اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

مراحل انجام سرمایه گذاری در آمریکا

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به آمریکا، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور است. سرمایه گذاری در آمریکا مزایای متعددی دارد که یکی از بهترین مزایای آن، دریافت اقامت دائم و گرین کارت این کشور است.

افرادی که بتوانند ویزای سرمایه‌گذاری یا ویزای طلایی این کشور را دریافت کنند، می‌توانند همراه با خانواده خود به آمریکا مهاجرت کرده و از تمامی امکانات رفاهی، اجتماعی این کشور قدرتمند بهره‌مند شوند.

با این حال سرمایه گذاری در آمریکا مراحل مختلفی دارد که فرد متقاضی باید تمامی این مراحل را به دقت طی کند. برای اینکه با مراحل دریافت ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا آشنا شوید، این مقاله را حتما بخوانید.

شرایط سرمایه گذاری در آمریکا

برای اینکه یک فرد بتواند با ویزای سرمایه‌گذاری به آمریکا مهاجرت کند، باید یک میلیون و پنجاه هزار دلار آمریکا در یکی از شرکت‌های آمریکایی تایید شده، سرمایه‌گذاری کند. این مبلغ باید از راه قانونی کسب شده باشد و به مدت 2 سال حداقل برای 10 شهروند آمریکایی ایجاد شغل کند.

برای اینکه فرد در یک منطقه شغلی هدفمند با نرخ بیکاری بالا سرمایه‌گذاری کند، مبلغ سرمایه باید حداقل 800 هزار دلار باشد.در هر حال افرادی که قصد سرمایه گذاری در آمریکا را دارند، نیازی به مجوز کار نخواهند داشت.

توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در آمریکا به اشکال مختلفی انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

1- سرمایه‌گذاری C5

سرمایه‌گذاری برای ایجاد شغل در خارج از منطقه هدف است.

2- سرمایه‌گذاری T5

سرمایه‌گذاری برای ایجاد شغل در یک منطقه هدفمند روستایی یا منطقه با نرخ بیکاری بالا است.

3- سرمایه‌گذاری R5

سرمایه‌گذاری برنامه آزمایشی در منطقه‌ای غیر هدف است.

4- سرمایه‌گذاری E5

سرمایه‌گذاری مهاجران خارجی در آمریکا که مستلزم تکمیل فرم I-526 است و منجر به دریافت ویزای EB5 و اقامت دائم آمریکا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ویزای سرمایه گذاری آمریکا یا ویزای طلایی

مراحل مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آمریکا

سرمایه گذاری در آمریکا
مهاجرت به آمریکا

برای اینکه یک متقاضی واجد شرایط بتواند ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا را کسب کند، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارد. از مهم‌ترین مراحل دریافت ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- تکمیل فرم I-526

این فرم باید به دقت تکمیل شده و به خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده آمریکا USCIS ارسال شود. این فرم یک فرم دادخواست بوده و نشان دهنده درخواست متقاضی برای سرمایه‌گذاری در آمریکا است.

این فرم باید در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده آمریکا در کشور مبدا تایید شود.

2- پرداخت هزینه‌ها و درخواست ویزا

بعد از اینکه فرم دادخواست I-526 از طرف USCIS تایید شد، نوبت به پرداخت هزینه‌ها و درخواست ویزا می‌رسد. در این مرحله فرم 1-526 به مرکز ملی ویزا NVC ارسال خواهد شد و NVC یک شماره پرونده برای دادخواست اختصاص می‌دهد.

زمانی که نوبت متقاضی برسد، NVC اعلام می‌کند که متقاضی فرم DS-261 را تکمیل کند؛ همچنین NVC با ارائه دستورالعمل به متقاضی، هزینه‌ها و پیش پرداخت پرونده متقاضی را آغاز می‌کند.

بعد از پرداخت هزینه‌ها، NVC از متقاضی می‌خواهد تا مدارک لازم را برای ویزای مهاجرت ارسال کند.

مدت زمان صدور ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا

برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا نمی‌توان مدت زمان مشخصی را تعیین کرد. معمولا دادخواست‌های ثبت شده در USCIS تا رسیدن به سقف سالانه صادر می‌شوند و تاریخ ارائه دادخواست تعیین کننده اولویت پرونده متقاضی خواهد بود.

تا زمانی که نوبت متقاضی نرسیده باشد، ویزا برای او صادر نمی‌شود؛ بنابراین ممکن است که سرمایه گذاری در آمریکا چندین سال طول بکشد.

جمع‌بندی

یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری، کشور آمریکا است. سرمایه گذاری در آمریکا مزایای زیادی دارد که یکی از آنها اقامت دائم این کشور و رسیدن به شهروندی آمریکا است. افرادی که شرایط لازم را برای سرمایه گذاری در آمریکا دارند، می‌توانند با طی کردن مراحل دریافت ویزای سرمایه‌گذاری، به این کشور مهاجرت کنند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا مهم‌ترین مراحل دریافت ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا را توضیح دهیم. برای آشنایی بیشتر با این ویزا همچنان با ما در مهاجر همراه باشید. 

منبع:

Immigrant Investor Visas

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×