اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

لیست بهترین فرانچایزهای کانادا برای خرید

یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری و مهاجرت به کانادا، خرید فرانچایز در کانادا است. با خرید فرانچایز، فرد می‌تواند بدون اینکه کسب‌وکاری را از صفر شروع کند، صاحب یک برند و کسب‌وکار در کانادا باشد. اهمیت فرانچایزها در کانادا به حدی است که دوازدهمین بخش بزرگ اقتصاد این کشور محسوب می‌شوند.

افرادی که اقدام به خرید فرانچایز می‌کنند، می‌توانند با خرید آن از تمامی جنبه‌های تجاری برند استفاده کنند. با این حال مهاجرانی که قصد دارند تا از این طریق در کانادا سرمایه‌گذاری کرده و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند، باید با بهترین فرانچایزهای کانادا آشنا شوند.

در این مقاله تصمیم داریم تا شما را با بهترین فرانچایزهای کانادا برای خرید آشنا کنیم. توصیه می‌کنیم که این مقاله را حتما بخوانید.

نکات مهم برای خرید بهترین فرانچایزهای کانادا

برای خرید یکی از بهترین فرانچایزهای کانادا، متقاضی باید به نکات زیادی توجه داشته باشد که مهم‌ترین آنها، توجه به سودآور بودن فرانچایز است؛ یعنی اینکه سرمایه‌گذار باید توجه کند که این اقدام برای او سودآور خواهد بود یا خیر.

البته سودآوری در بین مفاهیم تجاری و صنایع با یکدیگر تفاوت‌های قابل توجهی دارند و عوامل مختلفی مانند مکان برند، بازار، تجربه عملیاتی و همچنین اقتصاد، میزان سودآور بودن یک فرانچایز را تعیین می‌کنند؛ بنابراین افرادی که قصد خرید فرانچایز را دارند، باید به موارد زیر توجه داشته باشند تا به سود مناسب دست یافته و از سرمایه‌گذاری خود نهایت استفاده را ببرند.

1- هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی و حق امتیاز

هزینه‌های راه‌اندازی و حق‌امتیاز از مواردی هستند که روی میزان سرمایه‌گذاری تاثیر می‌گذارند. مثلا در زمان خرید یک فرانچایز مانند کافه یا فست فود، خریدار باید پولی بابت محل فرانچایز نیز بپردازد.

این مبلغ به خریدار این امکان را می‌دهد که برای مدت زمان مشخصی، کسب و کار را اداره کند. بعد از پایان این بازه زمانی، امکان تمدید آن وجود دارد که برای تمدید نیز باید حق امتیاز پرداخته شود.

2- هزینه‌های مواد خام

یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید فرانچایز باید به آن توجه داشت، خریداری مواد خام موردنیاز است که این مواد خام باید مستقیما از فرانچایز دهنده و یا یک تامین کننده که تایید شده است، تامین شوند.

معمولا در فرانچایزهایی که خدمات محور هستند، این هزینه‌ها وجود ندارد؛ اما در سایز فرانچایزها این هزینه‌ها را نیز باید در نظر گرفت.

3- تامین مالی

یکی از موارد مهم که در زمان خرید فرانچایز باید به آن توجه داشت، این است که خریدار یک فرانچایز باید منابع مالی کافی داشته باشد و یا اینکه به دنبال تامین آن باشد.

بعضی از سودآورترین فرانچایزرها به فرانچایزهای صاحب امتیازشان، در تامین هزینه‌های راه‌اندازی، موجودی‌ها و همچنین تجهیزات کمک می‌کنند و فرصت‌های بسیار خوبی برای آنها ایجاد می‌کنند.

این خریداران دیگر برای تامین مالی فرانچایز خود با چالش مواجه نخواهند بود.

بهترین فرانچایزهای کانادا
خرید فرانچایز در کانادا

معرفی بهترین فرانچایزهای کانادا

افرادی که قصد دارند تا با خرید فرانچایز در کانادا به سود زیادی دست یابند، باید به دنبال بهترین فرانچایزهای کانادا باشند. فرانچایزهایی که در این کشور متولد شده و رشد کرده‌اند. از مهم‌ترین فرانچایزهایی که می‌توان روی خرید آنها برنامه‌ریزی کرد، می‌توان به این برندها اشاره کرد.

·   تیم هورتونز (Tim Hortons)

یکی از شناخته شده‌ترین برندهای کانادایی که در جهان نیز بسیار شهرت داشته و بزرگ‌ترین فرانچایز کانادا به شمار می‌رود، تیم هورتونز نام دارد. این برند که برند کافی شاپ است، دارای بیش از 4800 شعبه در 14 کشور جهان است.

