اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

معرفی 5 روش برای کارآفرینی در آمریکا

راه‌اندازی استارتاپ یا کارآفرینی در آمریکا یکی از مواردی است که افراد توانمند و خلاق را به آمریکا می‌کشاند. آمریکا بستر مناسبی برای راه‌اندازی استارتاپ بوده و بیشتر استارتاپ‌های بزرگ و موفق جهان در این کشور قرار دارند؛ همچنین بسیاری از مدیران و سرمایه‌گذاران آمریکا را برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب‌وکار انتخاب می‌کنند.

با این حال ویزای مستقیمی به نام ویزای استارتاپ آمریکا وجود ندارد و متقاضیان مهاجرت به آمریکا برای حضور در این کشور و راه‌اندازی کسب‌وکار خود می‌توانند یکی از ویزاهای مرتبط را دریافت کنند.

ما در این مقاله تصمیم داریم تا 5 روش مهاجرت و اقدام به کارآفرینی در آمریکا را به شما نشان دهیم؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که این مقاله را بخوانید.  

کارآفرینی در آمریکا با ویزای E2

یکی از بهترین ویزاها برای مهاجرت و کارآفرینی در آمریکا، ویزای E2 است. ویزای E2 آمریکا که یک نوع ویزای سرمایه‌گذاری در آمریکا است به متقاضی این اجازه را می‌دهد که در یک تجارت مورد تایید ایالات متحده آمریکا سرمایه‌گذاری کرده و کسب‌وکار خود را نیز مدیریت کند.

ویزای E2 یک ویزا با مزایای بسیار برای راه‌اندازی استارتاپ در آمریکا است؛ اما عیب بزرگ آن برای ایرانیان این است که این ویزا به شهروندان کشورهایی ارائه می‌شود که با کشور آمریکا معاهدات تجاری دارند؛ بنابراین شهروندان ایرانی نمی‌توانند با پاسپورت ایران این ویزا را دریافت کنند.

در صورتی که فرد بتواند ویزای E2 آمریکا را دریافت کند، می‌تواند همسر و فرزندان خود را نیز با خود به آمریکا برده و یک زندگی جدید را در این کشور آغاز کند. همسر و فرزندان دارنده ویزای E2 اجازه کار و تحصیل در آمریکا را خواهند داشت.

گرچه ویزای E2 یک ویزای غیر مهاجرتی است و تبدیل به اقامت دائم و گرین کارت آمریکا نمی‌شود؛ اما قابل تمدید بوده و فرد می‌تواند به تعداد نامحدود این ویزا را تمدید کند تا بتواند واجد شرایط دریافت گرین کارت و اقامت دائم آمریکا شود.

از مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای E2 آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- متقاضی باید شهروند کشوری باشد که با روابط تجاری دارد.

2- مبلغ سرمایه‌گذاری باید مبلغ قابل توجهی (حداقل 100000 دلار) باشد.

3- شرکت محل سرمایه‌گذاری باید تجارتی فعال و انتفاعی داشته باشد.

4- متقاضی باید شرکت یا استارتاپ خود را مدیریت کرده و توسعه دهد.

5- وجه سرمایه‌گذاری باید خرج شود و نباید در حساب بانکی بماند.

6- متقاضی باید بعد از اتمام ویزای E2 به کشور خود بازگردد.

بیشتر بخوانید: ویزای E2 آمریکا از بهترین ویزاهای سرمایه‌گذاری

کارآفرینی در آمریکا
سرمایه گذاری در آمریکا

کارآفرینی در آمریکا با ویزای EB-5

یکی از بهترین ویزاها برای مهاجرت، راه‌اندازی استارتاپ و کارآفرینی در آمریکا، ویزای EB-5 است. این ویزا که ویزای طلایی آمریکا است، شباهت‌های زیادی با ویزای E2 دارد؛ اما تفاوت‌هایی نیز دارد. در این ویزا متقاضی باید در یک شرکت آمریکایی سرمایه‌گذاری کرده و برای حداقل 10 آمریکایی ایجاد شغل کند.

در ویزای EB-5 نیز همسر و فرزندان متقاضی می‌توانند همراه او باشند و از امکان کار و تحصیل در آمریکا استفاده خواهند کرد؛ همچنین این ویزا منجر به دریافت گرین کارت آمریکا خواهد شد. مبلغ سرمایه‌گذاری برای دریافت این ویزا یک میلیون و پنجاه هزار دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ویزای سرمایه‌گذاری یا ویزای طلایی آمریکا

کارآفرینی در آمریکا با ویزای L1

یکی دیگر از ویزاهایی که با راه‌اندازی استارتاپ در آمریکا مرتبط است، ویزای L1 آمریکا است. این ویزا نیز یک ویزای غیر مهاجرتی بوده و متقاضی به همراه این ویزا اقامت دائم آمریکا را به دست نمی‌آورد؛ اما طبق این ویزا یک مدیر یا مدیر اجرایی از یک شرکت وابسته به ایالات متحده می‌تواند به ایالات متحده منتقل شود. این مدیر می‌تواند در ایالات متحده آمریکا در یک دفتر جدید مشغول به کار شود. از شرایط دریافت ویزای L1 آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- باید بین شرکت خارجی و شرکت آمریکایی یک رابطه (شرکت مادر- شرکت فرعی- شعبه-شرکت وابسته) وجود داشته باشد.

