اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در آمریکا

یکی از بهترین راه‌ها برای مهاجرت به آمریکا، ثبت شرکت در آمریکا است که سرمایه‌گذار می‌تواند از موقعیت آمریکا برای تعامل و معامله با بسیاری از کشورهای جهان استفاده کند؛ زیرا آمریکا به سیستم‌های بانکی و پولی به صورت گسترده دسترسی دارد و این یکی از بهترین دلایل برای ثبت شرکت در این کشور است.

با این حال ثبت شرکت در آمریکا و اقامت در این کشور از طریق ویزای e2، برای ایرانیان مسیری بسیار سخت و دشوار است و تقریبا برای شهروندان ایرانی که تنها پاسپورت ایران را دارند، کاری غیرممکن است.

شهروندان ایرانی برای اینکه بتوانند در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده یا شرکتی ثبت کنند، بهتر است که قبلا شهروند کشور دیگری شوند که با آمریکا معاهدات تجاری دارد؛ سپس با این پاسپورت می‌توانند شرکت خود را در آمریکا ثبت کرده و تحت شرایطی اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

برای اینکه بیشتر با ثبت شرکت در آمریکا، مزایا و مراحل آن آشنا شوید، این مقاله را تا به انتها بخوانید.

ثبت شرکت در آمریکا و روش‌های آن

یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در آمریکا، ثبت شرکت در این کشور است که در حالت کلی به دو روش انجام می‌شود. این دو روش عبارت‌اند از:

1- ثبت شرکت در آمریکا به روش مستقیم

ثبت شرکت به روش مستقیم، یک پروسه زمان بر است و افرادی که از این طریق اقدام به ثبت شرکت می‌کنند، در نهایت یک شرکت در آمریکا به نام خود ثبت می‌کنند.

2- ثبت شرکت در آمریکا به روش غیرمستقیم

در ثبت شرکت به روش غیر مستقیم، فرد تنها می‌تواند بخشی از یک شرکت را خریداری کند.

ثبت شرکت در آمریکا
زندگی در شهرهای آمریکا

مزایای ثبت شرکت در آمریکا

افرادی که بتوانند یک شرکت در آمریکا ثبت کنند، از مزایای زیادی بهره‌مند خواهند شد که از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-    داشتن یک حساب بانکی در آمریکا برای معاملات تجاری با مشتریان داخلی

2-    دسترسی به بازار جدید برای افزایش اعتبار کسب و کار در کشور مبدا و ایالات متحده

3-    افتتاح حساب‌های آنلاین با بیزینس‌هایی مانند Amazon FA

چگونگی ثبت شرکت در آمریکا

برای اینکه یک خارجی بتواند در آمریکا یک شرکت ثبت کند، باید از مراحل مختلف عبور کند. این مراحل عبارت‌اند از:

1- انتخاب ساختار برای ثبت شرکت در آمریکا

افرادی که شهروند آمریکا نیستند، برای ثبت شرکت در آمریکا با دو ساختار روبرو خواهند بود.

·   شرکت‌هایی با مسئولیت محدود (LLC)

شرکت‌های LLC (Limited Liability company) شرکت‌هایی با ساختار تجاری هستند که ممکن است این شرکت‌ها مشمول مالیات در درآمد نباشند. ساختار قانونی این شرکت‌ها، مسئولیت محدودی را در مقابل صاحبان شرکت مشخص می‌کنند.

·   شرکت‌های Corporation

شرکت‌هایی که ساختار Corporation دارند، خود به دو دسته C-Corporation و S-Corporation تقسیم می‌شوند که S-Corporation تنها برای شهروندان آمریکایی یا کسانی است که گرین کارت آمریکایی دارند؛ اما افرادی که شهروند یا مقیم آمریکا نیستند، می‌توانند شرکتی با ساختار C-Corporation ثبت کنند.

این ساختار تحت قوانین مالیات بر درآمد فدرال ایالات متحده آمریکا بوده و اکثر شرکت‌های بزرگ آمریکا این ساختار را دارند که اکثرا این شرکت‌ها مسئولیت محدود داشته و مشمول پرداخت مالیات بر درآمد هستند.

ثبت شرکت در آمریکا
زندگی در آمریکا

2- انتخاب ایالت برای ثبت شرکت در آمریکا

در آمریکا هر کدام از ایالات دارای قوانین خاصی هستند؛ بنابراین ثبت شرکت در برخی از ایالات راحت‌تر و در برخی دیگر سخت‌تر است. به عنوان مثال؛ ثبت شرکت در ایالت‌های وایومینگ، دلاور و نوادا شرایط متفاوتی نسبت به ثبت شرکت در کالیفرنیا و نیویورک دارد.

