشور برای مهاجرت اقدام کنند. حداقل سرمایه‌گذاری برای دریافت این نوع ویزا در مناطق محروم آمریکا که دارای نرخ بیکاری بالا هستند، ۹۰۰ هزار دلار و برای سرمایه‌گذاری در مناطق توسعه یافته که نرخ بیکاری پایینی دارند، ۱۸۰۰۰۰۰ دلار است. 

البته وبزای سرمایه‌گذاری نیز انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از:‌

کلاسه ویزا توضیح ویزا
C5کارآفرینی در خارج از محدوده‌های هدف
T5کارآفرینی در محدوده‌های روستایی یا با نرخ بیکاری بالا (محدوده‌های هدف)
R5برنامه آزمایشی سرمایه‌گذاری خارج از محدوده هدف
I5برنامه آزمایشی سرمایه‌گذاری در محدوده هدف
انواع ویزای کاری آمریکا
سرمایه گذاری
  •  ویزای EB1 یا ویزای نخبگان 

ویزای نخبگان آمریکا یکی از انواع ویزای کاری آمریکا است که مخصوص افرادی است که در زمینه‌های علمی،‌ هنری یا ورزشی، مقامات بسیار بالایی کسب کرده‌اند. البته افرادی که در زمینه ورزشی یا هنری افتخاراتی کسب کرده‌ باشند، برای دریافت این ویزا نیازی به جاب آفر ندارند، اما دانشمندان و محققان برجسته باید از طریق یک موسسه در آمریکا حمایت شوند. 

موسسه آمریکایی باید به عنوان اسپانسر از این دانشمند یا محقق برای حضور در آمریکا و انجام کارهای علمی و تحقیقاتی دعوت کرده و از این افراد حمایت کند. 

  • ویزای o1 ویزایی برای افراد با توانایی‌های خاص

یکی دیگر از انواع ویزای کاری آمریکا، ویزای o1 است که به افرادی که در زمینه‌های علمی، ورزشی یا هنری توانایی‌های خاصی دارند،‌ ارائه می‌شود. این ویزا یک ویزای غیر مهاجرتی است و دارنده آن تنها برای مدت معینی می‌تواند در آمریکا اقامت داشته باشد. 

جمع‌بندی 

یکی از انواع ویزاهای آمریکا، ویزای کاری است که برای افرادی که به قصد کار تصمیم دارند در آمریکا اقامت داشته باشند، اعطا می‌شود. ویزای کاری خود انواع مختلفی دارد که برخی از انواع ویزای کاری آمریکا مهاجرتی و برخی دیگر غیر مهاجرتی هستند. 

البته بسیاری از ویزاهای کاری آمریکا که منجر به اقامت دائم این کشور می‌شوند، به شهروندان ایرانی اعطا نمی‌شوند و شهروندان ایرانی باید با پاسپورت سومی برای دریافت این ویزاها اقدام کنند. 

در صورتی که شما تصمیم دارید تا با یکی از انواع ویزای کاری آمریکا به این کشور مهاجرت کنید، برای دریافت مشاوره رایگان این فرم را تکمیل کنید. 

منابع:

مهاجر

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×