اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

نرخ مالیات در آمریکا و نحوه محاسبه آن

یکی از مواردی که در زمان مهاجرت به آمریکا و زندگی در این کشور باید بدانید، درصد نرخ مالیات در آمریکا است. آمریکا دارای یک سیستم مالیاتی تصاعدی است و مالیات در این کشور به عوامل مختلفی مانند: درآمد فرد در آمریکا و وضعیت زندگی او (متاهل یا مجرد بودن، بیوه بودن، متارکه کردن و یا سرپرست خانواده بودن) بستگی دارد.

از طرفی تورم در آمریکا نیز نقش بسزایی در میزان مالیات خواهد داشت. اما چیزی که مشخص است این است که افرادی که زندگی در آمریکا را انتخاب می‌کنند، باید مالیات‌های خود را بپردازند، برای اینکه با نرخ مالیات در این کشور و نحوه محاسبه آن بیشتر آشنا شوید، ادامه این مطلب را بخوانید.

قوانین مالیات در آمریکا

قوانین مالیات در ایالات متحده آمریکا پیچیده است. این کشور دارای دولت‌های فدرال، ایالتی و محلی بوده و مالیات تعیین شده در هر کدام از این سطوح اعمال می‌شود. سیستم مالیاتی آمریکا بر روی درآمد فرد، شرکت، املاک و دیگر دارایی‌ها متمرکز بوده و همچنین به وضعیت اجتماعی فرد اعم از مجرد، متاهل، بیوه و یا سرپرست خانوار بودن او نیز بستگی دارد.

با این حال تمامی براکت‌های مالیاتی در کشور آمریکا، براساس درآمد مشمول مالیات کار می‌کنند. در صورتی که افراد متاهل، پرونده مالیاتی مشترکی را ارائه دهند، از کسر مالیاتی بیشتری برخوردار خواهند شد.

در حالت کلی در آمریکا، مالیات‌های متنوع و زیادی وجود دارد؛ اما همه این مالیات‌ها در 3 دسته قرار می‌گیرند.

1- مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد بیش از 40 درصد درآمد مالیاتی در دولت فدرال را از آن خود کرده و یکی از بزرگترین منابع مالیاتی در آمریکا است. اکثر آمریکایی‌ها باید این مالیات را هر ساله با توجه به درآمد شخصی خود بپردازند. در اینجا منظور از درآمد شخصی هر گونه درآمدی مانند: حقوق، سود سهام، سود سرمایه، مزایای بیکاری، تامین اجتماعی و… است.

از طرفی شرایط زندگی فرد نیز در میزان این نوع مالیات در آمریکا تاثیر خواهد داشت؛ یعنی مجرد یا متاهل بودن فرد.

در محاسبه مالیات افراد متاهل، یک زن و مرد باید به لحاظ قانونی در یک حوزه قضایی ازدواج کنند تا اتحادیه آنها را به رسمیت بشناسد. در حالت کلی بر اساس شرایط زندگی فرد 4 نوع مالیات وجود دارد.

·       مالیات افراد متاهل به صورت مشترک

·       مالیات افراد متاهل به صورت جدا

·       مالیات افراد مجرد

·       مالیات افرادی که سرپرست خانوار هستند.

مالیات در آمریکا
نرخ مالیات در آمریکا

2- مالیات بر درآمد دارایی

این نوع مالیات در آمریکا، توسط دولت‌های فدرال و ایالتی آمریکا به سود تجاری شرکت‌ها تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: خرید فرانچایز در آمریکا

3- مالیات بر کالا

یکی دیگر از انواع مالیات در آمریکا، مالیات فروش است که یک روش برای دولت‌ها برای افزایش درآمد است. در این نوع مالیات، در خریدهای انجام شده در سطح خرده فروشی، درصدی از قیمت فروش کالای خاص به عنوان مالیات ارزیابی خواهد شد؛ البته معمولا قیمت‌ها بین مناطق دولتی و نوع کالای خریداری شده متفاوت خواهد بود.

مورد بعدی اینکه همه مالیات‌ها به صورت همزمان پرداخت نمی‌شوند و برخی از آنها به صورت اتوماتیک از حقوق و دستمزد فرد کسر می‌شوند. از طرفی به صورت مشابه دولت‌ها، مالیات غیر مستقیم را بر روی کالاهای خاص (مثل بنزین یا سیگار) اعمال می‌کنند؛ البته قوانین مالیات در همه ایالت‌ها یکسان نیست.