افرادی که متقاضی خرید این فرانچایز هستند، باید دارایی خالصی در حدود 500000 دلار و همچنین وجوه بدون محدودیت در حدود 100000 دلار داشته باشند.

·   کانادا برد (Canada Bread)

بزرگ‌ترین نانوایی تجاری در کانادا، کانادا برد نام دارد که دارای 900 شعبه بوده و در 32 کشور جهان فعالیت می‌کند. افرادی که متقاضی خرید این فرانچایز هستند، باید حداقل 30000 دلار پول نقد داشته باشند که با توجه به محل این مبلغ تا 300000 دلار نیز افزایش خواهد داشت.

·   پیتزا پیتزا (Pizza Pizza)

یکی دیگر از بهترین فرانچایزهای کانادا برای خرید، پیتزا پیتزا نام دارد که افراد با خرید این فرانچایز می‌توانند فرصت‌های تجاری خوبی در کانادا داشته باشند. برای دریافت حق امتیاز پیتزا پیتزا و افتتاح شعبه جدیدی از آن، خریدار باید حداقل 100000 دلار داشته باشد. (این برند در صورت نیاز کمک‌های مالی نیز برای فرانچایزها دارد.)

·   مارلین تراول (Marlin Travel)

مارلین تراول یک شرکت مسافرتی است که توسط Transat Distribution Canada خریداری شده است و یکی از برترین فرانچایزهای مسافرتی در کانادا است. برای خرید این فرانچایز در کانادا متقاضی باید سرمایه اولیه‌ای در حدود 100 تا 150 هزار دلار داشته باشد.

همچنین حق امتیاز 3000 دلاری و 3% فروش ناخالص نیز برای خرید این فرانچایز ضروری است.

·   مستر لوبه کانادا (Mr.Lube Canada)

یکی از بهترین فرانچایزهای کانادا برای خرید، مستر لوبه است که در صنعت خودرو فعالیت می‌کند. این برند بیش از 480 شعبه در کشور کانادا دارد و برای افرادی که قصد خرید این فرانچایز را دارند، باید مبلغی در حدود 800 هزار دلار داشته باشند.

·   بوستون جویس (Boston juice)

یکی دیگر از فرانچایزهای کانادا که بیش از 400 شعبه در سراسر کانادا دارد، بوستون جویس است که در زمینه تولید اسموتی فعالیت می‌کند. برای خرید این فرانچایز، خریدار باید حداقل 375000 دلار سرمایه داشته باشد و البته تعهدنامه‌های خاصی را امضا کند.

·   پیتزا بوستون

در لیست بهترین فرانچایزهای کانادا، برندی به نام پیتزا بوستون وجود دارد که دارای بیش از 390 شعبه در سراسر کانادا است و یکی از سودآورترین فرانچایزها محسوب می‌شود.

·   Canadian Tire Gas+

فرانچایز Gas یکی دیگر از فرانچایزهای کانادا است که در صنعت خودرو فعالیت کرده و بیش از 290 شعبه در سراسر کانادا دارد. این برند فرصت‌های خرید کمی نسبت به سایر برندها دارد و متقاضیان خرید آن باید سرمایه اولیه‌ای بین 30000 تا 70000 دلار داشته باشند.

·   پت ولیو (Pet Valu)

Pet Valu از بهترین فرانچایزهای کانادا و سودآورترین آنها است که در زمینه حیوانات خانگی فعالیت می‌کند. این فرانچایز دارای بیش از 360 مکان در کانادا است و حق امتیاز آن بین 300000 دلار تا 600000 دلار است؛ بنابراین خریداران این فرانچایز باید حداقل 400000 دلار کانادا سرمایه برای خرید داشته باشند.

·   بلرون کانادا (Belron Canada)

یکی دیگر از فرانچایزهای کانادا در صنعت خودرو، بلرون کانادا نام دارد که تقریبا 350 شعبه در کانادا و 30 کشور دیگر جهان دارد. متقاضیان خرید این فرانچایز کانادا باید تقریبا 700000 دلار کانادا برای تامین مالی شبکه‌ای و همچنین پوشش هزینه فرانچایز هزینه کنند.

·   کانتری استایل فود (Country Style Food)

کانتری استایل فود یکی از برندها و فرانچایزهای محبوب کانادا در زمینه قهوه و دونات است که به صورت عمده در انتاریو فعالیت می‌کند و بیش از 300 شعبه در استان دارد.

هزینه این فرانچایز 35000 دلار و سرمایه‌گذاری نقدی موردنیاز بین 35 تا 40 درصد از کل هزینه افتتاح است.

البته این هزینه با توجه به محل فرانچایز متفاوت است. مورد بعدی اینکه دوره اولیه قرارداد این فرانچایز 10 سال با دو گزینه 5 ساله است و حق امتیاز این فرانچایز 4.5 درصد از فروش ناخالص را تشکیل می‌دهد.

