اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

کدام سفارت آمریکا بهتر است؟ انتخاب بهترین سفارت برای مصاحبه 

یکی از مهم‌ترین مراحل برای دریافت انواع ویزای آمریکا، حضور در سفارت‌ آمریکا و انجام مصاحبه است. این مورد برای شهروندان ایرانی با چالش‌های بسیاری همراه است، چون آمریکا در ایران سفارت ندارد و شهروندان ایرانی باید به کشور سومی سفر کرده و در سفارت آمریکا در آن کشور مصاحبه خود را انجام دهند. 

در برخی از کشورهای همسایه ایران، آمریکا سفارت یا کنسولگری دارد که هر کدام از آنها ویژگی خاصی دارند که قبل از هر چیز، متقاضی باید با این ویژگی‌ها آشنا باشد تا بداند که کدام سفارت آمریکا برای او مناسب است تا از آن سفارت وقت مصاحبه دریافت کرده و در روز موعد در آنجا حضور داشته باشد. 

برای مقایسه سفارت‌های آمریکا در کشورهای همسایه و آشنایی با بهترین سفارت آمریکا ادامه این مطلب را بخوانید. 

سفارت آمریکا برای شهروندان ایرانی 

شهروندان ایرانی برای حضور در مصاحبه سفارت می‌توانند به سفارت آمریکا در یکی از کشورهای زیر مراجعه کنند. 

آدرس و شماره تماس سفارت آمریکا در کشورهای همسایه ایران 
ردیفنام کشور راه‌های ارتباطی با سفارت 
۱اماراتسفارت آمریکا در ابوظبی:
Airport Road at Rabdan (29 th), Street Embassies District Plot 38, Sector W59-02, Street No. 4 P.O Box 4009 AbuDhabi.UAE+9712200414-2
سفارت آمریکا در دبی:
Corner of AI Seef Rd. and Sheikh Khalifa bin Zayed Rd Dubai. U.A.E+97143094000
Email: DubaiVisaMedical@state.govwww.usembassy.gov
۲ترکیهسفارت آمریکا در آنکارا:‌ 
Sok No: 1 Cukurambar 1480 Mah Cankaya 06530, Ankara+903122940000
سفارت آمریکا در استانبول: 
Poligon Mahallesi, istinye Caddesi No: 75,Sariyer 34460+902123359000+902123359019
Email: Webmasteristanbul@state.gov
۳ ارمنستانسفارت آمریکا در ایروان:1 American Avenue Yerevan 0082, Republic of Armenia +37410494585
Email: ACSYerevan@state.gov
۴عمانسفارت آمریکا در مسقط: 
N 58 26 08. 9 E, Mutrah High St, Oman 22.6.36.23+96824643400
https://om.usembassy.gov
۵مالزیسفارت آمریکا در کوالالامپور: 
Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
https://my.usembassy.gov
۶پاکستانسفارت آمریکا در اسلام آباد:
Diplomatic Enclave, Ramna 5, Islamabad, Pakistan+92.512014000+92.512338071
۷آذربایجانسفارت آمریکا در باکو: Azadlig Ave, AZ 1007 Baku, Azerbaijan 111+944124883300
Email: consularbaku@state.gov
 https://az.usembassy.gov

بیشتر بخوانید: دریافت وقت سفارت از عمان

سفارت آمریکا
نیویورک

معیارهای انتخاب بهترین سفارت آمریکا برای مصاحبه 

شهروندان ایرانی برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین سفارت باید به موارد متعددی توجه داشته باشند که عبارت‌اند از: 

  • زبان مصاحبه 

یکی از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب سفارت باید به آن توجه داشت، این است که زبان مصاحبه در سفارت فارسی است یا انگلیسی؟ بسیاری از افراد که امکان صحبت به زبان انگلیسی را ندارند، بهتر است که سفارتی را انتخاب کنند که امکان مصاحبه به زبان فارسی هم وجود دارد. 

در میان سفارت‌های کشورهای همسایه، سفارت آنکارا، سفارت ابوظبی و سفارت ایروان امکان مصاحبه فارسی را دارند. 

  • زمان پاسخ‌دهی

سفارت‌ها با توجه به پرونده‌هایی که دارند و همچنین قوانین و چهارچوب‌هایشان به درخواست‌ها پاسخ می‌دهند که معمولا سفارت های امارات و ترکیه سرعت عمل بیشتری در پاسخ‌دهی به درخواست‌ها دارند. 

  • امکان دریافت وقت فوری

در برخی از سفارت‌ها که ظرفیت بیشتری برای انجام مصاحبه دارند،‌ امکان دریافت وقت سریع وجود دارد، البته این مورد به نوع ویزای درخواستی نیز بستگی دارد. 

  • هزینه سفر به کشور همسایه برای مصاحبه 

مورد بعدی که برای دریافت وقت سفارت از کشورهای همسایه اهمیت دارد، هزینه سفر به کشور همسایه است. متقاضیان بهتر است قبل از اقدام هزینه‌های خود را برآورد کرده و کشوری را انتخاب کنند که هزینه سفر به آنجا مقرون‌به صرفه باشد. 

