اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

بعد از برنده شدن در لاتاری، چه مراحلی را باید بگذرانیم؟

همان‌طور که می‌دانید، مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری، آسان‌ترین روش مهاجرتی است که تنها به کمی شانس نیاز ندارد، اما به هر حال افرادی که در این قرعه‌کشی برنده می‌شوند، برای دریافت ویزا و گرین کارت باید مراحلی را پشت سر بگذارند و در واقع بعد از برنده شدن در لاتاری، تازه پروسه دریافت ویزا و مهاجرت به آمریکا شروع می‌شود. 

در واقع نمی‌توان گفت که با برنده شدن در این قرعه‌کشی دیگر کار مهاجرت تمام شده است، بلکه بعد از اعلام نتایج است که برندگان باید به فکر آماده کردن مدارک، شرکت در مصاحبه و گذراندن مراحل مختلف باشند تا بتوانند ویزای لاتاری یا همان ویزای تنوع نژادی را بگیرند. در صورتی که هر کدام از این مراحل به درستی انجام نشود، احتمال ریجکتی ویزا برای این افراد نیز وجود دارد. 

برای اینکه با مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری و چگونگی گذراندن این مراحل آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

نحوه مشاهده نتایج لاتاری 

قبل از اینکه بخواهیم به مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری بپردازیم، بهتر است با نحوه مشاهده نتایج آشنا شوید. معمولا نتایج لاتاری هر سال در اوایل ماه می اعلام می‌شود و افرادی که در این قرعه‌کشی شرکت‌کرده‌اند، برای مشاهده نتایج باید طبق دستورالعمل زیر عمل کنند. 

  • مراجعه به سایت www.dvprogram.state.gov
  • انتخاب گزینه Check Status
  • ورود به صفحه جدید و انتخاب گزینه Continue
  • ورود به صفحه جدید و درج اطلاعات زیر

۱- وارد کردن کد ۱۶ رقمی Confirmation number

۲- وارد کردن نام و نام خانوادگی دقیقا طبق اطلاعات زمان ثبت‌نام 

۳- وارد کردن سال تولد به میلادی

۴- وارد کردن کد امنیتی که در درون کادر نوشته شده است

۵- انتخاب گزینه Submit 

۶- مشاهده نتیجه لاتاری 

نکته:

در صورتی که متقاضی با عبارت Session time مواجه شود، باید مراحل را دوباره تکرار کند. 

بیشتر بخوانید: لاتاری ۲۰۲۵

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری 

بعد از اعلام نتایج، در صورتی که فرد برنده لاتاری باشد، برای دریافت ویزای لاتاری و گرین کارت آمریکا باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارد که این مراحل عبارت‌اند از: 

  • آماده کردن مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا و ترجمه رسمی آنها 

اولین مرحله بعد از برنده شدن در لاتاری این است که فرد باید تمامی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای لاتاری را آماده کرده و ترجمه رسمی آنها را نیز تهیه کند. این مدارک عبارت‌اند از: 

۱- پاسپورت معتبر

۲- مدارک هویتی، تحصیلی و کاری 

۳- گواهی عدم سوء پیشینه 

۴- مدارک و اسناد مربوط به ازدواج و طلاق 

۵- مدارک مربوط به دارایی‌ها، املاک و مستغلات و تمکن مالی فرد

۶- شناسه نظامی و مدارک مربوط به آن (برای افرادی که سابقه کار نظامی دارند.)

  • تکمیل فرم DS-260 

بعد از آماده کردن مدارک، فرد باید فرم مهاجرتی DS-260 را تکمیل کند که البته زمان تکمیل این فرم هیچ تاثیری در تعیین وقت مصاحبه سفارت ندارد و تنها چیزی که زمان مصاحبه سفارت را تعیین می‌کنند، اعداد کیس نامبر هستند. در واقع اعداد آخر کیس نامبر نشان می‌دهند که این پرونده چندمین پرونده درخواستی است که برنده شده است. 

هر چقدر که شماره ۸ رقمی در آخر کیس نامبر پایین‌تر باشند، وقت مصاحبه نیز زودتر تعیین خواهد شد. فرد بعد از برنده شدن در لاتاری بهتر است که تا قبل از کارنت شدن کیس نامبرش، فرم DS-260 را تکمیل کرده باشد. معمولا ۶ ماه بعد از اعلام نتایج، ویزا بولتن اولین کارنتی‌های لاتاری را اعلام می‌کند. بنابراین فرد تا ۶ ماه برای آماده کردن مدارک و تکمیل فرم DS-260 وقت دارد.  

  • انتظار برای دریافت نامه مصاحبه  

در مرحله بعد، فرد باید منتظر دریافت دعوتنامه سفارت باشد تا در روز تعیین شده در سفارت مورد نظر حضور پیدا کرده و به سوالات آفیسر پاسخ دهد. معمولا فرد باید بعد از ماه سپتامبر منتظر کارنت شدن پرونده خود باشد و صفحه بولتن ویزا را چک کند. 