·   تای اکسپرس (Thai Express)

یکی از مطرح‌ترین رستوران‌های تایلندی در جهان که یکی از بهترین فرانچایزهای کانادا برای خرید نیز محسوب می‌شود، برند تای اکسپرس است که با گروه MTY نیز همکاری می‌کند.

این فرانچایز بیش از 300 شعبه در جهان داشته و یکی از فرانچایزهایی است که رشد سریعی دارد. افرادی ه قصد خرید این فرانچایز را دارند، می‌توانند یک واحد مرکز خرید یا یک شعبه در خیابان را خریداری کنند.

برای خرید این فرانچایز نیز علاوه بر سرمایه اولیه که حدود 30000 دلار است، خریدار باید یک قرارداد 10 ساله و حق امتیاز 6% از فروش ناخالص را بپذیرد. سرمایه‌گذاری اولیه برای خرید این فرانچایز در کانادا بین 385000 تا 550000 دلار است.

·   یوگن فروز کانادا (Yogen Fruz Canada)

یوگن فروز یکی دیگر از فرانچایزهای کانادا است که بیش از 1300 شعبه در بیش از 40 کشور دنیا داشته و خرید این فرانچایزها از 25000 دلار شروع می‌شود.

·   هارویز (Harvey’s)

هارویز یکی از بهترین رستوران‌های همبرگر و یکی از بهترین فرانچایزهای کانادا برای خرید است. این برند بیش از 270 شعبه در سراسر کانادا داشته و خرید این فرانچایز به نسبت سایر فرانچایزها سریع‌تر است.

افرادی که متقاضی خرید این فرانچایز هستند، باید چیزی در حدود 350000 تا 500000 دلار پول نقد داشته باشند.

·   فروشگاه گوشت ام اند ام (M & M Meat Shop)

فروشگاه گوشت ام اند ام بیش از 285 شعبه داشته و افرادی که قصد خرید این فرانچایز را دارند، باید مبلغی بین 350000 تا 450000 دلار هزینه کنند؛ همچنین برای خرید این فرانچایز حداقل 5 درصد از کل وجوه بدون محدودیت نیاز خواهد بود.

·   فرشی (Freshii)

یکی دیگر از بهترین فرانچایزهای کانادا برای خرید، فرشی نام دارد که توانسته است در مدت 15 سال، بیش از 500 شعبه در 17 کشور جهان داشته باشد. برای خرید این فرانچایز، خریدار باید سرمایه‌ای بین 170 هزار تا 470 هزار دلار داشته باشد که البته 30000 دلار آن حق رای است.

برای خرید این فرانچایز نیز قرارداد ده ساله و حق امتیاز 6 درصد از فروش ناخالص مورد توافق قرار می‌گیرد.

·   فیکس اتو (FiX Auto)

فیکس اتو یک برند در زمینه صنعت تعمیر خودرو است که اکنون بزرگترین شبکه تک برند در کانادا است. این برند دارای استانداردهای امتیازدهی بالایی بوده و در حال حاضر 250 شعبه دارد.

·   مستر ساب (Mr.Sub)

مستر ساب یک برند ساندویچ فروشی است که بیش از 520 رستوران در کل کانادا دارد. سرمایه گذاری در این برند با 160000 دلار شروع شده و هزینه فرانچایز نیز از 15000 دلار است.

افرادی که متقاضی خرید این فرانچایز هستند نیز باید یک قرارداد 10 ساله با 5 درصد حق امتیاز از فروش ناخالص داشته باشند.

·   گروه املاک ساتون (Sutton Group Realty)

گروه املاک ساتون در ونکوور نیز یکی از فرانچایزهای خوب برای خرید در کانادا است که امروز بیش از 200 شعبه دارد و همچنان در حال گسترش است.

·   پیتا پیت (Pita Pit)

یکی دیگر از بهترین فرانچایزهای کانادا که در زمینه مواد غذایی فعالیت می‌کند، برند پیتا پیت است که فرصت‌های بسیار خوبی داشته و اکنون بیش از 600 شعبه در سراسر جهان دارد.

جمع‌بندی

یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا و مهاجرت به این کشور، خرید فرانچایز در کانادا است. افرادی که قصد خرید فرانچایز را دارند، باید اطلاعات کاملی از برندهای محبوب کانادا داشته باشند تا بتوانند از میان بهترین فرانچایزهای کانادا، مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا کمی درباره فرانچایزهای محبوب کانادا صحبت کنیم. اگر قصد دارید تا بیشتر درباره سرمایه‌گذاری در کانادا و خرید بیزینس در این کشور بدانید، همچنان با ما در مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید:

خرید فرانچایز در کانادا

منابع:

E-VISA

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×