اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

برنامه استارتاپ کانادا دستخوش تغییرات بزرگ 

یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق برنامه استارتاپ کانادا است که تحت هر برنامه استارتاپی ۵ خانواده می‌توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کرده و از مزایای داشتن PR برخوردار شوند. این برنامه مهاجرتی که همواره متقاضیان زیادی داشته از ۳۰ اپریل ۲۰۲۴ دستخوش تغییرات بزرگی شد. 

تغییرات اعمال شده بر روی برنامه استارتاپ، شاید در جهت ساماندهی برنامه‌های مهاجرتی کانادا نتایج بسیار خوب و مطلوبی داشته باشد، اما محدودیت‌های زیادی را برای متقاضیان این روش مهاجرتی ایجاد کرد که در ادامه به این محدودیت‌ها خواهیم پرداخت. 

برای اینکه بیشتر با تغییرات برنامه استارتاپ کانادا آشنا شوید،‌ ادامه این مطلب را بخوانید. 

تغییرات برنامه استارتاپ کانادا 

یکی از اخبار شوکه کننده در اپریل ۲۰۲۴،  برای کارآفرینانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، محدودیت در برنامه استارتاپی کانادا بود که به گفته میلر وزیر مهاجرت کانادا هدف از این تغییرات، جلوگیری از انباشت پرونده‌ها و همچنین سرعت بخشیدن به پردازش درخواست‌ها در این برنامه مهاجرتی بود. 

طبق اعلام اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا از تاریخ ۳۰ اپریل ۲۰۲۴، ۲ تغییر بزرگ در برنامه‌های مهاجرتی ایجاد شد که این تغییرات عبارت‌اند از:

۱- تغییر در برنامه استارتاپ کانادا

هر سازمان حامی کانادا در هر سال تنها می‌تواند به ۱۰ برنامه استارتاپی نامه حمایتی دهد که گرچه این امر باعث تسریع در روند پردازش درخواست‌ها خواهد شد، مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ را به شدت محدود خواهد کرد. 

مورد دوم در تغییر برنامه استارتاپی کانادا این است که اولویت با کارآفرینانی خواهد بود که برنامه استارتاپی آنها توسط یک سرمایه‌گذار یا انکوباتور کانادایی Canada’s Tech Network حمایت شود. 

۲- توقف دو ساله برنامه خوداشتغالی کانادا 

در تغییر دوم اداره مهاجرت، برنامه خوداشتغالی کانادا که مختص به هنرمندان و ورزشکاران بود تا آخر سال ۲۰۲۶ به طور کامل متوقف شده و بعد از آن با تغییرات اساسی دوباره از سر گرفته خواهد شد. هدف این توقف این برنامه مهاجرتی نیز تسریع در روند پردازش درخواست‌ها است که در برخی مواقع تا ۴ سال به طول می‌انجامید. 

برنامه استارتاپ کانادا
استارتاپ

مهم‌ترین دستاورد در تغییرات برنامه‌های مهاجرتی کانادا 

مارک میلر وزیر مهاجرت کانادا در تاریخ ۲۹ اپریل ۲۰۲۴ در سخنرانی خود اعلام کرد که: 

” برای موفقیت کارآفرینان که از طریق برنامه‌های تجاری فدرال به کانادا مهاجرت می‌کنند، پردازش سریع درخواست‌ها بسیار مهم و حیاتی است و با این تغییرات، سرعت بررسی پرونده‌ها بالاتر خواهد رفت و ما به دنبال اصلاح این دو برنامه مهاجرتی هستیم تا برنامه‌های باثبات‌تری در طولانی‌مدت داشته باشیم.”

با محدودیت‌های اعمال شده روی این دو برنامه که هر دوی آنها جزو کسب‌وکارهای فدرال کانادا هستند، ظرفیت پذیرش آنها در سال ۲۰۲۵ از ۵۰۰۰ مهاجر به ۶۰۰۰ خواهد رسید، یعنی پرونده‌های انباشته بیشتری بررسی شده و ویزاهای بیشتری صادر خواهد شد. 

بیشتر بخوانید: صفر تا صد راه اندازی استارتاپ و نقش آن در مهاجرت امن

جمع‌بندی 

کانادا یکی از کشورهای توسعه یافته دنیا است که همواره از کارآفرینان استقبال می‌کند و با ویزاهای متعدد سعی در جذب افراد توانمند دارد و یکی از بهترین ویزاهای کانادا که همواره محبوب کارآفرینان بوده است، ویزای استارتاپ کانادا است. 

با این حال میلر در ۲۹ اپریل ۲۰۲۴ اعلام کرد که برنامه استارتاپ کانادا دستخوش تغییراتی می‌شود که این تغییرات صدور ویزای استارتاپ کانادا و مهاجرت از این طریق را به شدت کاهش خواهد داد. اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که دارای ایده استارتاپی در زمینه فناوری است، باید بگوییم همچنان این برنامه مهاجرتی فعال است و شما شانس دریافت این ویزا را دارید. 

در واقع شاید مسیر سخت‌تر و گران‌تر شده است،‌ اما کانادا همچنان از افرادی که ایده استارتاپی قوی در حوزه فناوری دارند، حمایت می‌کند. برای دریافت مشاوره و خدمات می‌توانید این فرم را تکمیل کرده و همچنان با کارشناسان ما در هلدینگ مهاجر مشاوره داشته باشید. 

سوالات متداول 

آیا برنامه استارتاپ همچنان یک برنامه مهاجرتی محبوب است؟

بله، همچنان این برنامه مهاجرتی مزایای خود را دارد،‌ اما تعداد کمتری از متقاضیان شانس مهاجرت با این روش را در هر سال خواهند داشت. 

تغییرات اداره مهاجرت کانادا چه سودی برای مهاجران دارد؟

مهاجرانی که در انتظار دریافت ویزای استارتاپ یا خوداشتغالی هستند، زودتر می‌توانند ویزا و اقامت خود را دریافت کنند. 

منبع:

mohaajer.com

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×