معمولا برندگان لاتاری می‌توانند در زمان تکمیل فرم DS-260 سفارت مورد نظر خود را برای مصاحبه انتخاب کنند، اما این KCC (مرکز کنسولی کنتاکی) است که تصمیم نهایی را درباره سفارت محل مصاحبه می‌گیرد. (این تصمیم‌گیری به‌خاطر ترافیک کاری سفارت‌ها است.)

  • گذراندن مراحل مدیکال 

یکی از مراحل مهم بعد از برنده شدن در لاتاری، گذراندن مرحله مدیکال است. تمامی برندگان لاتاری باید چند روز قبل از مراجعه به سفارت برای مصاحبه، به پزشک معتمد سفارت مراجعه کرده و تمامی مراحل مدیکال را پشت سر بگذارند. 

در این مرحله پزشک تمامی واکسن‌های فرد را چک کرده و در صورتی که فرد واکسنی را تزریق نکرده باشد در همان‌جا این واکسن را دریافت خواهد کرد. 

علاوه بر واکسن‌ها، معاینات و آزمایش‌های پزشکی نیز انجام می‌شود و در صورتی که فرد بیماری خطرناک مسری داشته باشد، از ورود او به خاک آمریکا پیش‌گیری خواهد شد. 

  • حضور در سفارت و انجام مصاحبه سفارت 

در آخرین مرحله، فرد باید در مصاحبه سفارت شرکت کرده و به سوالات آفیسر پاسخ دهد. در این مصاحبه باید فرد به همراه تمامی اعضای خانواده که همراه او هستند، حضور داشته باشد. 

دلایل ریجکتی درخواست ویزای لاتاری

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، حتی بعد از برنده شدن در لاتاری نیز احتمال ریجکتی درخواست ویزا وجود دارد که از مهم‌ترین دلایل ریجکتی درخواست این ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • اشتباه در تکمیل فرم DS-260 

فرم DS-260 در پروسه دریافت ویزای لاتاری بسیار مهم بوده و هر گونه اشتباه در تکمیل این فرم می‌تواند باعث ریجکتی درخواست ویزا شود. 

  • عدم مراجعه به موقع برای انجام معاینات پزشکی 

افرادی که در زمان تعیین شده در معاینات پزشکی حضور نداشته باشند، زمان مصاحبه سفارت را نیز از دست می‌دهند که این مساله ممکن است به ریجکتی ویزا منجر شود. 

  • دروغ‌گویی یا پنهان‌کاری

متقاضی باید تمامی اطلاعات خود را به دقت و درستی در فرم درخواست نوشته و در مصاحبه نیز کاملا صادقانه به سوالات آفیسر پاسخ دهد. هر گونه دروغ یا پنهان‌کاری می‌تواند منجر به ریجکتی درخواست ویزا و باطل شدن نتیجه لاتاری شود. 

  • ناقص بودن مدارک 

هر گونه نقص در مدارک ارائه شده، شانس فرد را برای دریافت ویزای لاتاری کاهش داده و می‌تواند باعث ریجکتی درخواست ویزا شود. 

  • مشکلات امنیتی 

از دیگر مواردی که باعث ریجکتی مصاحبه لاتاری می‌شود، بررسی‌های امنیتی یا AP است و در صورتی که مشخص شود که متقاضی از نظر نهادهای امنیتی آمریکا سابقه خوبی ندارد، پرونده او ریجکت خواهد شد. 

بیشتر بخوانید: دلایل ریجکتی مصاحبه لاتاری

جمع‌بندی 

یکی از دغدغه‌های افرادی که در لاتاری آمریکا شرکت کرده و برنده می‌شوند،‌ گذراندن مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری است. در واقع بعد از برنده شدن در لاتاری است که فرد باید برای دریافت ویزای لاتاری و گرین کارت آمریکا اقدام کند. 

ما در این مقاله سعی کردیم که مراحل دریافت ویزا بعد از برنده شدن در لاتاری را توضیح دهیم، برای اینکه بیشتر با مهاجرت به آمریکا و بهترین روش‌‌های مهاجرتی آشنا شوید، سایر مطالب این سایت را نیز بخوانید، همچنین در صورتی که برای مهاجرت به آمریکا و بهترین روش مهاجرتی به مشاوره و راهنمایی نیاز دارید، با تکمیل این فرم، با کارشناسان ما در هلدینگ مهاجر در ارتباط باشید. 

سوالات متداول 

۱- آیا حضور در سفارت برای مصاحبه برای تمامی اعضای خانواده الزامی است؟

بله، تمامی اعضای خانواده که همراه متقاضی هستند، باید در این مصاحبه شرکت کنند. 

۲- آیا برای دریافت ویزای لاتاری نیز فرد باید تمکن مالی داشته باشد؟

بله، فرد باید ثابت کند که می‌تواند هزینه‌های زندگی خود و خانواده را تامین کند. میزان تمکن مالی مورد نیاز ۱۲۵ درصد خط فقر در آمریکا است. 

۳- برای تکمیل فرم DS-260، فرد چقدر زمان دارد؟

معمولا بعد از برنده شدن در لاتاری تا ۶ ماه متقاضی زمان دارد که مدارک را آماده کرده و فرم DS-260 را تکمیل کند. 

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×