اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

خرید فرانچایز در آمریکا و مزایای آن

یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در کشور آمریکا، خرید فرانچایز است. در واقع افرادی که اقدام به خرید فرانچایز در آمریکا می‌کنند، یک برند را خریداری می‌کنند و از این طریق به سود بسیار خوبی نیز دست می‌یابند.

در کشور آمریکا بیشترین تعداد فرانچایزها وجود دارد که از مهم‌ترین این فرانچایزها، می‌توان به رستوران‌ها، کافه‌ها و فست فودها اشاره کرد که با توجه به بازار بسیار خوبی که دارند، از بهترین فرانچایزها برای خرید محسوب می‌شوند.

برای اینکه بیشتر با خرید فرانچایز در آمریکا آشنا شوید، ادامه این مقاله را حتما بخوانید.

خرید فرانچایز در آمریکا

به طور کلی، سرمایه‌گذاری در فرانچایز، خرید یک مجوز فعالیت تجاری و استفاده از علائم تجاری مطابق با استانداردها است که مدت زمان آن با توجه به توافقنامه و اجاره‌نامه از 5 تا 10 سال متغیر خواهد بود. در این نوع سرمایه‌گذاری، صاحب یک برند تجاری، به ازای مشاغلی که تحت علائم تجاری و سیستم فرانچایز اعطا می‌شوند، این فرانچایز را اعطا می‌کند.

معمولا یک فرانچایز موظف است که به صورت منظم 1 تا 4 درصد از فروش ناخالص خود را به یک مرکز تبلیغات ملی یا منطقه‌ای اعطا کند. در واقع صاحب اصلی یک فرانچایز 3 چیز را به خریدار می‌فروشد.

1- ارزش یک برند تجاری

2- دانش مربوط به سیستم تجاری

3- هزینه واحد پایین‌تر

کشور آمریکا به دلیل جمعیت زیاد و اقتصاد قوی که دارد، یکی از بهترین کشورها در زمینه سرمایه گذاری و همچنین خرید فرانچایز است؛ زیرا تعداد فرانچایزها در آمریکا بسیار زیاد بوده و بازار رقابتی در این کشور فعال است.

بیشتر بخوانید: شرایط خرید فرانچایز در کانادا

خرید فرانچایز در آمریکا
سرمایه گذاری در آمریکا

موارد مهم در خرید فرانچایز در آمریکا

در کشور آمریکا، در بحث خرید فرانچایز به چند مورد بسیار توجه می‌شود.

1- استعداد فرد و تجربه کار در آمریکا

2- داشتن دانش زبان انگلیسی

3- ارائه یک بیزینس پلن قوی

افرادی که بتوانند این مهارت‌ها را در خود تقویت کرده و ارائه دهند، می‌توانند به سود قابل توجهی دست یابند.

مزایای خرید فرانچایز در آمریکا

خرید فرانچایز در آمریکا مزایای متعددی دارد که از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- با خرید فرانچایز، برندی را خریداری می‌کنید که به بهره‌برداری رسیده است.

افرادی که اقدام به خرید فرانچایز می‌کنند، یک امتیاز را خریداری می‌کنند که ممکن است یکی از نمایندگی‌های مطرح جهانی بوده و قبلا اعتبار لازم را کسب کرده است؛ بدین ترتیب سوددهی این نوع کسب‌وکار بسیار سریع‌تر انجام شده و این برند همه زیرساخت‌های لازم را قبلا طی کرده است.

2- خرید فرانچایز در آمریکا یعنی ریسک پایین سرمایه‌گذاری و سودآوری سریع

یکی از مزایای خرید فرانچایز در آمریکا، ریسک پایین این نوع سرمایه‌گذاری با توجه به شهرت و قدرت برند است. از طرفی در بسیاری از موارد ریسک این نوع سرمایه‌گذاری در حد صفر بوده و خریدار به سرعت به سود خواهد رسید.

3- آموزش و نظارت از طرف برند خریداری شده

یکی از مزایای خرید فرانچایز در آمریکا این است که خریدار می‌تواند آموزش‌های لازم را از برندی که امتیاز آن را خریداری کرده است، دریافت کند؛ بدین ترتیب، با قرارگیری در یک چارت سازمانی، نه تنها کنترل کیفیت محصول تضمین خواهد شد؛ بلکه تمامی مراحل کار آماده‌سازی محصول نیز به بهترین شکل انجام می‌شود.

از طرفی از دیگر ویژگی‌های خرید فرانچایز این است که فرانچایز دهنده پشتیبانی دائمی از محصول، بازاریابی حرفه‌ای و تبلیغات مستمر را در برنامه کار خود خواهد داشت.

4- دریافت گرین کارت آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری

در صورتی که فرد در آمریکا حضور داشته باشد، می‌تواند از طریق خرید فرانچایزی مانند فرانچایز کافه و رستوران، گرین کارت این کشور را دریافت کند.

خرید فرانچایز در آمریکا
آمریکا

معایب خرید فرانچایز در آمریکا

با وجود تمامی مزایای خرید فرانچایز در آمریکا باید به این موارد نیز توجه داشت که معمولا مبلغ سرمایه گذاری اولیه برای خرید یک فرانچایز، نسبت به خرید بیزینس بالاتر است و این مساله برای افرادی که محدودیت مالی دارند، چندان خوشایند نیست.

مورد بعدی در خرید فرانچایز در آمریکا یا هر جای دیگری، این است که امکان محدودیت خلاقیت و همچنین عدم نوآوری در این نوع سرمایه‌گذاری وجود دارد و خریدار باید تمامی قوانین را به درستی رعایت کند.

از طرفی صاحبان برند خریداری شده نیز در سود حاصل از فروش این فرانچایز شریک خواهند شد که این مسئله نیز ممکن است چندان خوشایند نباشد.

با این حال خرید فرانچایز در آمریکا شخص خریدار را از آزمون و خطا، هویت سازی، تبلیغات و… معاف کرده و منجر به دریافت سود منظم و مشخصی خواهد شد.

جمع‌بندی

خرید فرانچایز در آمریکا یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است که به دلیل وجود فرانچایزهای بسیار در کشور آمریکا، از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور محسوب می‌شود. افرادی که اقدام به خرید یک فرانچایز می‌کنند، در واقع امتیاز لوگوی آن کسب‌وکار را خریداری می‌کنند.

با خرید امتیاز این برند، خریدار با ریسک و زحمت بسیار کمتری به سود بالا دست خواهد یافت. در صورتی که شما به سرمایه گذاری در کشور آمریکا فکر می‌کنید، سایر مقالات این سایت را بخوانید؛ همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در هلدینگ تجاری مهاجرتی مهاجر تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: خرید بیزینس در آمریکا

منابع:

موسسه ملک پور

پانیسا گروپ

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×