اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان تا یکسال دیگر تمدید شد

کانادا یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای اتباع کشورهای مختلف جهان به ویژه ایرانیان است. این کشور موقعیت‌های شغلی بسیار خوبی را برای مهاجرین فراهم می‌کند تا بتواند کمبود نیروی کار خود را تامین کند. از طرفی با اعطای یک امتیاز ویژه با برنامه اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان کمک می‌کند تا این افراد روند ساده‌تری را در مهاجرت به کانادا طی کنند. 

شهروندان ایرانی می‌توانند با این برنامه در کانادا مجوز کار باز دریافت کرده و مشغول به کار شوند. این مجوز به آنها امکان حضور قانونی در کانادا را خواهد داد و می‌تواند پیش‌زمینه دریافت اقامت دائم و سپس شهروندی این کشور شود. برای اینکه بیشتر با اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

منظور از اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان چیست؟

یک مسیر جدید برای دریافت مجوز کار باز برای شهروندان ایرانی در کانادا، دریافت اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانی‌ها است و برای افرادی که با هر نوع ویزای موقت در خاک کانادا هستند، یک فرصت استثنائی محسوب می‌شود. 

افراد واجد شرایط می‌توانند از طریق این برنامه، ویزای خود را به اپن ورک پرمیت کانادا تبدیل کرده و در کانادا بمانند. این برنامه از تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۲ از طرف دولت کانادا برای رفاه حال شهروندان ایرانی تصویب شد و تا فوریه ۲۰۲۴ اعتبار داشت و دولت کانادا با تمدید این برنامه تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ یک فرصت یک ساله دیگر برای شهروندان ایرانی ایجاد کرده است. 

شرایط لازم برای برخورداری از اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان 

شهروندان ایرانی برای دریافت اپن ورک پرمیت کانادا باید شرایط لازم را داشته باشند که از مهم‌ترین این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • متقاضی باید در خاک کانادا حضور داشته باشد. 
  • فرد باید پاسپورت ایرانی داشته باشد. 
  • متقاضی باید با یکی از ویزاهای موقت کانادا مانند ویزای توریستی، کاری و یا تحصیلی وارد کانادا شده باشد. 
اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان
اقامت در کانادا

مزایای دریافت اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان 

افرادی که واجد شرایط دریافت اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان هستند، می‌توانند از مزایای متعددی بهره‌مند شوند که از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • این افراد می‌توانند به‌راحتی برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند. 
  • ایرانی‌هایی که اپن ورک پرمیت کانادا را دریافت می‌کنند، برای دریافت ویزای موقت این کشور معاف از پرداخت هزینه هستند. 
  • از مهم‌ترین مزایای دریافت این مجوز کاری این است که افرادی که این مجوز کار باز را دریافت می‌کنند، می‌توانند برای چند کارفرما به طور همزمان کار کنند، البته باید این افراد شرایط استفاده از اپن ورک پرمیت نامحدود را داشته باشند. 

مدارک مورد نیاز برای دریافت اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان 

ایرانیانی که متقاضی دریافت اپن ورک پرمیت هستند، برای دریافت این مجوز کار باید مدارک مورد نیاز را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند. این مدارک عبارت‌اند از: 

  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی و…) که هم اصل مدارک و هم ترجمه رسمی آنها باید به اداره مهاجرت کانادا ارائه شود. 
  • گواهی اثبات تمکن مالی 
  • افراد متاهل باید سند ازدواج خود را به‌صورت ترجمه شده در اختیار اداره مهاجرت قرار دهند. 
  • داشتن پاسپورت ایرانی معتبر و دو قطعه عکس بر اساس استانداردهای اداره مهاجرت کانادا 
  • گواهی عدم سوء پیشینه 
  • گواهی سلامت پزشکی

تبدیل اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان به اقامت دائم این کشور 

شهروندان ایرانی که در کانادا مجوز کار باز دریافت می‌کنند، باید بعد از پایان مهلت این مجوز خاک کانادا را ترک کنند، اما امکان تبدیل این مجوز به اقامت دائم کانادا وجود دارد و روش‌های دریافت اقامت دائم کانادا به صورت زیر است. 

