اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

انواع ویزای کاری کانادا و شرایط دریافت هر کدام 

کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر، توسعه یافته و ثروتمند جهان است که به نیروی کار در موقعیت‌های شغلی مختلف نیاز دارد و به همین دلیل با انواع ویزای کاری کانادا سعی در جذب نیروهای کار برای موقعیت‌های شغلی مختلف دارد. برخی از ویزاهای کاری این کشور برای اقامت موقت برای یک بازه زمانی مشخص هستند و برخی دیگر منجر به اقامت دائم کانادا خواهند شد. 

با توجه به اینکه هر فرد با توجه به شرایط و اهداف خود باید مناسب‌ترین ویزای کاری کانادا را دریافت کند، بهتر است که متقاضیان با همه ویزاهای کاری این کشور آشنا شده و برای دریافت ویزای مناسب اقدام کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا بیشتر دریافت انواع ویزای کاری کانادا و شرایط دریافت هر کدام صحبت کنیم، بنابراین توصیه می‌کنیم که این مقاله را بخوانید. 

مهاجرت کاری به کانادا با ویزای کاری 

یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق کار است. در حالت کلی افرادی که قصد کار در این کشور را دارند، به دو روش می‌توانند برای مهاجرت اقدام کنند. 

۱– مهاجرت با یکی از انواع ویزای کاری کانادا

در این روش مهاجرتی، متقاضی باید از یک کارفرمای کانادایی یک پیشنهاد کاری دریافت کند و با توجه به این پیشنهاد کاری برای دریافت ویزای مورد نظر اقدام کند. 

۲- مهاجرت نیروی کار ماهر کانادا 

مهاجرت نیروی کار ماهر به کانادا از طریق برنامه‌های اسکیل ورکر انجام شده و براساس فاکتورهای مختلفی مانند: سن، دانش زبان، تحصیلات، سابقه کاری و… خواهد بود که برای هر کدام از این فاکتورها امتیازی در نظر گرفته می‌شود. افرادی که از این طریق برای کار در کانادا اقدام می‌کنند، مستقیما اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند. 

انواع ویزای کاری کانادا
مهاجرت کاری به کانادا

انواع ویزای کاری کانادا، ویزاهای کاری غیر مهاجرتی 

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، برخی از ویزاهای کاری کانادا موقت و برخی دیگر دائمی هستند، یعنی برخی از آنها مهاجرتی و برخی دیگر غیر مهاجرتی هستند. انواع ویزاهای کاری موقت کانادا که به آنها ورک پرمیت کانادا نیز گفته می‌شود،‌ عبارت‌اند از:‌

  • ویزای کاری TFWP

یکی از ویزاهای کار موقت کانادا که بر پایه LMIA است، ویزای TFWP است. در این نوع ویزای کاری کانادا، کارفرمایان کانادایی باید ثابت کنند که قادر به تامین نیرو از افراد کانادایی نیستند و باید نیروی کار خود را از مهاجران تامین کنند. 

در واقع در این نوع ویزای کاری، داشتن تاییدیه ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا ضروری است. 

بیشتر بخوانید: منظور از lmia چیست؟

  • ویزای کاری IMP

یکی دیگر از انواع ویزای کاری کانادا که ویزای موقت محسوب می‌شود، ویزای کاری imp است که این نوع ویزا نیازی به LMIA ندارد و دارای انواع مختلفی است که عبارت‌اند از: 

۱- ویزای ICT 

ویزای ICT برنامه انتقال درون شرکتی است. این ویزای کاری کانادا برای کسب‌وکارهای بین‌المللی است که دارای یک شرکت مادر با شعبه‌های متعدد و شرکت‌های وابسته در کانادا هستند. این شرکت‌ها با استفاده از ویزای ICT می‌توانند کارکنان کلیدی خودشان را از خارج از کانادا به داخل کانادا بیاورند. این ویزا نیازی به LMIA ندارد. 

2- ویزای PGWP

یکی دیگر از انواع ویزای کاری کانادا که در دسته ویزاهای ورک پرمیت کانادا قرار دارد، ویزای PGWP است که به افرادی که از کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند، اعطا می‌شود. این افراد می‌توانند برای بازه کوتاهی در کانادا مانده و سابقه کار کانادایی به دست آورند. 

با کسب تجربه کار کانادایی،‌ فرد می‌تواند از طریق برنامه CEC (Experience Class) برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کند. 

3- ویزای C11

یکی دیگر از انواع ویزای کاری کانادا که نیازی به LMIA نداشته و زیر مجموعه ویزاهای imp است، ویزای کار خود اشتغالی C11 است که مدت زمان اعتبار ۱ الی ۲ ساله داشته و هدف از آن سودرسانی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی یا اجتماعی است. 

بیشتر بخوانید: ویزای c11 کانادا

4- ویزای Caregiver

برنامه پرستاران خانگی کانادا مجوزی برای ورود پرستاران و خانواده‌های آنها به خاک کانادا است. در صورتی که این پرستار پیشنهاد کاری یا تجربه کار به عنوان یک پرستار خانگی در کانادا را داشته باشد، می‌تواند ویزای کار کانادا و اقامت دائم این کشور را دریافت کند. 