انواع مالیات در آمریکا

مالیات در آمریکا انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

1- مالیات بر درآمد

2- مالیات بر فروش کالا و خدمات

3- مالیات غیر مستقیم

4- مالیات حقوق و دستمزد

5- مالیات بر دارایی

6- مالیات بر املاک

7- مالیات بر هدیه

8- مالیات بر شرکت‌ها

9- مالیات بر سرمایه

مالیات در آمریکا
فرم مالیات در آمریکا

براکت مالیاتی Tax bracket چیست؟

در مبحث مالیات در آمریکا، با 7 گروه مالیاتی روبرو هستیم که عبارت‌اند از:

1- گروه مالیاتی 10%

2- گروه مالیاتی 12%

3- گروه مالیاتی 22%

4- گروه مالیاتی 24%

5- گروه مالیاتی 32%

6- گروه مالیاتی 35%

7- گروه مالیاتی 37%

هر کدام از این گروه‌های مالیاتی، یک براکت مالیاتی هستند. هر براکت مالیاتی به یک محدوده درآمدی تعلق دارد.  هر چقدر درآمد فرد بیشتر باشد، نرخ مالیات نیز بیشتر خواهد بود؛ البته تورم نیز در این براکت‌ها تاثیر خواهد داشت.

باید به این نکته توجه داشت که اگر فردی در گروه 37% قرار می‌گیرد، به این معنی نیست که کل درآمد این فرد مشمول مالیات 37 درصد خواهد بود؛ بلکه بالاترین نرخ مالیات نهایی این فرد است؛ پس زمانی که از فرد براکت مالیاتی‌اش را می‌خواهند، بالاترین نرخ مالیات نهایی را باید ارائه دهد.

اصطلاحات مهم در رابطه با مالیات در آمریکا

در رابطه با مالیات در آمریکا، افراد باید با اصطلاحات رایج در این خصوص آشنا باشند. از مهم‌ترین اصطلاحات در رابطه با مالیات در آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- IRS (Internal Revenue Service)

این اصطلاح به معنی خدمات درآمد مالیاتی داخلی بوده و این سازمان به وزارت خزانه داری آمریکا وابسته است. وظیفه این سازمان جمع‌آوری مالیات‌های فدرال است.

2- فرم W-2

فرم W-2 هر سال توسط کارفرمایان برای کارمندان تهیه می‌شود. در این فرم جزئیات درآمد، مالیات و کسورات پرداختی به کارمندان لحاظ شده است.

3- فرم 1099

فرم 1099 برای افرادی است که خودشان کارفرمای خودشان هستند؛ یعنی به صورت مستقل کار می‌کنند.

4- براکت مالیاتی Tax bracket

براکت محدوده درآمد فرد است که طبق آن درآمد، نرخ مالیاتی فرد تعیین می‌شود.

5- مالیات‌های واقعی پرداخت شده Actual taxes paid

الزاما کل درآمد فرد مشمول نرخ براکت مالیاتی نمی‌شود و مالیات می‌تواند بر اساس محل درآمد متقاضی و نحوه تقسیم آن متفاوت باشد.

6- آستانه درآمد Income thresholds

آستانه درآمد هر سال به روز شده و ممکن است که سالانه تغییر کند؛ این مورد در محاسبه تورم نیز نقش بسزایی دارد.

7- نرخ مالیات موثر (Effective tax rate)

نرخ مالیات موثر درصدی از درآمد مشمول مالیاتی است که پرداخت می‌شود. این نرخ مالیات موثر با تقسیم مالیات بر درآمد کل محاسبه می‌شود.

بیشتر بخوانید: خرید بیزینس در آمریکا

مالیات در آمریکا
پرداخت مالیات در آمریکا

روش‌های وارد شدن به گروه مالیاتی پایین در آمریکا

افرادی که می‌خواهند مالیات کمتری در آمریکا پرداخت کنند، دو راه در پیش رو دارند.

1- اعتبار مالیاتی Tax credits

اعتبارات مالیاتی؛ یعنی کاهش دلار به دلار در صورتحساب مالیات بر درآمد. آمریکایی‌ها می‌توانند اعتبارات مختلفی مانند هزینه خرید پنل خورشیدی یا جبران هزینه‌های فرزندخواندگی دریافت کنند.

2- کسر مالیات Tax deductions

کسر مالیات یکی از مواردی است که درآمد مشمول مالیات را کاهش می‌دهد. سرمایه گذاری در حساب‌های بازنشستگی یکی از مواردی است که می‌تواند مالیات‌های فرد را کاهش دهد.

جمع‌بندی

یکی از موارد مهمی که در سرمایه‌گذاری، خرید ملک و به طور کلی زندگی در آمریکا اهمیت بسیاری دارد، مالیات در آمریکا است. مالیات در این کشور انواع مختلفی دارد و نرخ مالیات نیز به عوامل متعددی مانند درآمد فرد، زندگی اجتماعی او و… بستگی دارد.

در این مقاله سعی شد که تا حدودی انواع مالیات در آمریکا به شما توضیح داده شود. برای اینکه بیشتر با آمریکا، اقتصاد آمریکا، سرمایه گذاری در این کشور و مهاجرت به آن آشنا شوید، سایر مقالات این سایت را نیز بخوانید.

منابع:

go2tr

پارس رادین

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×