  • فاصله ایران تا کشور محل سفارت 

مورد بعدی فاصله جغرافیایی ایران و کشور محل سفارت است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در دو الی سه روز کاری، پروسه مصاحبه در سفارت کشور ثالث را انجام داده و به ایران بازگردند، بنابراین ترجیح می‌دهند کشوری را انتخاب کنند که فاصله زیادی با ایران ندارد و امکان رفت و برگشت سریع به آن وجود دارد. 

بیشتر بخوانید: دریافت وقت سفارت از دبی

ویژگی‌های هر سفارت آمریکا 

هر کدام از سفارت‌های آمریکا در کشورهای همسایه ایران ویژگی‌هایی دارند که برخی از این ویژگی‌ها می‌تواند برای متقاضی مزیت باشد یا اینکه یکی از معایب. در جدول زیر می‌توانید با این ویژگی‌ها بیشتر آشنا شوید. 

نام سفارتویژگی‌ها (مزایا و معایب سفارت)
سفارت آمریکا در ایروان (ارمنستان)مزایای سفارت آمریکا در ایروان ۱- فاصله نزدیک ارمنستان با ایران و امکان سفر زمینی بدون نیاز به دریافت ویزا ۲- هزینه سفر پایین و امکان دریافت وقت فوری سفارت۳- امکان انجام مصاحبه به زبان فارسی ۴- آشنایی افسران سفارت با ایرانیان ۵- شرایط آب و هوایی مناسب در فصل‌های مختلف سال و…
معایب سفارت آمریکا در ایروان۱- ساختمان سفارت و مرکز مدیکال کوچک و تعداد کارمندان این سفارت محدود است. ۲- حجم کاری این سفارت بالا است و ممکن است پاسخ دهی زمان طولانی داشته باشد. ۳- در صورتی که درخواست ویزا ریفیوز شود تا ۶ ماه امکان دریافت وقت از این سفارت وجود ندارد.
سفارت آمریکا در آنکارا (ترکیه)مزایای دریافت وقت مصاحبه از سفارت آمریکا در آنکارا:۱- امکان مصاحبه در این سفارت به زبان فارسی وجود دارد. ۲- برای سفر به ترکیه نیازی به دریافت ویزا نیست و پروازهای زیادی از ایران به ترکیه انجام می‌شود. ۳- برای سفر به ترکیه مسیر زمینی نیز وجود دارد که باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. ۴- ساختمان سفارت آنکارا بزرگ است و انتظار می‌رود تاثیر مثبتی در روند پیگیری پرونده‌ها داشته باشد. 
معایب دریافت وقت مصاحبه از سفارت آمریکا در آنکارا:۱- در سال‌های اخیر عملکرد این سفارت در حد متوسط بوده است. ۲- تنش‌های سیاسی ممکن است روی عملکرد این سفارت تاثیر بگذارند. ۳- در صورت ریفیوز شدن درخواست ویزا، متقاضی تا ۲۴ ماه نمی‌تواند از این سفارت وقت مصاحبه بگیرد. 
سفارت آمریکا در استانبول (ترکیه)سفارت آمریکا در استانبول در حقیقت یک کنسولگری است و درخواست‌های ویزاهای مهاجرتی در این مرکز رسیدگی نمی‌شوند. 
سفارت آمریکا در ابوظبی (امارات)مزایای دریافت وقت مصاحبه از سفارت آمریکا در ابوظبی:۱- امکان مصاحبه به زبان فارسی وجود دارد. ۲- کارمندان این سفارت بسیار خوش برخورد هستند. ۳- شهروندان امارات اکثرا به زبان انگلیسی مسلط هستند. ۴- سفارت آمریکا در ابوظبی و مرکز مدیکال هر دو ساختمان‌های بزرگی دارند که باعث تسریع در پردازش پرونده‌ها می‌شود. ۵- در صورتی که درخواست ویزا ریفیوز شود، محدودیتی برای مراجعه بعدی وجود ندارد. 
معایب دریافت وقت مصاحبه از سفارت آمریکا در ابوظبی:۱- آب و هوای گرم امارات در برخی از ماه‌های سال ۲- هزینه برای دریافت ویزای توریستی دبی 
سفارت آمریکا در دبی (امارات)سفارت آمریکا در دبی در حقیقت یک کنسولگری است و به درخواست‌های ویزاهای مهاجرتی در این مرکز رسیدگی نمی‌شود. 
سفارت آمریکا در مسقط (عمان)مزایای دریافت وقت مصاحبه از سفارت آمریکا در عمان:۱- پروازهای زیادی برای مسقط از ایران انجام می‌شود و متقاضیان برای سفر به این کشور نیاز به دریافت ویزا ندارند. ۲- کارمندان سفارت آمریکا در عمان بسیار خوش برخورد هستند. ۳- خدمات سفارت در عمان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. 
معایب دریافت وقت مصاحبه از سفارت آمریکا در عمان:۱- مصاحبه در این سفارت به زبان انگلیسی است. ۲- معمولا این سفارت همواره شلوغ است و صف‌های طولانی در این مرکز شکل می‌گیرد. ۳- مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها طولانی است. ۴- آب و هوای عمان گرم و خشک است و در برخی از ماه‌های سال برای بسیاری از افراد غیرقابل تحمل است. 
سفارت آمریکا در کوالالامپور (مالزی)مزایای دریافت وقت مصاحبه از سفارت آمریکا در کوالالامپور:۱- دریافت سریع وقت مصاحبه ۲- سفر بدون نیاز به دریافت ویزا به مالزی
معایب دریافت وقت مصاحبه از سفارت آمریکا در کوالالامپور:۱- شلوغ بودن سفارت و زمان‌بر بودن پاسخ‌دهی به درخواست۲- مصاحبه به زبان انگلیسی انجام می‌شود. ۳- پرواز مستقیمی به کوالالامپور وجود ندارد و متقاضی باید اول به امارات یا قطر برود که این سفر هزینه خواهد داشت. 
سفارت آمریکا در اسلام آباد (پاکستان)مزایای دریافت وقت مصاحبه از سفارت آمریکا در اسلام آباد:۱- زمان کوتاه برای پروسه ویزای دانشجویی۲- هزینه ارزان برای سفر و اقامت در پاکستان۳- امکانات رفاهی در سفارت 
معایب دریافت وقت مصاحبه از سفارت آمریکا در اسلام آباد:۱- مصاحبه به زبان انگلیسی یا اردو انجام می‌شود و مترجم فارسی در سفارت وجود ندارد. ۲- شلوغی شهر و وضعیت رانندگی بد در اسلام آباد۳- پرداخت کارمزد در داخل پاکستان و با سیستم بانکی این کشور 
سفارت آمریکا در باکو (آذربایجان)مزایای دریافت وقت مصاحبه از سفارت آمریکا در باکو:۱- نزدیکی به ایران ۲- رفت و آمد آسان و مقرون به صرفه معایب دریافت وقت مصاحبه از سفارت آمریکا در باکو:۱- مصاحبه فقط به زبان انگلیسی انجام می‌شود. ۲- پرونده های مربوط به ویزای توریستی، تحصیلی و کاری بررسی می‌شوند. 