3- انتخاب نام برای ثبت شرکت در آمریکا

مرحله بعد در ثبت شرکت در آمریکا، انتخاب نام برای شرکت است. نام شرکت نباید قبلا در آمریکا رزرو شده باشد. برای اینکه مطمئن شوید که نام شرکت قبلا ثبت شده یا نه، می‌توانید به سامانه ثبت شرکت در آمریکا مراجعه کرده و نام مورد نظر را بررسی کنید.

4- انتخاب رجیستر ایجنت برای ثبت شرکت در آمریکا

افرادی که تصمیم دارند تا یک شرکت در آمریکا ثبت کنند، باید یک شخص یا یک موسسه حقوقی معتبر را به عنوان نماینده یا رجیستر ایجنت (Register Agent) انتخاب کنند. انتخاب این نماینده برای انجام کارهای حقوقی شرکت و ایجاد ارتباط با دولت آمریکا بسیار ضروری است.

5- انتخاب روش مدیریت شرکت

در شرکت‌هایی که ساختار LLC دارند، دو روش مدیریت شرکت وجود دارد که این دو روش عبارت‌اند از:

·   Member-managed

در این روش مدیریت، تمامی اعضای LLC می‌توانند در پیشبرد شرکت نقش موثری داشته باشند؛ یعنی اینکه اعضا مسئولیت‌های مدیریتی را بر عهده گرفته و به صورت مستقیم کارها را نظارت می‌کنند. در این روش مدیریتی تمامی اعضای اصلی شرکت در سود و ضرر شرکت سهیم هستند.

·   Manager-managed

در این روش مدیریتی، مدیر یا مدیران شرکت با رای‌گیری انتخاب شده و امور شرکت را پیش می‌برند. تمامی مسئولیت‌های حقوقی و مدیریت شرکت را فرد یا افراد منتخب بر عهده خواهند داشت.

ثبت شرکت در آمریکا
شهرهای آمریکا

6- تشکیل پرونده برای ثبت شرکت در آمریکا

مرحله بعد در ثبت شرکت در آمریکا، تشکیل پرونده است که می‌تواند به صورت غیرحضوری و آنلاین باشد یا اینکه فرد از یک موسسه حقوقی برای این کار بهره ببرد.

7- تنظیم اساسنامه برای شرکت

منظور از اساس‌نامه، ساختار فعالیت روزانه شرکت است. این ساختار شامل مدیریت، تخصیص منابع، حسابداری، انطباق با قوانین سازمان مهاجرت، حق رای، بند انحلال شرکت و… است که باید به دقت تنظیم شود.

8- دریافت شناسه EIN برای ثبت شرکت در آمریکا

بعد از مرحله تنظیم اساسنامه، متقاضی باید یک شناسه EIN دریافت کند. شناسه EIN (Federal employment identification number) برای تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی، افتتاح حساب بانکی و همچنین استخدام نیرو برای شرکت ضروری است.

9- افتتاح حساب بانکی

مرحله بعدی، مرحله افتتاح حساب بانکی برای LLC است. البته مشکلی که وجود دارد این است که افتتاح حساب LLC نیز برای شهروندان ایرانی غیرممکن است.

ثبت شرکت در آمریکا
شهرهای آمریکا

جمع‌بندی

ثبت شرکت در آمریکا یک روش سرمایه‌گذاری در این کشور است که مزایای زیادی دارد؛ اما روش مناسبی برای دریافت اقامت دائم آمریکا نیست؛ زیرا دریافت گرین کارت و سپس شهروندی آمریکا با این روش مسیری طولانی و پیچیده دارد و برای شهروندان ایرانی تقریبا غیرممکن است.

با این حال افرادی که تصمیم دارند تا در آمریکا سرمایه گذاری کرده و به سود زیادی دست یابند، می‌توانند با ثبت شرکت یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها را داشته باشند. برای اینکه بیشتر با سرمایه‌گذاری در آمریکا و کانادا و مهاجرت به این کشورها از طریق سرمایه‌گذاری آشنا شوید، سایر مطالب این سایت را نیز بخوانید. 

بیشتر بخوانید: خرید فرانچایز در آمریکا

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×