2- متقاضی ویزا باید حداقل 1 سال از 3 سال قبل از درخواست ویزا را به‌صورت مستمر در شرکت خارجی به‌صورت تمام‌وقت کار کرده باشد.

3- متقاضی باید در شرکت خارجی به‌عنوان مدیر، مجری و یا کارمند دانش تخصصی کار کرده باشد.

4- متقاضی باید در آمریکا به‌عنوان یک مدیر اجرایی یا کارمند دانش تخصصی مشغول به کار شود.

کارآفرینی در آمریکا با ویزای EB1C

یکی دیگر از ویزاهای مرتبط با کارآفرینی در آمریکا، ویزای EB1C است. این ویزا یک ویزای مهاجرتی بوده و متقاضی می‌تواند گرین کارت آمریکا را دریافت کند. ویزای EB1C به شرکت خارجی این اجازه را خواهد دارد که یک مدیر یا مدیر اجرایی را به یک شرکت آمریکایی انتقال دهد.

ویزای EB1C همان شرایط ویزای L1  را دارد؛ اما برای دریافت ویزای EB1C باید، شرکت آمریکایی حداقل از یک سال قبل از ثبت درخواست ویزا فعال باشد و البته دارندگان ویزای EB1C نمی‌توانند به‌عنوان یک کارگر دانش تخصصی کار کنند. این افراد باید حتما به عنوان یک مدیر یا مدیر اجرایی در شرکت آمریکایی کار کنند.

قانون بین‌المللی کارآفرینی در آمریکا

کارآفرینان بین‌المللی که تصمیم دارند در آمریکا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده و به‌صورت موقت در آمریکا اقامت داشته باشند، می‌توانند از ویزای کارآفرین #5 استفاده کنند. این قانون اجازه یک دوره اقامت را توسط وزارت امنیت داخلی آمریکا DHS به متقاضی می‌دهد و از متقاضی می‌تواند از طریق این قانون تا 30 ماه در آمریکا حضور داشته باشد و همچنین 30 ماه دیگر نیز این قانون را تمدید کند.

افرادی می‌توانند این مجوز را دریافت کنند که نشان دهند اقامت آنها باعث رشد سریع کسب‌وکار، ایجاد شغل و همچنین منافع عمومی آمریکا خواهد شد.

از مهم‌ترین شرایط قانون بین‌المللی کارآفرینی در آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- متقاضی باید مالکیت قابل توجهی در یک شرکت استارتاپی داشته باشد و این شرکت باید در طی 5 سال گذشته در آمریکا تشکیل شده باشد.

2- شرکت مورد نظر باید پتانسیل رشد سریع و ایجاد شغل را داشته باشد.

3- متقاضی باید در شرکت استارتاپی یک نقش محوری و فعال داشته باشد.

4- متقاضی باید ثابت کند که حضور او برای ایالات متحده آمریکا منافع عمومی را در پی خواهد داشت.

و…

بیشتر بخوانید: آیا ویزایی به نام ویزای استارتاپ آمریکا وجود دارد؟

جمع‌بندی

یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی، کشور آمریکا است و همواره از سرمایه‌گذاران و افرادی که دارای ایده‌های نوآورانه هستند، حمایت می‌کند. افرادی که قصد کارآفرینی در آمریکا یا راه‌اندازی استارتاپ در این کشور را دارند، می‌توانند با ویزاهای مختلفی به این کشور مهاجرت کرده و کسب‌وکار خود را در آمریکا راه‌اندازی کنند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا 5 مجوز یا ویزای مرتبط با کارآفرینی در آمریکا را توضیح دهیم. در صورتی که قصد دارید تا به‌عنوان یک کارآفرین به آمریکا یا کانادا مهاجرت کنید، ما در هلدینگ مهاجر در کنار شما هستیم تا یک مهاجرت امن را تجربه کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان ما در هلدینگ تجاری – مهاجرتی مهاجر تماس بگیرید یا اینکه فرم مربوط به ویزای کارآفرینی یا فرم دریافت وقت مشاوره را از طریق همین سایت تکمیل کنید.

منبع:

5 روش برای کارآفرینی در آمریکا

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×