اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

مهاجرت نخبگان به آمریکا و انواع ویزاهای مناسب برای آنها 

افرادی که بتوانند در زمینه علمی، هنری، ورزشی و… به دستاوردهای بسیار درخشانی در سطح ملی یا بین‌المللی برسند، به عنوان نابغه شناخته شده و می‌توانند با مهاجرت به کشورهای قدرتمندی مثل آمریکا توانایی‌های خود را به بهترین شکل توسعه داده و از نبوغ خود نهایت استفاده را ببرند. 

مهاجرت نخبگان به آمریکا و کشورهای دیگر گرچه برای کشور مبدا چندان خوشایند نیست، اما کشورهای مطرح دنیا همواره از این افراد استقبال کرده و با ویزاهای متعددی در راستای جذب این افراد هستند. 

کشور مهاجرپذیری چون آمریکا نیز برای جذب افراد توانمند و نابغه ویزاهای متعددی دارد که برخی از این ویزاها مهاجرتی و برخی دیگر غیر مهاجرتی هستند و هر کدام آنها شرایط و مزایای خاص خود را دارند. برای اینکه بیشتر با راه‌‌های مهاجرت نخبگان به آمریکا و بهترین آنها آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

انواع ویزاها برای مهاجرت نخبگان به آمریکا 

آمریکا یکی از کشورهایی است که از افراد نخبه به شدت استقبال می‌کند و شرایط بسیار خوبی را برای پرورش استعدادها و بکارگیری آنها برای فرد فراهم می‌کند. به همین دلیل افرادی که در یکی از زمینه‌های علمی، هنری، ورزشی و یا حتی آموزشی دارای توانمندی‌های خاصی هستند، از هر جای دنیا خود را به آمریکا می‌رسانند تا از موقعیت‌های خاصی که این کشور برای آنها فراهم کرده است، استفاده کنند. 

کشور آمریکا برای جذب نخبگان چند ویزای مختلف ارائه می‌دهد که برخی از این ویزاها مهاجرتی و برخی دیگر غیر مهاجرتی هستند که ویزاهای مهاجرتی آمریکا برای جذب نخبگان عبارت‌اند از: 

  • ویزای EB1
  • ویزای EB2 

 ویزای غیر مهاجرتی نخبگان آمریکا عبارت است از:‌

  • ویزای O1 
مهاجرت نخبگان به آمریکا
زندگی در آمریکا

مهاجرت نخبگان به آمریکا با ویزای EB1 

یکی از بهترین ویزاهای آمریکا که مخصوص نوابغ است، ویزای EB1 آمریکا است که منجر به دریافت اقامت دائم آمریکا می‌شود. ویزای EB1 (Employment -Based Immigration: First Preference) یک ویزای مهاجرتی براساس کار است، یعنی اینکه نوابغی که این ویزا را دریافت می‌کنند، با قصد کار و زندگی دائمی به این کشور می‌روند. 

ویزای eb1 که ویزای انیشتین نیز نام گرفته است، برای ۳ گروه از افراد مناسب است که این ۳ گروه عبارت‌اند از: 

  • افرادی که دارای توانایی‌های خارق‌العاده‌ای هستند. (Extraordinary Ability)
  • پژوهشگران و افرادی که به عنوان اساتید برجسته شناخته می‌شوند. (Outstanding professors and researchers)
  • افرادی که سابقه ۱ سال مدیریتی در ۳ سال گذشته در یکی از سازمان‌های خارج از آمریکا داشته‌اند. (Certain Multinational Manager or Executive)

در حالت کلی تمامی افرادی که برای دریافت این ویزای آمریکا اقدام می‌کنند، باید بتوانند ثابت کنند که در یکی از زمینه‌های علوم، هنر، آموزش، ورزش و یا کسب‌وکار دارای توانایی‌های بالا و فوق‌العاده‌ای هستند. علاوه بر این هر کدام از این ۳ گروه از افراد باید شرایط دیگری نیز داشته باشند تا بتوانند واجد شرایط دریافت این ویزا باشند. 

