اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

ویزای سرمایه گذاری آمریکا یک ویزای طلایی

آمریکا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت به ویژه مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است و ویزای سرمایه گذاری آمریکا یا همان ویزای طلایی به مهاجران کمک می‌کند تا اقامت دائم این کشور قدرتمند را به دست آورده و از زندگی در آنجا نهایت استفاده را ببرند.

هر ساله افراد زیادی متقاضی مهاجرت به کشور آمریکا (سرزمین فرصت‌ها) هستند و به دنبال راحت‌ترین و سریع‌ترین روش مهاجرتی به آمریکا می‌گردند تا هرچه سریع‌تر گرین کارت و اقامت دائم آمریکا را کسب کنند.

ما در این مقاله تصمیم داریم تا درباره ویزای سرمایه گذاری آمریکا صحبت کنیم؛ بنابراین اگر به یک مهاجرت امن و راحت فکر می‌کنید، این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد.

ویزای سرمایه گذاری آمریکا EB5 VISA

ویزای سرمایه گذاری آمریکا
سرمایه گذاری در آمریکا

یکی از بهترین راه‌های مهاجرت و دریافت گرین کارت آمریکا، مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری آمریکا است. این نوع ویزای آمریکا از سال 1990 ایجاد شد و سرمایه‌گذاران خارجی واجد شرایط می‌توانند با این ویزا، گرین کارت و اقامت دائم آمریکا را دریافت کنند.

ویزای سرمایه گذاری آمریکا یا همان GOLDEN VISA در ابتدا توسط کنگره آمریکا صادر شد و امروزه این برنامه توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده آمریکا USCIS اجرا می‌شود. هدف اصلی از ارائه این ویزا به مهاجران، سرعت بخشیدن به افزایش سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایالات متحده است.

از مهم‌ترین مشاغلی که با سرمایه‌گذاری از طریق ویزای EB5 تامین مالی شده‌اند، می‌توان به مشاغل زیر اشاره کرد. 

1- هیلتون

2- هتل هایت

3- ماریوت

4- هتل کازینو

5- SLS Starwood

6- پروژه زیرساختی موفق اتصال I-95 به Pennsylvania Turnpike که طولانی‌ترین مسیر شمال به جنوب در سیستم بزرگراه بین ایالتی است.

نکته:

در این نوع ویزا، متقاضی می‌تواند انتخاب کند که به صورت انفرادی سرمایه‌گذاری کند یا اینکه از طریق یک مجموعه سرمایه‌گذار مراکز منطقه‌ای (RC) اقدام کند.

ویژگی‌های ویزای سرمایه گذاری آمریکا؛ ویزای EB5

ویزای سرمایه گذاری آمریکا
مهاجرت به آمریکا

افرادی که بتوانند یک میلیون و پنجاه هزار دلار آمریکا را در یک شرکت تجاری ایالات متحده سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند این ویزا را دریافت کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های ویزای سرمایه گذاری آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- ویزای سرمایه گذاری آمریکا حداقل به 800 هزار دلار آمریکا نیاز دارد که در سال 2022 این مبلغ به یک میلیون و پنجاه هزار دلار آمریکا رسید. با این حال سرمایه بیشتر، شانس دریافت ویزا را افزایش می‌دهد.

2- متقاضی باید این مبلغ را در یک شرکت تجاری در آمریکا سرمایه‌گذاری کند. این مبلغ حداقل 10 شغل برای شهروندان آمریکایی ایجاد خواهد کرد.

3- دارندگان ویزای سرمایه گذاری آمریکا (EB5) می‌توانند، گرین کارت این کشور را دریافت کنند.

4- در هر سال تنها 10000 ویزای EB5 توسط ایالات متحده آمریکا صادر می‌شود.

شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری آمریکا

ویزای سرمایه گذاری آمریکا
کشور آمریکا

متقاضیان دریافت ویزای طلایی آمریکا، قبل از هر چیزی باید شرایط خود را مورد ارزیابی قرار دهند تا اگر واجد شرایط دریافت این نوع ویزا بودند، اقدام کنند. از مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری آمریکا (ویزای EB5) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- متقاضی باید 1 میلیون و پنجاه هزار دلار در یک شرکت تجاری مورد تایید سرمایه‌گذاری کند.

2- حداقل سرمایه‌گذاری در یک منطقه شغلی هدفمند TEA؛ 800 هزار دلار است که باید برای 10 شهروند آمریکایی شغل تمام وقت ایجاد شود.

3- در مدت 2 سال، باید این سرمایه‌گذاری با ارائه کالا یا خدمات به بازارهای داخلی ایالات متحده آمریکا سوددهی داشته باشد.

