اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

منظور از انکوباتور استارتاپ کانادا چیست؟

یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا، مهاجرت از طریق استارتاپ است. این برنامه هر ساله متقاضیان زیادی داشته و مزایای زیادی نیز دارد که مهم‌ترین آنها، دریافت اقامت دائم کانادا در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. با این حال زمانی که صحبت از ویزای استارتاپ کانادا به میان می‌آید، با اصطلاحات مختلفی مانند انکوباتور استارتاپ کانادا نیز مواجه می‌شویم.

در ویزای استارتاپ کانادا، انکوباتورها نقش بسیار مهمی دارند و برای راه‌اندازی و موفقیت یک استارتاپ حمایت انکوباتور بسیار اهمیت دارد. برای اینکه بیشتر با انکوباتور استارتاپ کانادا و نقش آن در ویزای استارتاپ کانادا آشنا شوید، ادامه این مطلب را بخوانید.

انکوباتور استارتاپ کانادا چیست؟

برای اینکه بتوانید ویزای استارتاپ کانادا را دریافت کنید، باید یک ایده نوآورانه داشته باشید و بیزینس پلنی که به تایید سازمان‌های حامی مورد تایید کانادا برسد. در کانادا 3 دسته سازمان حامی استارتاپ وجود دارد که یک دسته از این سازمان‌های حامی، انکوباتورها هستند.

انکوباتور استارتاپ کانادا، به افرادی که ایده نوآورانه استارتاپی دارند، دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند تا این افراد بتوانند به‌راحتی در کشور کانادا مشغول به کسب‌وکار شوند. طبق بررسی‌های انجام شده این سازمان‌ها از 78 درصد از بیزینس‌ها حمایت می‌کنند.

جالب است بدانید که ایران بیشترین همکاری را با انکوباتور استارتاپ کانادا دارد و چین، ویتنام و هند در رده‌های بعدی قرار دارند.

انکوباتور استارتاپ کانادا
استارتاپ کانادا

انکوباتور استارتاپ کانادا چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، انکوباتور استارتاپ کانادا یکی از 3 سازمان منتخب کانادا است که به دارندگان ایده‌های استارتاپی کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند. این سازمان‌ها، اقداماتی مانند آموزش بیزینس، ارائه فضای اداری و حتی گزینه‌های سرمایه‌گذاری در کانادا را در برنامه کار خود دارند.

زمانی که یک ایده استارتاپی مورد حمایت یک انکوباتور قرار می‌گیرد، صاحب ایده می‌تواند آموزش‌های لازم را در راستای راه‌اندازی کسب‌وکار خود در کشور کانادا دیده و با تمامی جوانب و ضوابط بیزینسی در کشور کانادا آشنا شود.

در واقع انکوباتور استارتاپ کانادا یک شتاب‌دهنده بیزینس است و زمانی که یک بیزینس پلن یا طرح تجاری به تایید این سازمان می‌رسد، دارنده این بیزینس به‌راحتی می‌تواند کسب‌وکار خود را شروع کند.

مزایا و معایب انکوباتور استارتاپ کانادا چیست؟

انکوباتورها در استارتاپ کانادا گزینه بسیار مناسبی برای آموزش کسب‌وکار هستند و این یکی از مهم‌ترین مزایای انکوباتور استارتاپ کانادا است. با این حال این انکوباتورها مزایای دیگری نیز دارند که این مزایا عبارت‌اند از:

1- انکوباتور استارتاپ کانادا یک شتاب‌دهنده برای کسب‌وکار است.

2- انکوباتور فضایی را ایجاد می‌کند تا با اساتید این حوزه کسب‌وکار در ارتباط بوده و از تجربیات آنها استفاده کنید.

اما با این حال این سازمان‌های حامی استارتاپ، معایبی نیز دارند که از عمده معایب این سازمان‌ها می‌توان به این نکته اشاره کرد که آنها روی بیزینس شما سرمایه‌گذاری نخواهند کرد. از طرفی تعداد این سازمان‌ها در کانادا محدود است.

بیشتر بخوانید: سازمان‌های حامی استارتاپ در کانادا

انکوباتور استارتاپ کانادا
مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ

انکوباتور استارتاپ کانادا چه تفاوتی با انجل اینوستور دارد؟

یکی دیگر از سازمان‌های حامی استارتاپ در کانادا، انجل اینوستر یا سرمایه‌گذارهای فرشته هستند. این سازمان‌ها روی ایده‌های استارتاپی حداقل 75 هزار دلار کانادا سرمایه‌گذاری می‌کنند و در صورتی که احساس کنند این ایده کسب‌وکار پتانسیل کافی برای رشد دارد، این مبلغ را افزایش نیز خواهند داد.

این در حالی است که انکوباتور استارتاپ کانادا بر روی بیزینس شما سرمایه‌گذاری نمی‌کند و صرفا با آموزش بیزینس سعی در حمایت از ایده استارتاپی دارد. البته باید توجه داشت که سرمایه‌گذارهای فرشته در قبال مبلغی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، درصدی از سهام شرکت را نیز در اختیار خواهند داشت؛ اما انکوباتورها هیچ سهامی از بیزینس برنمی‌دارند.

انکوباتور استارتاپ کانادا چه تفاوتی با سرمایه‌گذار خطرپذیر دارد؟

یکی دیگر از سازمان‌های حامی استارتاپ در کانادا، سازمان سرمایه‌گذار خطرپذیر یا VENTURE CAPITAL FUND نام دارد. ونچر کپیتال‌ها بزرگ‌ترین سازمان حامی استارتاپ در کانادا هستند که از ایده‌های استارتاپی قدرتمند و قابل رشد حمایت می‌کنند.

این سازمان‌ها برای راه‌ندازی این نوع استارتاپ‌ها حداقل 200 هزار دلار کانادا سرمایه‌گذاری می‌کنند و در مقابل سهامی از شرکت را نیز در اختیار خواهند داشت؛ بنابراین این سازمان‌ها نیز با انکوباتور استارتاپ کانادا تفاوت عمده‌ای دارند.

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ کانادا و مزایای آن

جمع‌بندی

کانادا کشوری است که از ایده‌های استارتاپی و افرادی که دارای ایده‌های نوآورانه هستند، حمایت می‌کند و برای همین سازمان‌هایی در کشور کانادا وجود دارند تا ایده‌های استارتاپی را بررسی کرده و در صورت تایید از آنها حمایت کنند.

این سازمان‌ها در 3 دسته قرار می‌گیرند. دسته اول ونچر کپیتال‌ها هستند که با سرمایه‌گذاری بالا از ایده‌هایی که رشد بالایی برای آنها پیش‌بینی می‌شود، حمایت می‌کنند. دسته دوم آنجل اینوسترها هستند که با سرمایه‌ای در حدود 75 هزار دلار کانادا از کسب‌وکارهایی که قابلیت رشد دارند، حمایت می‌کنند.

دسته سوم، انکوباتورها هستند. انکوباتور استارتاپ کانادا سرمایه‌ای در اختیار کسب‌وکار قرار نمی‌دهد و در مقابل سهامی از بیزینس را نیز در اختیار نخواهد داشت؛ اما این سازمان حامی با آموزش به دارندگان ایده استارتاپی به آنها کمک می‌کند تا یک شروع خوب را در کانادا تجربه کنند.

اگر شما نیز ایده استارتاپی دارید، می‌توانید با دریافت حمایت از انکوباتور استارتاپ کانادا به این کشور مهاجرت کرده و اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. برای این مهاجرت امن و مطمئن فقط کافی است که این فرم را تکمیل کنید. 

منبع:

موسسه ملک پور

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×