اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

آشنایی با تفاوت استارتاپ و کارآفرینی کانادا 

افرادی که قصد مهاجرت به کشوری مانند کانادا را دارند،‌ می‌توانند از طریق برنامه‌های مختلف مهاجرتی مانند برنامه استارتاپ یا برنامه‌های کارآفرینی برای مهاجرت اقدام کنند. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که تفاوت استارتاپ و کارآفرینی کانادا در چیست؟ بهتر است که قبل از اقدام برای مهاجرت درباره هر کدام از این برنامه‌های مهاجرتی آگاهی کافی داشته باشید. 

برنامه استارتاپ، برنامه‌ای محبوب برای مهاجرت به اکثر کشورهای اروپایی و همچنین کانادا است. این در حالی است که کارآفرینی نیز یکی دیگر از برنامه‌های مهاجرتی محبوب برای افرادی است که قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار را در خارج از کشور دارند. 

برای اینکه با تفاوت استارتاپ و کارآفرینی بیشتر آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

ویژگی‌های کلی برنامه استارتاپ کانادا 

تفاوت استارتاپ و کارآفرینی در برنامه‌های مهاجرتی بسیار اهمیت دارد و در کشوری مانند کانادا افرادی که قصد مهاجرت با هر کدام از این برنامه‌ها را دارند، باید شرایط خاصی داشته باشند تا بتوانند با این برنامه به کانادا مهاجرت کرده و از مزایای آن استفاده کنند. 

یکی از روش‌های مهاجرتی به کانادا، مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ است و افرادی می‌توانند با این روش مهاجرتی به کانادا بروند که دارای شرایط زیر باشند. 

  • افرادی که خلاقیت و نوآوری زیادی داشته باشند. 
  • کسانی که بتوانند برای شهروندان کانادا یا افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند،‌ کار ایجاد کنند. 
  • افرادی که توانایی رقابت در سطح بین‌المللی و همچنین بازار کار جهانی را داشته باشند. 
  • کسانی که دارای یک بیزینس پلن جدید باشند. 
  • افرادی که بتوانند یک نامه حمایتی از یکی از سازمان‌های مورد تایید کانادا دریافت کنند. 
  • افرادی که مهارت زبان انگلیسی و یا فرانسوی داشته باشند. 
  • افرادی که برای پوشش هزینه‌های زندگی بودجه و تمکن مالی کافی داشته باشند. 

بیشتر بخوانید:‌ استارتاپ و اهمیت آن در برنامه های مهاجرتی

تفاوت استارتاپ و کارآفرینی
استارتاپ و کارآفرینی

تفاوت استارتاپ و کارآفرینی 

برای اینکه با تفاوت این دو روش به خوبی آشنا شوید، باید هر کدام از آنها را به خوبی بشناسید. استارتاپ شرکتی نوپا است که اولین مراحل پایه‌ریزی خود را شروع کرده است و معمولا یک یا چند کارآفرین این کسب‌وکار را راه‌اندازی می‌کنند. این افراد دارای یک هدف مشترک برای توسعه یک محصول یا خدمات هستند که می‌تواند برای رفع نیازهای یک جامعه بسیار موثر باشد. 

البته استارتاپ با کسب‌وکارهای کوچک یک تفاوت بسیار بزرگ دارد و آن وجود نوآوری و خلاقیت در محصول و یا خدمات شرکت استارتاپی است. در واقع نوآوری و خلاقیت بنای اصلی یک شرکت استارتاپی بوده و ماهیت آن را تشکیل می‌دهد. 

اما در تعریف کارآفرینی باید گفت که یک کارآفرین با استفاده از منابعی که در اختیار دارد یک کسب‌وکار موجود در بازار را با استفاده از مدل‌های تعریف شده که قبلا آزمون‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و ثابت شده‌اند، هدایت می‌کند. 

اما یک موسس و بنیان‌گذار استارتاپ کسی است که تصمیم دارد یک کسب‌وکار نوپا را که نیرو و سرمایه محدودی دارد به سوددهی برساند. این فرد ممکن است مجبور به جذب سرمایه شود و باید با آزمون و خطا کسب‌وکار خود را به نتیجه مطلوبی که در ذهن دارد، برساند. 

معمولا استارتاپ‌ها برای جبران خلاء های احتمالی بازار وارد بازار می‌شوند و با توجه به ایده تجاری که دارند، سعی در حل مشکلات جامعه و همچنین جذب مشتری و سودآوری شوند. 

بیشتر بخوانید: ویزای کارآفرینی کانادا

جمع‌بندی 

ممکن است که بسیاری از افراد فکر کنند که استارتاپ و کارآفرینی هر دو در یک راستا قرار داشته و به منظور راه‌اندازی کسب‌وکار و توسعه آن هستند، اما در واقع این دو با یکدیگر تفاوت عمده‌ای داشته و هر کدام می‌توانند برنامه یک مسیر مهاجرتی باشند با شرایط و قوانین کاملا متفاوت. 

مهم‌ترین تفاوت استارتاپ و کارآفرینی در این است که استارتاپ‌ها کسب‌وکارهای ناشناخته‌ای هستند که از الگوی تجاری خاصی پیروی نمی‌کنند و با آزمون و خطا سعی در یافتن مسیری برای رشد و توسعه هستند، اما کارآفرین کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کند که از یک مدل تجاری خاص تبعیت می‌کند و ریسک‌پذیری در این کسب‌وکار به مراتب کمتر از استارتاپ است. 

برای اینکه بیشتر با استارتاپ در کانادا یا سایر کشورهای دنیا آشنا شوید، سایر مقالات این سایت را نیز بخوانید و برای دریافت مشاوره یا خدمات کسب‌وکار این فرم را تکمیل کنید. 

سوالات متداول 

ٖ۱- صاحب ایده استارتاپی یک کارآفرین است؟

بله دارنده یک ایده استارتاپی یا بنیان‌گذار یک استارتاپ می‌تواند کارآفرین باشد،‌ اما هر کارآفرینی نمی‌تواند یک استارتاپ را راه‌اندازی کند. 

۲- مهاجرت از طریق استارتاپ بهتر است یا کارآفرینی؟

فرقی نمی‌کند هر فردی با توجه به شرایط خود باید روش مناسب مهاجرتی خود را پیدا کند. 

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×