اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

مهم‌ترین تفاوت ویزای O1 و EB1 آمریکا 

قبل از اینکه به تفاوت ویزای O1 و EB1 آمریکا بپردازیم، باید بدانیم که یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت نخبگان، کشور آمریکا است و اداره مهاجرت آمریکا برای جذب نخبگان ویزاهای متعددی دارد که در دسته ویزاهای تلنت یا نخبگان قرار می‌گیرند. دو ویزای مهم این دسته، ویزای O1 و EB1 آمریکا هستند که با توجه به شباهت‌های زیاد یک تفاوت عمده دارند و آن اینکه ویزای O1 یک ویزای غیر مهاجرتی و ویزای EB1 آمریکا یک ویزای مهاجرتی است. 

دریافت هر کدام از این ویزاها شرایط خاصی دارد و برای افراد خاصی مناسب است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. برای اینکه بیشتر با این دو ویزا و تفاوت‌های آنها آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

انواع ویزاهای تلنت آمریکا 

در حالت کلی نوابغی که قصد دریافت اقامت آمریکا را دارند،‌ می‌توانند برای دریافت ویزا از یکی از دو دسته ویزای تلنت زیر استفاده کنند. 

۱- ویزای EB1 

ویزایی مهاجرتی برای افرادی که دارای نبوغ علمی، ورزشی، هنری و یا تجاری هستند. 

۲- ویزای O 

ویزایی غیر مهاجرتی برای نوابغ که خود شامل ۳ زیر شاخه است. 

  • ویزای O1 

این ویزا خود در دو نوع است. 

۱- ویزای O1A 

ویزایی برای افرادی که در زمینه‌های تجارت، آموزش و یا ورزش دارای استعداد خاصی هستند. 

۲- ویزای O1B

ویزایی که در زمینه هنری، سینما و تلویزیون دارای مهارت و توانایی خاصی هستند. 

  • ویزای O2

ویزا برای افراد توانمندی که قصد برگزاری یک رویداد خاص را در آمریکا دارند. 

  • ویزای O3 

ویزا برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال متقاضی 

بیشتر بخوانید:‌ ویزای eb1 آمریکا ویزایی برای نخبگان

تفاوت ویزای o1 و eb1 آمریکا
مهاجرت ورزشکاران به آمریکا

تفاوت ویزای O1 و EB1 آمریکا 

همان‌طور که قبلا اشاره شد، ویزای O1 و EB1 آمریکا هر دو ویزاهای تلنت برای نوابغ هستند و تفاوت عمده آنها در این است که ویزای O1 یک ویزای غیر مهاجرتی و ویزای EB1 یک ویزای مهاجرتی است. از دیگر تفاوت‌های این دو ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • تفاوت ویزای O1 و EB1 آمریکا در افراد واجد شرایط 

ویزاهای O1 و EB1 آمریکا هر دو برای افرادی هستند که دارای نبوغ علمی، ورزشی و هنری خاصی هستند. با این حال برای دریافت ویزای EB1 فرد باید دارای مقالات، افتخارات و آثاری در سطح بین‌المللی باشد. 

این در حالی است که برای ویزای O1 مقالات، افتخارات و آثاری در سطح ملی نیز می‌تواند مورد پذیرش قرار بگیرد. در واقع افرادی که برای ویزای EB1 اقدام می‌کنند، باید توانایی‌های بسیاری داشته باشند. 

  • تفاوت ویزای O1 و EB1 آمریکا در مدارک مورد نیاز 

متقاضیان دریافت ویزای O1 باید از یک کارفرمای آمریکایی پیشنهاد شغلی دریافت کنند این در حالی است که برای دریافت ویزای EB1 نیازی به دریافت پیشنهاد شغلی نیست و فرد می‌تواند بدون داشتن جاب آفر برای دریافت این ویزا اقدام کند. 

  • تفاوت ویزای O1 و EB1 آمریکا در مدت زمان اعتبار 

مدت زمان اعتبار ویزای O1، سه سال بوده که تنها یکبار برای سه سال دیگر قابل تمدید است. این در حالی است که ویزای EB1 یک ویزای مهاجرتی است و دارنده آن اقامت دائم و گرین کارت آمریکا را دریافت خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید: ویزای o1 آمریکا

جمع‌بندی

آمریکا برای جذب افراد نابغه که در زمینه‌های علمی، ورزشی، هنری و یا تجارت و آموزش دارای توانایی‌های خاص هستند، ویزاهای متنوعی دارد که مهم‌ترین این ویزاها، ویزای O1 آمریکا و ویزای EB1 آمریکا است. با این حال این دو ویزا نیز با یکدیگر متفاوت هستند. 

مهم‌ترین تفاوت ویزای O1 و EB1 آمریکا در این است که ویزای O1 یک ویزای غیر مهاجرتی و ویزای EB1 آمریکا یک ویزای مهاجرتی است. برای اینکه بیشتر با هر کدام از این ویزاها و شرایط دریافت هر کدام از آنها آشنا شوید، سایر مطالب این سایت را نیز بخوانید، همچنین برای دریافت مشاوره رایگان و خدمات دریافت ویزا این فرم را تکمیل کنید تا از مشاوره کارشناسان ما در هلدینگ مهاجر بهره‌مند شوید. 

سوالات متداول 

۱- آیا گرین کارت ویزای eb1 برای خانواده فرد نیز صادر می‌شود؟

بله. دارنده ویزای eb1 می‌تواند همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال خود را نیز به همراه داشته باشد. 

۲- آیا ویزای O1 می‌تواند منجر به دریافت گرین کارت شود؟

ویزای o1 یک ویزای غیر مهاجرتی است و تنها ۳ سال اعتبار دارد و در صورت تمدید تا ۳ سال دیگر نیز معتبر خواهد بود. این ویزا منجر به دریافت گرین کارت نمی‌شود مگر اینکه دارنده ویزا وضعیت ویزای خود را تغییر دهد. 

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×