اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

بهترین سن برای مهاجرت به کانادا 

بهترین سن برای مهاجرت به کانادا چه سنی است؟ بسیاری از افراد که به میانسالی می‌رسند، فکر می‌کنند که مهاجرت برای آنها دیر شده است و دیگر در خود توان مهاجرت نمی‌بینند، البته مهاجرت برای همه سخت است و هر چقدر فرد جوان‌تر باشد انگیزه بیشتری برای یک شروع جدید دارد، اما افراد میانسال هم می‌توانند مهاجرت کنند، بنابراین نمی‌توان گفت که بهترین سن برای مهاجرت چه سنی است. 

در واقع افرادی که بیش از ۵۰ سال دارند نیز می‌توانند یک مهاجرت امن و مطمئن را به کشور کانادا داشته باشند و برخی از روش‌‌های مهاجرتی برای این افراد بسیار مناسب است. اگر می‌خواهید با این روش‌ها آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد، بنابراین توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا به انتها بخوانید. 

بهترین سن برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری 

در هیچ‌کدام از برنامه‌های مهاجرتی کانادا، محدودیت سنی خاصی برای متقاضیان تعریف نشده است، اما در برنامه‌هایی که با سیستم امتیازبندی هستند، معمولا افرادی که بین ۲۵ تا ۳۵ سال سن دارند، بیشترین امتیاز را کسب می‌کنند، اما در این سیستم امتیازبندی، پارامترهای دیگری نیز وجود دارد و چنانچه فرد در این پارامتر امتیاز لازم را کسب نکرد، می‌تواند با امتیاز بالاتر در سایر پارامترها این امتیاز را جبران کند. 

بهترین سن برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل 

دولت کانادا حداکثر سن برای تحصیل در این کشور را ۵۰ سال تعیین کرده است و افرادی که بالای ۵۰ سال سن دارند برای ادامه تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا پروسه پیچیده‌ای را باید طی کنند، اما باز هم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا شرط سنی تعریف نشده است و افرادی که بتوانند از کالج یا دانشگاهی پذیرش تحصیلی بگیرند، می‌توانند برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند. 

بهترین سن برای مهاجرت به کانادا از طریق کار 

کانادا بیشتر به نیروی کار جوان نیاز دارد و حداکثر سن برای دریافت ویزای کاری کانادا، ۴۷ سال تعیین شده است با این حال در صورتی که فرد توانایی انجام کار را داشته باشد می‌تواند با دریافت جاب آفر در هر سنی که باشد برای دریافت ویزای کاری کانادا اقدام کند. 

در واقع برای مهاجرت کاری نیز نمی‌توان محدود به سن خاصی شد، گرچه سختی‌ها و دشواری‌هایی در مسیر وجود دارد. 

بهترین سن برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری 

از دیگر روش‌های مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است که حداقل سن تعریف شده برای این روش مهاجرتی ۱۸ سال است و افرادی که بین ۴۵ تا ۵۴ سال دارند در صورتی که سابقه کار و سرمایه قابل توجهی داشته باشند، بهترین شرایط را برای دریافت این ویزا دارند. 

البته در این روش نیز پارامترهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند سن بالای متقاضی را توجیه کنند. 

بهترین سن برای مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی

در روش خوداشتغالی نیز افرادی که بین ۲۱ تا ۴۹ سال دارند، امتیاز بالاتری برای دریافت این ویزا کسب می‌کنند، اما مواردی چون دانش زبان، مدرک تحصیلی، سابقه کار و… نیز در امتیاز دهی نقش مهمی دارند و می‌توانند امتیاز پایین شرط سنی را جبران کنند. 

بهترین سن برای مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا

بهترین روش‌های مهاجرتی کانادا برای افراد بالای ۵۰ سال 

همان‌طور که قبلا نیز به این مورد اشاره شد، معمولا روش‌های مهاجرتی به کانادا شرط سنی سفت و سختی ندارند و نمی‌توان به جرات گفت که بهترین سن برای مهاجرت به کانادا با هر روش مهاجرتی کدام است، اما افرادی که بالای ۵۰ سال دارند، بهتر است یکی از روش‌های مهاجرتی زیر را انتخاب کنند. 

