اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

منظور از سرمایه‌گذار فرشته چیست و چه نقشی در برنامه استارتاپ کانادا دارد؟

همان‌طور که می‌دانید، برنامه استارتاپ کانادا یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور است و دولت کانادا با تایید و حمایت سازمان‌های حامی از افرادی که ایده استارتاپی دارند، استقبال می‌کند. سازمان‌های حامی در کانادا در 3 دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که یکی از این گروه‌ها، سرمایه گذار فرشته یا انجل اینوستورها هستند.

این گروه از سازمان‌های حامی در میان دو گروه دیگر که سازمان‌های ریسک پذیر و انکوباتورها هستند، قرار گرفته و نقش یک ناجی را برای استارتاپ بر عهده می‌گیرند. برای اینکه بیشتر با سرمایه گذار فرشته و نقش آن در راه‌اندازی استارتاپ در کانادا آشنا شوید، توصیه می‌کنیم این مقاله را تا به انتها بخوانید.

معرفی سرمایه گذار فرشته و نقش آنها در استارتاپ ویزای کانادا

سرمایه گذار فرشته یا Angle Investor، سرمایه‌گذاری است که سرمایه یک کسب‌وکار نوپا را تا مبلغ مشخصی تامین کرده و به ندرت در مدیریت کسب‌وکار دخالت می‌کند؛ البته باید به این مساله توجه داشته باشید که سرمایه گذار فرشته در قبال سرمایه‌ای که برای راه‌اندازی بیزینس پرداخت کرده است، درصدی از سهام و یا ارزش بیزینس را در اختیار خواهد گرفت.

به‌صورت دقیق نمی‌توان گفت که چند سرمایه گذار فرشته در کشور کانادا وجود دارد؛ اما تعداد آنها در حدود 20 تا 50 هزار بوده و 9 گروه از این سرمایه‌گذاران برای صدور استارتاپ ویزا، مورد تایید دولت کانادا هستند. این 9 گروه عبارت‌اند از:

·       Canadian International Angel Investors

·       Ekagrata Inc

·       Golden Triangle Angel Network

·       Keiretsu Forum Canada

·       Oak Mason Investments Inc

·       Southeastern Ontario Angle Network

·       TenX Angel Investors Inc

·       VANTEC Angel Network Inc

·       York Angel Investors Inc

این سرمایه‌گذاران حداقل 75000 دلار کانادا به استارتاپ‌ها کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: سازمان‌های حامی استارتاپ در کانادا

سرمایه گذار فرشته
سازمان‌های حامی استارتاپ در کانادا

مزایا و معایب سرمایه گذار فرشته

منظور از سرمایه‌گذاران فرشته، افرادی است که سرمایه‌ای در دست داشته و با آن سرمایه در دسترس به دنبال سرمایه‌گذاری‌های متفاوتی هستند. سرمایه‌گذاری در یک کسب‌وکار نوپا و در اختیار داشتن سهامی از آن شرکت می‌تواند سود قابل توجهی برای آنجل اینوستور داشته باشد.

البته باید به این مسئله توجه داشت که حمایت سرمایه گذار فرشته مزایا و معایب خاص خود را دارد. از مهم‌ترین مزایا و فواید همکاری با این سازمان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·       تامین بودجه

اولین فایده این سازمان‌های حامی، تامین مبلغ سرمایه‌گذاری و شروع کسب‌وکار است.

·       انعطاف‌پذیری

سرمایه گذار فرشته در مقایسه با بانک‌ها و موسسات مالی برای پرداخت وام، بسیار انعطاف‌پذیر بود و بدون محدودیت مبلغ مورد نیاز کسب‌وکار را تامین می‌کنند.

·       تخصص سرمایه‌گذار

سرمایه‌گذاران فرشته علاوه بر اینکه تخصص و تجربه بالایی دارند، با دیگر نهادهای اقتصادی در ارتباط بوده و همین باعث می‌شود تا ارتباطات تجاری کسب‌وکار را گسترش دهند.

·       بالا بردن شانس موفقیت

با توجه به آمارها و تحقیقاتی که صورت گرفته است، استارتاپ‌هایی که بودجه خود را از طریق سرمایه گذار فرشته تامین کرده باشند، به سود و موفقیت بیشتری رسیده‌اند.

با این حال همکاری با این سازمان‌ها ممکن است که معایبی نیز داشته باشد که از مهم‌ترین این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·       انتظارات زیاد

ممکن است سرمایه گذار فرشته انتظار سود بالایی از کسب‌وکار داشته باشد. معمولا بیشتر این سرمایه‌گذاران انتظارات زیادی دارند.

·       دخالت در کسب‌وکار

با وجود اینکه سرمایه‌گذاران فرشته معمولا دخالتی در امور کسب‌وکار ندارند؛ اما این سرمایه‌گذاران با توجه به مبلغ سرمایه‌گذاری، سهامی از کسب‌وکار را در اختیار خواهند گرفت و ممکن است که در امور شرکت نیز دخالت داشته باشند و این مساله برای کارآفرین رنج آور باشد.

·       سرمایه محدود

با وجود اینکه سرمایه گذار فرشته سرمایه اولیه راه‌اندازی استارتاپ را پرداخت می‌کند؛ اما ممکن است به دلیل اینکه سود مورد نظر را دریافت نکرده؛ از سرمایه‌گذاری مجدد اجتناب کند.

بیشتر بخوانید: منظور از انکوباتور استارتاپ ویزای کانادا چیست؟

سرمایه گذار فرشته
استارتاپ کانادا

جمع‌بندی

کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر و مطرح دنیاست که از کارآفرینان و کسانی که ایده‌های استارتاپی فوق‌العاده دارند، حمایت می‌کند؛ بنابراین مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استارتاپ یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور است. در کانادا سازمان‌هایی وجود دارند که مورد تایید دولت بوده و ایده‌های استارتاپی را بررسی، تایید و حمایت می‌کنند.

این سازمان‌های حامی در 3 دسته طبقه‌بندی می‌شوند که یکی از این دسته‌ها، انجل اینوسترها یا سرمایه‌گذاران فرشته هستند. سرمایه گذار فرشته با تامین سرمایه اولیه کسب‌وکار بخشی از سهام شرکت را در اختیار خواهد داشت.

ما در این مقاله سعی کردیم تا توضیحات کافی درباره این گروه از سازمان‌های حامی کانادا ارائه دهیم. در صورتی که شما نیز متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استارتاپ هستید، این فرم را تکمیل کنید تا یک مهاجرت امن و مطمئن را با مهاجر تجربه کنید. 

منابع:

ویکی پدیا

خانه سرمایه

پارسی کانادا

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×