      5- ویزای OWP 

یکی دیگر از انواع ویزای کاری کانادا که یک برنامه موقت است و تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ اعتبار دارد، ویزای OWP یا اپن ورک پرمیت برای ایرانیان است که در این برنامه شهروندان ایرانی واجد شرایط که با ویزاهای موقت دیگر وارد خاک کانادا شده‌اند، می‌توانند ویزای خود را به ویزای اپن ورک پرمیت تبدیل کرده و در کانادا مشغول به کار شوند. 

انواع ویزای کاری کانادا
مهاجرت کاری به کانادا

انواع ویزای کاری کانادا، ویزاهای کاری مهاجرتی 

افرادی که برای کار در کانادا، روش مهاجرت نیروی کار ماهر را انتخاب می‌کنند، می‌توانند از طریق برنامه‌های سیستم اکسپرس اینتری اقدام کنند. با استفاده از این برنامه‌ها، فرد مستقیما اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کند. برنامه‌های سیستم اکسپرس اینتری عبارت‌اند از:‌

  • برنامه فدرال اسکیل ورکر FSW

در این برنامه مهاجرتی، افرادی که حداقل یک سال سابقه کار حرفه‌ای داشته باشند و به زبان انگلیسی یا فرانسه مسلط باشند، می‌توانند شرکت کنند. در این برنامه برای هر کدام از فاکتورهای تحصیلات، سطح زبان، سابقه کاری و سن امتیازاتی در نظر گرفته شده است. افرادی که بتوانند بالاترین امتیاز را کسب کنند، دعوت‌نامه اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند کرد. 

  • نیروی کار فنی حرفه‌ای FST 

یکی دیگر از برنامه‌های مهاجرتی کانادا که بر مبنای کار است، برنامه FST است که یک مسیر برای مهاجرت نیروی کار فنی حرفه‌ای است. این برنامه نیز منجر به دریافت اقامت دائم این کشور می‌شود. 

افرادی که حداقل ۲ سال سابقه کار حرفه‌ای در مشاغل فنی را داشته باشندِ می‌توانند در این برنامه شرکت کنند. البته داشتن پیشنهاد شغلی و گواهی احراز صلاحیت برای شرکت در این برنامه، الزامی است. 

  • تجربه کار کانادایی CEC

افرادی که حداقل یک سال سابقه کار در کانادا را دارند و به زبان انگلیسی یا فرانسه مسلط هستند، می‌توانند با شرکت در برنامه تجربه کانادایی CEC اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. البته این برنامه برای استان کبک نمی‌باشد. 

  • برنامه‌های مهاجرت استانی PNP

نیروهای کاری که سابقه کار و مهارت‌های شغلی مورد نیاز در یکی از استان‌های کانادا را دارند، می‌توانند با برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا به این کشور مهاجرت کرده و اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. البته شرایط و قوانین شرکت در این برنامه در هر استان با استان دیگر متفاوت است. 

  • نیروی کار متخصص کبک QSWP 

برنامه QSWP یا برنامه اسکیل ورکر کبک یکی دیگر از برنامه‌های مهاجرت نیروی کار ماهر است که البته مختص به استان کبک است. در این برنامه استانی نیز فاکتورهایی مانند سطح زبان، تحصیلات، سابقه کار و سن مورد ارزیابی قرار گرفته و برای هر کدام امتیازاتی در نظر گرفته می‌شود. 

افرادی که بتوانند در این برنامه مهاجرتی بالاترین امتیاز را کسب کنند، می‌توانند گواهش CSQ را دریافت کرده و برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند. 

انواع ویزای کاری کانادا
آتلانتیک
  • برنامه مهاجرتی آتلانتیک AIP 

یکی دیگر از برنامه‌های مهاجرتی کانادا که بر مبنای مهاجرت کاری است، برنامه مهاجرتی آتلانتیک است که مسیری برای مهاجرت نیروی کار ماهر به یکی از ۴ استان (نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور) است. 

افرادی که متقاضی مهاجرت به کانادا با این برنامه مهاجرتی هستند، باید از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد کاری دریافت کنند. 

بیشتر بخوانید: برنامه آتلانتیک کانادا

جمع‌بندی 

یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا، مهاجرت بر مبنای کار است و افرادی که قصد کار در کانادا را دارند، می‌توانند با یکی از ویزاهای کاری کانادا یا با برنامه‌های نیروی کار ماهر وارد کانادا شوند. برنامه‌های نیروی کار ماهر کانادا برنامه‌های مهاجرتی هستند و ویزاهای کاری کانادا اغلب ویزاهای غیر مهاجرتی هستند. 

ما در این مقاله سعی کردیم تا کمی درباره روش‌های مهاجرت کاری و انواع ویزای کاری کانادا صحبت کنیم. در صورتی که قصد مهاجرت به کانادا را دارید، برای آشنایی با بهترین روش‌های مهاجرتی به این کشور همچنان همراه ما باشید. برای دریافت مشاوره نیز می‌توانید این فرم را پر کرده و با کارشناسان مهاجر در ارتباط باشید. 

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×