4- برای دریافت این نوع ویزا نیازی به داشتن جاب آفر، پیشنهاد شغلی یا گواهی کار نیست.

5- لزومی ندارد که متقاضی تمامی دارایی خود را فاش کند.

6- لزومی ندارد که متقاضی حتما کسب‌وکاری را در آمریکا راه‌اندازی کند.

7- مبلغ سرمایه‌گذاری باید از راه‌های قانونی کسب شده باشد و نباید متقاضی برای تامین سرمایه از طریق دریافت وام اقدام کند.

8- مبلغ سرمایه‌گذاری می‌تواند به صورت نقدی یا معادل‌های نقدی باشد؛ یعنی می‌تواند به‌صورت گواهی سپرده، اوراق  یا سایر دارایی‌های مشهود باشد.

9- متقاضیان دریافت ویزای سرمایه گذاری آمریکا باید یک دادخواست تایید شده I-526 را ارائه دهند.

مزایای دریافت ویزای سرمایه گذاری آمریکا؛ ویزای EB5

ویزای سرمایه گذاری آمریکا
آمریکا سرزمین فرصت ها

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، این ویزا یک ویزای طلایی است که منجر به اقامت دائم و گرین کارت آمریکا می‌شود. از دیگر مزایای این نوع ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- متقاضی می‌تواند همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را نیز به همراه داشته باشد و برای ویزای مهاجرت آنها نیز اقدام کند.

2- با این ویزا، متقاضی و خانواده همراه او اجازه زندگی، کار و تحصیل در هر نقطه از کشور آمریکا را خواهند داشت. آنها می‌توانند از بهترین سیستم آموزشی ایالات متحده آمریکا بهره‌مند شوند.

3- دارندگان ویزای سرمایه گذاری آمریکا می‌توانند به تامین اجتماعی، خدمات مراقبت از کودک و مراقبت‌های پزشکی آمریکا دسترسی داشته باشند.

4- با این ویزا نیازی به اسپانسر نیست.

5- ویزای سرمایه گذاری آمریکا یک ویزای سودآور برای متقاضی و ایالات متحده آمریکا است و اجازه زندگی آزاد و کار در آمریکا را به متقاضی می‌دهد.

دریافت گرین کارت از طریق ویزای سرمایه گذاری آمریکا

همان‌طور که اشاره شد، افرادی که ویزای سرمایه گذاری آمریکا را دریافت می‌کنند، می‌توانند گرین کارت و اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کنند. کسانی که در کشور آمریکا با ویزای دیگری اقامت دارند، در صورتی که بتوانند ویزای خود را به ویزای سرمایه گذاری آمریکا تبدیل کنند، می‌توانند از مزایای این ویزا بهره‌مند شوند.

برای تبدیل ویزاهای دیگر به ویزای سرمایه گذاری آمریکا، متقاضی باید فرم I-485 را برای درخواست ثبت اقامت دائم یا تنظیم وضعیت برای درخواست گرین کارت بدون خروج از کشور آمریکا، تکمیل کند.

البته قبل از تکمیل فرم I-485، فرم I-526 باید توسط USCIS تایید شده باشد. این فرم مربوط به درخواست مهاجرت سرمایه‌گذاران خارجی در آمریکا است.

بیشتر بخوانید: ویزای e2 آمریکا

جمع‌بندی

آمریکا سرزمین رویاهای بسیاری از افراد در سراسر دنیا است و افراد زیادی مشتاق مهاجرت به این کشور هستند. یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به آمریکا، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور است. ویزای سرمایه گذاری آمریکا (ویزای EB5)، مزایای زیادی داشته و به همین دلیل ویزای طلایی نام گرفته است.

افرادی که بتوانند یک میلیون و پنجاه هزار دلار آمریکا در یکی از شرکت‌های مورد تایید ایالات متحده آمریکا سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند این ویزا را دریافت کرده و گرین کارت و اقامت دائم آمریکا را نیز به دست آورند.

با این حال برای مهاجرت به آمریکا و سرمایه‌گذاری یا کار در این کشور، راه‌ها و ویزاهای دیگری نیز وجود دارد که برای کارآفرینان مزایای بسیاری دارند. برای اینکه بیشتر با راه‌های سرمایه‌گذاری در آمریکا و ویزاهای مهاجرتی این کشور آشنا شوید، با مهاجر همراه باشید.

ما به شما کمک می‌کنیم که با یک برنامه دقیق و حساب شده، یک زندگی نو و موفق را در ایالات متحده شروع کنید.

منبع:

get goldenvisa

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×