  • کار در کانادا 

دارندگان اپن ورک پرمیت کانادا می‌توانند در مدت زمانی که مجوز کار در کانادا را دارند، یک شغل پیدا کرده و ویزای کار کانادا را دریافت کنند. در صورتی که فرد بتواند یک سال در کانادا کار کند، می‌تواند با برنامه تجربه کار کانادایی در برنامه اکسپرس اینتری شرکت کند. البته شغل مورد نظر باید شرایط لازم را داشته باشد که از مهم‌ترین این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

۱- شغل باید در گروه مشاغل مهارتی و در طبقه‌بندی NOC کانادا در دسته TEER 0 , 1 , 2, 3 باشد. 

۲- شغل‌های معمولی در اکثر مواقع نمی‌توانند منجر به دریافت اقامت دائم کانادا شوند. 

۳- افرادی که به دنبال شغل‌های مهارتی در کانادا هستند، معمولا باید تحصیلات کالج یا دانشگاهی داشته باشند. 

البته روش دیگر پیدا کردن شغل در کانادا، اقدام از طریق برنامه‌های استانی PNP است که در این روش باید یک کارفرما تحت قوانین استانی برای استخدام اقدام کند و متقاضی در یک سیستم امتیازبندی قرار خواهد گرفت و بعد از موفقیت در این رقابت می‌تواند برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کند. 

البته بعضی مناطق مانند مناطق حوزه آتلانتیک شرایط ساده‌تری دارند و در برخی از استان‌ها تنها در برخی از مشاغل روند دریافت شغل و اقامت دائم آسان‌تر است. 

اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان
تحصیل در کانادا
  • تحصیل در کانادا 

روش دوم برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق برنامه اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان، تحصیل در دانشگاه‌ها یا کالج‌های این کشور است که در این روش، متقاضی می‌تواند با ثبت‌نام در یک موسسه با شماره DLI برای تبدیل اپن ورک پرمیت به استادی پرمیت اقدام کند. 

دانشجویانی که در کانادا تحصیل می‌کنند، می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی در یکی از زیرمجموعه‌های مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری اقدام کنند. 

  • شرکت در برنامه اکسپرس اینتری (زیرگروه فدرال اسکیل ورکر)

یکی دیگر از روش‌های دریافت اقامت دائم کانادا از طریق اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان، اقدام از طریق سیستم امتیازبندی اکسپرس اینتری است. افرادی که نمره زبان بالا، مدرک تحصیلی بالا و در کل شرایط خوبی برای دریافت امتیاز بالاتر در این سیستم دارند، شانس دریافت اقامت دائم را خواهند داشت. 

نکته مهم این است که افرادی که با این مجوز برای اکسپرس اینتری اقدام می‌کنند، چون جاب آفر شان مجوز LMIA ندارد، نسبت به رقبای خود که جاب آفر با مجوز LMIA دارندُ ۵۰ تا ۲۰۰ امتیاز کمتر دریافت خواهند کرد و این ممکن است برای آنها ریسک محسوب شود. 

  • سرمایه‌گذاری در کانادا

روش دیگر برای دریافت اقامت دائم کانادا با برنامه اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان، سرمایه‌گذاری در کانادا است که به صورت استانی و فدرال انجام می‌شود. افرادی که می‌خواهند از این طریق اقامت دائم کانادا را دریافت کنند، باید توانایی و مهارت‌های لازم و همچنین سابقه مدیریت یا مالکیت یک کسب‌وکار را داشته باشند.

شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا با روش‌های فدرال 

شهروندان ایرانی که اپن ورک پرمیت کانادا را دارند، برای سرمایه‌گذاری با روش فدرال باید به دولت کانادا اعلام کنند که قصد راه‌اندازی و یا توسعه کسب‌وکار در کشور کانادا را دارند و درخواست ویزای کار دهند. این افراد می‌توانند با خرید بیزینس یا فرانچایز و یا راه‌اندازی کسب‌وکار در زیرگروه‌های C11 و C12 در این برنامه شرکت کنند. 

شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا با روش‌های استانی  

افرادی که تصمیم دارند از طریق برنامه استانی برای سرمایه‌گذاری در کانادا اقدام کنند، باید طرح تجاری دقیقی را ارائه دهند که این کار را کمی سخت می‌کند، اما در نهایت فرد ورک پرمیت ۲ ساله دریافت می‌کند که می‌تواند آن را به اقامت دائم کانادا تبدیل کند. 