بیشتر بخوانید: ویزای eb1 آمریکا

شرایط کلی برای مهاجرت نخبگان به آمریکا با ویزای eb1

شرایط کلی این روش مهاجرتی برای نخبگان عبارت‌است از: 

  • فرد متقاضی باید ثابت کند که جوایزی در سطح ملی و بین‌المللی در رزومه خود دارد. 
  • متقاضی باید اسناد و مدارکی ارائه دهد که این اسناد نشان دهند که متقاضی عضو انجمن‌های فعالی در حوزه فعالیت خود بوده است و پیش‌نیاز شرکت در این انجمن، دستاوردهای ممتاز فرد بوده است. 
  • متقاضی باید مقالاتی چاپ شده در انتشارات تخصصی داشته باشد. 
  • مدارک یا شواهدی وجود داشته باشد که متقاضی به عنوان داور فعالیت‌هایی داشته است. 
  • متقاضی باید مدارک و اسنادی را ارائه دهد که توانایی نویسندگی متقاضی در راستای مقالات علمی و آکادمیک را ثابت کند. 
  • مدارک و شواهدی که نمایش آثار هنری متقاضی را در نمایشگاه‌های هنری و ویترین‌ها نشان دهد. 
  • شواهدی که نشان دهند که فرد نقش حیاتی در سازمان برجسته‌ای را داشته است. 
  • مدارکی که نشان دهند فرد در زمینه فعالیت خود، درآمد بالایی داشته است. 
  • مدارکی که نشان دهنده موفقیت‌های تجاری متقاضی است. 

شرایط مهاجرت نخبگان به آمریکا با ویزای eb1 برای اساتید و پژوهشگران

اساتید و پژوهشگرانی که حداقل ۳ سال سابقه پژوهش و یا تدریس در زمینه علوم آکادمیک دارند، می‌توانند برای دریافت این ویزای آمریکا درخواست دهند. البته مهم‌ترین شرط این است که فرد بعد از ورود به آمریکا نیز باید یک شغل پژوهشی داشته باشد و یا در یک سازمان خصوصی و یا در دانشگاه مشغول به تحقیق و پژوهش شود. 

البته علاوه بر این متقاضی باید دو مورد از شرایط زیر را نیز داشته باشد. 

  • داشتن جایزه و یا تندیس در زمینه کاری
  • داشتن مدارکی که نشان دهد فرد عضو انجمنی بوده که پیش نیاز عضویت در این انجمن داشتن دستاوردهای خاص است. 
  • مطالب منتشر شده در انتشارات مهم و تخصصی
  • مدارکی که نشان دهند که متقاضی به عنوان داور در زمینه آکادمیک حضور داشته است. 
  • مدارک و شواهدی مبنی بر مشارکت متقاضی در تحقیق و پژوهش
  • مدارکی که نشان دهند که متقاضی مقالاتی در مجلات بین‌المللی و یا کتابی در سطح بین‌المللی تالیف کرده است. 
مهاجرت نخبگان به آمریکا
مهاجرت به امریکا

 شرایط مهاجرت نخبگان به آمریکا با ویزای eb1 برای مدیران سازمان‌ها 

افرادی که به‌عنوان مدیر سازمان برای دریافت ویزای eb1 اقدام می‌کنند، باید حداقل یک سال سابقه کار مدیریتی در یکی از سازمان‌های چند ملیتی خارج از آمریکا داشته باشند و از طرفی کارفرماهای آمریکایی که برای این افراد جاب آفر می‌دهند، باید حداقل یکسال از راه‌اندازی کسب‌وکار آنها گذشته باشد. همچنین کارفرمای آمریکایی و سازمان خارجی محل مدیریت متقاضی باید رابطه تایید شده‌ای داشته باشند تا متقاضی بتواند به عنوان یک مدیر یا مدیر اجرایی استخدام شود. 