بیشتر بخوانید: دریافت وقت سفارت از ارمنستان

سفارت آمریکا
مهاجرت به آمریکا

بهترین سفارت آمریکا برای شهروندان ایرانی 

همان‌طور که قبلا به آن اشاره شد، هر سفارت آمریکا ویژگی‌هایی دارد که با توجه به این ویژگی‌ها می‌تواند برای یک فرد مناسب باشد، اما در حالت کلی اگر بخواهیم بگوییم کدام سفارت برای کدام نوع ویزا مناسب است، بهترین سفارت برای هر نوع ویزا به صورت جدول زیر خواهد بود. 

بهترین سفارت آمریکا برای هر نوع ویزا 
نوع ویزا بهترین سفارت
ویزای توریستی آمریکا همه سفارت‌ها اما کنسولگری آمریکا در استانبول و دبی برای این ویزا مناسب‌تر هستند، زیرا به پرونده‌های مهاجرتی رسیدگی نمی‌کنند و احتمال اینکه کار سریع‌تر انجام شود، بیشتر است. 
ویزای دانشجویی آمریکاهمه سفارت‌ها 
ویزاهای مهاجرتیسفارت ابوظبی – سفارت ایروان – سفارت آنکارا

بیشتر بخوانید: با ماک سفارتی دریافت ویزای خود را تضمین کنید

جمع‌بندی 

یکی از مهم‌ترین مواردی که در روند دریافت انواع ویزای آمریکا باید به آن توجه داشت، دریافت وقت از بهترین و مناسب‌ترین سفارت آمریکا است. از آنجایی‌که آمریکا در ایران سفارت ندارد، کشورهای همسایه ایران انتخاب اول هستند. 

آمریکا در اطراف ایران سفارت و کنسولگری‌های متعددی دارد که می‌توان با دریافت وقت و انجام مصاحبه تکلیف درخواست ویزا را مشخص کرد. با این حال هر سفارت ویژگی‌ها و مزایا و معایبی دارد که در این مقاله تا حدودی به این موارد پرداخته شد. در صورتی که می‌خواهید بهترین وقت سفارت را دریافت کنید، برای مشاوره و سایر خدمات مصاحبه این فرم را تکمیل کنید. 

سوالات متداول 

۱- در کدام سفارت احتمال ریجکتی درخواست وجود ندارد؟

در تمامی سفارت‌ها احتمال ریجکتی درخواست ویزا وجود دارد و این نظر آفیسر است که کدام ویزا پذیرفته با ریجکت شود. 

۲- آیا امکان داشتن مترجم در سفارت وجود دارد؟

بله، در برخی از سفارت‌ها امکان داشتن مترجم وجود دارد. 

۳- آیا امکان دریافت وقت تلفنی و حضوری از سفارت وجود دارد؟

خیر، معمولا برای دریافت وقت از همه سفارت‌ها باید به صورت آنلاین وقت مصاحبه رزرو شود. 

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×