اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

تفاوت سرمایه گذاری در اروپا و آمریکای شمالی

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کشورهای مختلف دنیا، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. تقریبا این روش مهاجرتی از طرف تمامی دولت‌ها به شدت استقبال می‌شود. با این حال سرمایه گذاری در اروپا و آمریکا تفاوت‌هایی نیز با هم دارند که باعث می‌شوند سرمایه گذاران با توجه به شرایط خود انتخاب کنند.

در هر حال در کشورهای توسعه یافته، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، روشی امن و مطمئن بوده و معمولا سریع‌تر به اقامت دائم آن کشور منجر می‌شود. برای مقایسه سرمایه گذاری در اروپا و آمریکا و شرایط هر کدام، این مطلب را حتما بخوانید.

سرمایه گذاری در اروپا

بسیاری از کشورهای اروپایی کشورهایی توسعه یافته و مدرن هستند که همواره از بهترین مقاصد گردشگری و مهاجرتی به حساب می‌آیند. از جمله این کشورها می‌توان به انگلیس، سوئد، آلمان، هلند و فرانسه اشاره کرد.

افراد زیادی این کشورها را برای مهاجرت و زندگی انتخاب می‌کنند. برای مهاجرت به این کشورها نیز روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این روش‌ها، سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در اروپا با توجه به کشور مورد نظر به روش‌های مختلفی انجام می‌شود.

در برخی از کشورها، مانند پرتغال، فرد می‌تواند با خرید ملک سرمایه گذاری کرده و اقامت دائم کشور را کسب کند؛ اما در برخی کشورها، خرید ملک منجر به دریافت اقامت دائم نخواهد شد و اگر هدف متقاضی از سرمایه گذاری در اروپا، مهاجرت و دریافت اقامت دائم است، باید روش دیگری را انتخاب کند.

از مهم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در اروپا که معمولا در تمامی کشورهای اروپایی یکسان است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- استارتاپ

2- خرید بیزینس یا فرانچایز

3- خوداشتغالی

4- خودحمایتی

5- خرید اوراق قرضه

و…

دریافت اقامت دائم با سرمایه گذاری در اروپا

بسیاری از سرمایه گذاران خارجی با هدف دریافت اقامت دائم یک کشور اروپایی، اقدام به سرمایه گذاری در اروپا می‌کنند. با این حال با توجه به قوانین کشور مقصد، افرادی که با ویزای سرمایه گذاری وارد می‌شوند، در ابتدا اجازه اقامت یک ساله یا دو ساله خواهند داشت.

اعتبار این ویزاها معمولا تا 5 سال قابل تمدید بوده و بعد از آن، در صورتی که فرد تمامی شرایط لازم را داشته باشد، می‌تواند اقامت دائم کشور مورد نظر را دریافت کرده و برای دریافت شهروندی و پاسپورت اقدام کند.

سرمایه گذاری در اروپا
تجارت در اروپا یا آمریکا

شرایط سرمایه گذاری در آمریکای شمالی

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به آمریکای شمالی، آمریکا یا کانادا، سرمایه گذاری در این کشورها است. هر دو این کشورها از سرمایه گذاران استقبال کرده و شرایط خوبی را برای این روش مهاجرتی پیش پای مهاجر قرار می‌دهند. با این حال فرد باید برای انتخاب کشور مناسب برای سرمایه گذاری به موارد زیر توجه داشته باشد.

1- در نظر گرفتن روابط سیاسی بین کشورهای مبدا و مقصد

2- میزان سوددهی و ریسک‌پذیری سرمایه گذاری

3- موارد مربوط به وضعیت حقوقی و مراحل پیگیری ویزای سرمایه گذاری

شرایط سرمایه گذاری در آمریکا و کانادا

یکی از بهترین و امن‌ترین روش‌های مهاجرتی به آمریکا، سرمایه گذاری است. ویزای سرمایه گذاری آمریکا که به آن ویزای طلایی نیز گفته می‌شود، در همان ابتدا به اقامت دائم آمریکا تبدیل می‌شود.

شرط اصلی برای این روش مهاجرتی، سرمایه گذاری یک میلیون و هشتصد هزار دلاری در آمریکا است. البته افرادی که بخواهند در مناطق خاص سرمایه گذاری خود را انجام دهند، با 900 هزار دلار نیز می‌توانند این سرمایه گذاری را انجام داده و به آمریکا مهاجرت کنند. با این حال به دلیل مسائل سیاسی بین ایران و آمریکا، سرمایه گذاران ایرانی پروسه سختی در پیش رو خواهند داشت.

با این حال سرمایه گذاری در کانادا کمی برای شهروندان ایرانی ساده تر است؛ اما در کانادا هر استان برنامه خاص خود را داشته و متقاضی با توجه به شرایط خود و استان مد نظر باید برای این روش مهاجرتی اقدام کند.

مورد بسیار مهم در بحث سرمایه گذاری در آمریکا و کانادا این است که معمولا خرید ملک در این کشورها منجر به دریافت اقامت دائم و شهروندی آنها نخواهد شد؛ بنابراین افرادی که متقاضی سرمایه گذاری در این کشورها به قصد مهاجرت هستند، باید روش دیگری مانند خرید بیزینس را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: مراحل سرمایه گذاری در آمریکا

سرمایه گذاری در اروپا
سرمایه گذاری در اروپا یا آمریکا

سرمایه گذاری در اروپا بهتر است یا آمریکا

افرادی که قصد سرمایه گذاری در یک کشور قدرتمند را دارند، باید قبل از هر چیز به میزان تمکن مالی خود و شرایط کشور مقصد توجه کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشند. سرمایه گذاری در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی منجر به دریافت اقامت دائم آن کشور می‌شود. منتهی شرایط دریافت اقامت در هر کشور تابع قوانین خاص آن است.

با این حال یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در کانادا، خرید بیزینس در این کشور است. همان‌طور که یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در آمریکا نیز، سرمایه گذاری 1.8 میلیون دلاری است.

در کشورهای اروپایی مانند قبرس یا ترکیه، خرید ملک می‌تواند بهترین گزینه برای سرمایه گذاری باشد؛ زیرا منجر به دریافت اقامت دائم آن کشور خواهد شد. یا در کشورهایی مانند انگلیس، فرانسه، آلمان و هلند، سرمایه گذاری با خرید بیزینس یا استارتاپ می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای مهاجرت باشد.

بنابراین نمی‌توان با قاطعیت گفت که سرمایه گذاری در اروپا مناسب است یا آمریکا.

جمع‌بندی

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت، سرمایه گذاری است که البته نحوه سرمایه گذاری در اروپا و آمریکا برای دریافت اقامت دائم این کشورها، با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد. در برخی از کشورها خرید ملک می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم شده و زودتر به نتیجه برسد؛ اما در برخی از کشورها، خرید ملک فقط یک نوع سرمایه گذاری است و منجر به دریافت اقامت دائم و شهروندی آن کشور نخواهد شد.

ما در این مقاله سعی کردیم تا مختصری از شرایط مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی را از طریق سرمایه گذاری توضیح دهیم. برای اینکه بیشتر با سرمایه گذاری و مهاجرت به کشورهای آمریکا و کانادا از این طریق آشنا شوید، فرم مشاوره رایگان را تکمیل کنید.

منابع:

موسسه ملک پور

ویزا 724

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×