مهاجرت نخبگان به آمریکا با ویزای EB2

یکی دیگر از ویزاهای کاری و مهاجرتی آمریکا که مخصوص افراد نابغه و توانمند است، ویزای eb2 آمریکا است که این ویزا نیز به افرادی اعطا می‌شود که دارای مدرک دانشگاهی در سطوح بالا هستند و یا افرادی که در زمینه‌های پزشکی، علوم، هنر، تجارت و دو میدانی دارای تخصص ویژه هستند. 

شرایط مهاجرت نخبگان به آمریکا با ویزای eb2 

افرادی که دارای مدارک تحصیلی بالا هستند، می‌توانند با ویزای کاری eb2 به آمریکا مهاجرت کنند. البته این افراد برای دریافت این ویزا باید شرایط زیر را داشته باشند. 

  • متقاضی دریافت این ویزا باید برای شغلی اپلای کند که این شغل به مدرک بالا نیاز دارد. 
  • مدرک متقاضی باید یک مدرک آمریکایی و یا معادل آن باشد. 
  • متقاضی باید ۵ سال سابقه کار مرتبط با مدرک تحصیلی خود داشته باشد. 
  • مورد مهم بعدی این است که متقاضی باید علاوه بر مدارک تحصیلی رسمی، نامه‌هایی از کارفرمایان فعلی یا سابق خود را ارائه دهد به طوری که ثابت شود متقاضی ۵ سال سابقه کار بعد از پایان تحصیلات دارد. 

افرادی که توانایی‌های دیگری داشته و در یکی از حوزه‌های هنر، علوم و یا تجارت دارای مهارت خاصی هستند، باید بتوانند این توانمندی خود را ثابت کنند. 

بیشتر بخوانید: ویزای eb2 آمریکا

ویزای O1 ویزایی در مسیر مهاجرت نخبگان به آمریکا 

یکی از ویزاهای آمریکا برای جذب نخبگان، ویزای o1 است که این ویزا برای افرادی که در زمینه‌های علمی، هنری، تجارت، آموزش و یا ورزش دارای توانایی‌های خارق‌العاده هستند، ویزای مناسبی است. گرچه این ویزا یک ویزای غیر مهاجرتی بوده و تنها ۳ سال اعتبار دارد، با این حال فرصت خوبی است که فرد بتواند در آمریکا مشغول به کار شده و رزومه شغلی خوبی داشته باشد. 

در صورت پایان اعتبار این ویزا، یک سال دیگر نیز این ویزا تمدید می‌شود و البته دارنده این ویزا می‌تواند همسر و فرزندان خود را نیز به همراه داشته باشد. 

بیشتر بخوانید: ویزای o1 آمریکا

مهاجرت نخبگان به آمریکا
زندگی در آمریکا

جمع‌بندی 

کشور آمریکا یکی از بهترین مقاصد و شاید به جرات بتوان گفت که بهترین مقصد برای مهاجرت نخبگان است، زیرا این افراد می‌توانند در آمریکا از استعدادهای خود به بهترین شکل استفاده کنند. مهاجرت نخبگان به آمریکا با چند ویزا انجام می‌شود که دو مورد ویزاهای مهاجرتی که منجر به گرین کارت و اقامت دائم آمریکا می‌شوند، ویزاهای eb1 , eb2 هستند. 

یکی دیگر از ویزاهای آمریکا که البته غیر مهاجرتی است و برای مهاجرت نوابغ و نخبگان است، ویزای o1 است که این ویزا نیز مزایای خاص خود را دارد. برای اینکه بیشتر با ویزاهای آمریکا و مهاجرت امن و مطمئن به این کشور آشنا شوید، سایر مقالات این سایت را نیز بخوانید، همچنین برای دریافت مشاوره و خدمات مهاجرتی این فرم را تکمیل کنید. 

منبع:

مهاجر

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×