اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

 رزرو وقت سفارت آمریکا در عمان 

یکی از مهم‌ترین مراحل برای دریافت ویزای آمریکا، حضور در یکی از سفارت‌ها یا کنسولگری‌های آمریکا برای انجام مصاحبه است. از آنجایی‌که آمریکا در ایران سفارت یا کنسولگری ندارد، شهروندان ایرانی برای شرکت در مصاحبه سفارت باید به یکی از کشورهای همسایه مانند عمان بروند. البته باید قبلا با رزرو وقت سفارت آمریکا در عمان، وقت و هزینه‌های خود را مدیریت کنند. 

متقاضی دریافت ویزای آمریکا می‌تواند به صورت اینترنتی وقت سفارت آمریکا را رزرو کند یا اینکه از یکی از موسسات مهاجرتی برای این کار کمک بگیرد. برای اینکه با چگونگی دریافت وقت سفارت آمریکا در عمان آشنا شوید، ادامه این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد. 

آموزش دریافت وقت سفارت آمریکا در عمان 

افرادی که متقاضی دریافت وقت سفارت آمریکا در عمان هستند، قبل از هر چیز باید فرم DS-160 را تکمیل کنند و به سوالات آن به دقت پاسخ دهند. برای تکمیل این فرم باید به وب سایت https://travel.state.gov مراجعه کنند. 

در زمان تکمیل فرم DS-160 متقاضی باید بر روی گزینه Consular Electronic Application Center website  کلیک کرده و وارد صفحه جدیدی شود. در این صفحه باید شهر مسقط (عمان) را انتخاب کرده و به صفحه بعد هدایت شود. مراحل بعدی برای دریافت وقت سفارت آمریکا در عمان به صورت زیر است. 

۱- دریافت Application ID و پاسخ به یکی از سوالاتی که در پایین صفحه وجود دارند. (این سوال و پاسخ به آن باید در یاد بماند، زیرا در مراحل بعد دوباره پرسیده می‌شود.)

۲- ورود به صفحه تکمیل اطلاعات DS-160 و تکمیل تمامی اطلاعات مورد نیاز به زبان انگلیسی

۳- مراجعه به صفحه وب‌سایت خدمات سفارت آمریکا و انتخاب گزینه Nonimmigrant Visa Applicant (ویزای غیر مهاجرتی)

۴- ورود به صفحه جدید و انتخاب گزینه Schedule My Appointment 

۵- ورود به وب‌سایت سفارت آمریکا در عمان و تکمیل ثبت‌نام 

۶- ورود به صفحه جدید در وب‌سایت سفارت آمریکا در عمان و انتخاب گزینه new application در نوار سمت چپ 

۷- انتخاب نوع ویزا (مهاجرتی یا غیر مهاجرتی)

۸- بعد از انتخاب ویزای غیر مهاجرتی باید نوع ویزا مشخص شود

۹- بعد از انتخاب نوع ویزا با تایید اطلاعات، متقاضی به صفحه بعدی درخواست وقت سفارت آمریکا در عمان هدایت شده و باید درباره درستی اطلاعات تعهد دهد. 

۱۰- بعد از تایید، متقاضی به صفحه تکمیل درخواست وقت سفارت خواهد رسید که باید اطلاعات خود را به‌دقت در این بخش بنویسد. 

۱۱- در مرحله بعد باید هزینه درخواست را که معمولا برای ویزاهای عادی ۱۶۰ دلار آمریکا است، بپردازد. 

۱۲- بعد از پرداخت هزینه، نوبت دریافت وقت سفارت آمریکا در عمان از میان گزینه‌های موجود است. 

۱۳- با انتخاب وقت مصاحبه، یک تاییدیه از طرف سفارت آمریکا صادر خواهد شد که متقاضی باید پرینت این تاییدیه و مدارک مورد نیاز را در زمان مصاحبه به همراه داشته باشد. 

بیشتر بخوانید: دریافت وقت سفارت آمریکا در کشورهای همسایه

دریافت وقت سفارت آمریکا در عمان
عمان

مزایا و معایب دریافت وقت سفارت آمریکا در عمان 

شهروندان ایرانی می‌توانند بدون نیاز به ویزا به مدت ۱۴ روز در عمان اقامت داشته باشند، بنابراین بعد از دریافت وقت سفارت آمریکا در عمان، می‌توانند در زمان تعیین شده به عمان رفته و در سفارت آمریکا در مسقط حضور داشته باشند، اما در کنار این مزیت بزرگ باید به این نکته نیز توجه داشت که امکان مصاحبه به زبان فارسی در این سفارت وجود ندارد و متقاضی باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد. 

جمع‌بندی

یکی از بهترین کشورها برای دریافت وقت سفارت آمریکا و انجام مصاحبه کشور عمان است که به دلیل نزدیکی به ایران حتی بدون نیاز به ویزا نیز می‌توان به این کشور سفر کرد. شهروندان ایرانی که متقاضی دریافت وقت سفارت آمریکا در عمان هستند، می‌توانند بدون ویزا ۱۴ روز در این کشور مانده و مصاحبه خود را انجام دهند. 

در این مقاله سعی شد تا مراحل دریافت وقت سفارت آمریکا در عمان به شما توضیح داده شود. با این حال ممکن است که دریافت وقت از این سفارت برای شما مناسب نباشد و یا برای دریافت ویزا عجله داشته باشید. ما در هلدینگ مهاجر با انتخاب مناسب‌ترین سفارت آمریکا، اولین زمان مصاحبه را برایتان رزرو می‌کنیم فقط کافی است که با کارشناسان ما در هلدینگ مهاجر تماس بگیرید. 

بیشتر بخوانید: دریافت وقت سفارت آمریکا در کوتاه‌ترین زمان

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×