  • خرید بیزینس در کانادا 

یکی از بهترین روش‌‌های مهاجرت به کانادا برای افرادی که بالاتر از ۵۰ سال دارند، مهاجرت از طریق خرید بیزینس یا سهام و اوراق قرضه دولتی در کانادا است. افرادی که پول کافی برای سرمایه‌گذاری در کانادا دارند، بهتر است که به این روش به کانادا مهاجرت کرده و یک تجارت پرسود و مهاجرت امنی را تجربه کنند. 

  • کارآفرینی 

افرادی که قصد ثبت شرکت یا راه‌اندازی یک کسب و کار جدید در کانادا را دارند، می‌توانند از طریق کارآفرینی به کانادا مهاجرت کنند حتی اگر سن آنها بالای ۵۰ سال باشد. 

  • خوداشتغالی 

افرادی که در رشته‌های ورزشی، هنری و یا فرهنگی فعالیت می‌کنند، می‌توانند با سن بالای ۵۰ سال نیز با ویزای خوداشتغالی به کانادا مهاجرت کنند، البته این برنامه مهاجرتی تا پایان سال ۲۰۲۶ متوقف شده است. 

بیشتر بخوانید: آخرین تغییرات اداره مهاجرت کانادا در اپریل ۲۰۲۴

  • استارتاپ 

برنامه استارتاپ کانادا یکی دیگر از روش‌‌های مهاجرت به کانادا است و افرادی که دارای ایده نوآورانه باشند، می‌توانند با این ویزا به کانادا مهاجرت کرده و اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. در این برنامه مهاجرتی شرط سنی خاصی اعلام نشده است و افراد بالای ۵۰ سال نیز می‌توانند از طریق استارتاپ به کانادا مهاجرت کنند. 

بیشتر بخوانید:‌ از صفر تا صد راه اندازی استارتاپ

  • مهاجرت کاری

در مواردی ممکن است که با توجه به مهارت‌ها و توانایی‌های فرد، یک کارفرمای کانادایی به او پیشنهاد شغلی دهد. بنابراین در برخی از مشاغل افراد بالای ۵۰ سال نیز ممکن است که جاب آفر دریافت کرده و برای کار به کانادا بروند. 

  • اکسپرس اینتری

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کانادا که مناسب افراد بالای ۵۰ سال است، روش اکسپرس اینتری است که یک سیستم امتیازبندی است و افرادی که بتوانند امتیاز مورد نیاز را کسب کنند، می‌توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. 

  • برنامه‌های استانی کانادا 

هر کدام از استان‌های کانادا برنامه مهاجرتی خاصی برای جذب نیروی کار دارند که شرایط هر استان با استان دیگر نیز متفاوت است، بنابراین افرادی که بالای ۵۰ سال دارند، می‌توانند با یکی از برنامه‌های استانی کانادا با توجه به شرایط خود اقدام کنند. 

بهترین سن برای مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا

جمع‌بندی 

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کشور کانادا است و بسیاری از افرادی که به مهاجرت به کانادا فکر می‌کنند، فکر می‌کنند که بهترین سن برای مهاجرت به کانادا جوانی است، گرچه ما هم توصیه می‌کنیم که برای مهاجرت در سنین جوانی اقدام کنید، اما این بدان معنی نیست که افراد میان‌سال نمی‌توانند مهاجرت کنند. 

افرادی که بالای ۵۰ سال دارند نیز می‌توانند برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند گرچه مسیر برای آنها چالش‌های زیادی خواهد داشت، اما غیرممکن نیست. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین روش‌های مهاجرت برای افراد بالای ۵۰ سال را توضیح دهیم. 

برای اینکه بیشتر با مهاجرت به کانادا و شرایط هر روش مهاجرتی آشنا شوید، سایر مطالب این سایت را نیز بخوانید، همچنین برای دریافت مشاوره رایگان درباره هر برنامه مهاجرتی این فرم را تکمیل کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

سوالات متداول 

۱- آیا افرادی که بالای ۵۰ سال دارند، می‌توانند ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنند؟

بله، برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا محدودیت سنی تعریف نشده و افرادی که پذیرش تحصیلی دارند، می‌توانند برای دریافت ویزا اقدام کنند. 

۲- آیا کارفرمایان کانادایی برای افراد بالای ۵۰ سال جاب آفر می‌دهند؟

بله در صورتی که کارفرما به فردی نیاز داشته باشد که دارای توانایی و مهارت خاصی است، بدون توجه به سن جاب آفر خواهد داد. در واقع فرد باید برای آن موقعیت شغلی مناسب باشد. 

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×