دریافت اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان با کدام ویزای غیر مهاجرتی ریسک کمتری دارد؟

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، افرادی که با یک ویزای موقت مانند ویزای توریستی یا ویزای تحصیلی در کانادا حضور دارند، می‌توانند با دریافت اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان مجوز کار باز در کانادا داشته و مدت زمان بیشتری در این کشور بمانند و برای دریافت اقامت دائم کانادا آماده شوند. 

با این حال تبدیل این ویزاهای موقت به ورک پرمیت کانادا کمی با هم متفاوت بوده و ممکن است که فرد نتواند ویزای خود را به اپن ورک پرمیت تبدیل کند. در هر حال از مهم‌ترین ویزاهای غیر مهاجرتی کانادا که می‌توانند منجر به دریافت این مجوز کار شوند، می‌توان به ویزای توریستی و ویزای تحصیلی اشاره کرد که البته شرایط هر کدام با دیگری متفاوت است. 

  • دریافت اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان با ویزای توریستی 

افرادی که با ویزای توریستی در کانادا حضور دارند، راحت‌تر می‌توانند برای دریافت اپن ورک پرمیت اقدام کنند. بنابراین تبدیل این ویزا به مجوز کار باز کانادا ریسک کمتری دارد. 

  • دریافت اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان با ویزای تحصیلی 

یکی دیگر از ویزاهای غیر مهاجرتی کانادا ویزای تحصیلی است که شهروندان ایرانی زیادی از طریق این ویزا وارد کانادا می‌شوند، اما دریافت اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان محصل در کانادا ریسک بالایی دارد، زیرا افرادی که در کانادا تحصیل می‌کنند اگر بتوانند از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند، امتیاز بیشتری نسبت به کسانی دارند که درس خود را در کانادا رها کرده و اپن ورک پرمیت دریافت کرده‌اند. 

توصیه می‌شود که دانشجویان ایرانی در کانادا در صورتی که قصد دریافت اقامت دائم این کشور را دارند، روی تحصیلات خود متمرکز شده و از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای اقامت دائم این کشور اقدام کنند. 

این افراد بعد از گذراندن دوره دو ساله می‌توانند PGWP ۳ ساله دریافت کنند که در سیستم امتیازدهی اکسپرس اینتری امتیاز چشم‌گیری محسوب می‌شود. 

اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان
اقامت دائم کانادا

مدت زمان اعتبار اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان 

اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان اعتبار۳ ساله داشته و یا تا پایان انقضای پاسپورت آنها معتبر خواهد بود. درخواست دریافت این مجوز کاری به طور میانگین ۶ ماهه بوده و البته با توجه به شرایط و حجم کاری اداره مهاجرت کانادا می‌تواند این مدت پردازش متفاوت باشد. 

افرادی که ورک پرمیت کانادا را دریافت کرده‌اند اگر مایل به تمدید آن باشند، می‌توانند قبل از پایان انقضای آن برای تمدید اقدام کنند. 

جمع‌بندی: 

یکی از بهترین فرصت‌هایی که دولت کانادا برای مهاجرت شهروندان ایرانی ایجاد کرده است، ارائه اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان است. شهروندان ایرانی برای دریافت این مجوز کار باز باید با یکی از ویزاهای موقت کانادا در خاک این کشور حضور داشته باشند تا بتوانند این مجوز را دریافت کنند. 

با دریافت این مجوز کار باز، متقاضی می‌تواند در کانادا بماند و برای کارفرماهای مختلفی کار کند البته این مجوز نیز موقت است، اما در صورتی که فرد بتواند با یکی از روش‌های کاری، تحصیلی یا سرمایه‌گذاری وضعیت اقامتی خود را تغییر دهد، می‌تواند برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کند. 

برای اینکه بیشتر درباره اخبار به روز کانادا و روش‌های مهاجرت به این کشور بدانید، همچنان مطالب این سایت را دنبال کنید. همچنین برای دریافت مشاوره و خدمات مهاجرت این فرم را تکمیل کنید. 

منبع:

canada.ca

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×