اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

مهاجرت به کانادا با برنامه استانی انتاریو OINP

یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی است و در کانادا هر استان برنامه ویژه‌ای دارد که با توجه به سیاست‌های مهاجرتی اقدام به جذب مهاجر می‌کند. یکی از استان‌های مهم کانادا انتاریو است که برنامه استانی انتاریو OINP سعی در جذب کارگران خارجی، دانشجویان بین‌المللی و همچنین کارآفرینان به این استان دارد. 

برای اینکه با این برنامه و شرایط مهاجرت با آن آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد، بنابراین توصیه می‌کنیم که این مطلب را تا به انتها بخوانید و با شرایط مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های استانی بیشتر آشنا شوید. 

معرفی برنامه استانی انتاریو OINP

برنامه استانی انتاریو یک برنامه اقتصادی برای این استان است که با همکاری دولت فدرال کانادا از طریق اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC اقدام به جذب مهاجر می‌کند و کارگران، کارآفرینان و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از طریق این برنامه استانی به کانادا مهاجرت کنند. 

در این برنامه استانی سعی شده است تا افرادی که دارای مهارت و تجربه‌های مورد نیاز برای اقتصاد انتاریو هستند، برای دریافت اقامت دائم کانادا کاندیدی شده و دولت کانادا برای مهاجرت این افراد تصمیم نهایی را بگیرد. 

استان انتاریو هر ساله تعداد زیادی از مهاجران را پذیرش می‌کند و تقریبا یک سوم از کل مهاجران تازه وارد، وارد این استان می‌شوند. یکی از روش‌های مهاجرت به این استان کانادا، مهاجرت از طریق برنامه استانی انتاریو OINP است و این برنامه شامل بخش‌های مختلفی است. 

بخش‌های مختلف برنامه استانی انتاریو OINP

برنامه استانی انتاریو شامل ۴ بخش مهم است که این بخش‌ها عبارت‌اند از: 

  • سرمایه انسانی Human Capital Category

اولین بخش از برنامه استانی انتاریو، بخش مربوط به سرمایه انسانی Human Capital Category است و افرادی که می‌خواهند از این طریق وارد کانادا و استان انتاریو شوند، باید تمکن مالی کافی برای زندگی در انتاریو را داشته باشند و بتوانند از خانواده تحت تکفل خود نیز حمایت کنند، همچنین باید در این استان زندگی کنند. 

این برنامه هم راستا با سیستم امتیازبندی اکسپرس اینتری بوده و نیازی به دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی ندارد، اما شرایطی دارد که عبارت‌اند از:‌

۱- داشتن پروفایل اکسپرس اینتری معتبر

۲- حداقل یکسال سابقه کار تمام وقت با حقوق 

۳- داشتن مدرک لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا 

۴- حداقل سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی برای این بخش از برنامه استانی انتاریو، CLB 7 است. 

  • مدرک کارشناسی ارشد و دکترا Masters and PhD Category

بخش دوم مربوط به برنامه‌هایی است که با اکسپرس اینتری هماهنگ نیستند و افرادی که از طریق این روش اقدام می‌کنند، باید یک پروفایل و یک انگیزه‌نامه ثبت کنند. این برنامه شامل فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه‌های کانادا است. شرایط دریافت اقامت دائم کانادا با این برنامه به صورت زیر است. 

  • فرد باید مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترا از یک دانشگاه واجد شرایط کانادا را داشته باشد. 
  • حداقل سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی برای این روش نیز CLB 7 است. 
  • متقاضیان باید حداقل ۱ سال در دو سال اخیر به صورت قانونی در انتاریو زندگی کرده باشند. 
  • پیشنهاد شغلی کارفرما Employer Job Offer Category

بخش سوم برنامه استانی انتاریو شامل افرادی است که یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی دریافت می‌کنند. شرایط شرکت در برنامه استانی انتاریو با این روش، شامل موارد زیر می‌باشد. 

۱- داشتن یک پیشنهاد شغلی تمام وقت یا دائمی 

۲- داشتن سابقه کار یا مجوزهای لازم برای انجام کار

۳- تمایل به زندگی در انتاریو 

۴- برآورده شدن تمامی نیازها از طرف کارفرما

برنامه استانی انتاریو
انتاریو
  • کسب‌وکار Business Category

بخش چهارم برنامه استانی انتاریو برای کارآفرینانی است که قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار و یا خرید یک بیزینس در انتاریو را دارند. در حال حاضر شرایط لازم برای این روش مهاجرتی به صورت زیر است. 

۱- فرد باید در ۶۰ ماه گذشته حداقل ۲۴ ماه سابقه کاری داشته باشد. 

۲- در صورتی که کسب‌وکار در منطقه بزرگ تونتو GTA واقع شده باشد، باید دارایی خالص فرد حداقل ۸۰۰ هزار دلار باشد و در صورتی که کسب‌وکار در خارج از این منطقه باشد، باید ارزش دارایی خالص فرد ۴۰۰ هزار دلار باشد. 

(منطقه GTA شامل شهر تورنتو و شهرداری‌های منطقه‌ای دورهام، هالتون، پیل و یورک است.)

۳- در صورتی که کسب‌وکار در GTA قرار دارد، فرد باید حداقل ۶۰۰ هزار دلار کانادا سرمایه‌گذاری کند و در صورتی که در خارج از GTA قرار دارد، حداقل سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار دلار کانادا است. 

۴- فرد باید کنترل حداقل یک سوم از حقوق صاحبان سهام را داشته باشد. 

۵- سرمایه‌گذار باید در مدیریت کسب‌وکار فعال باشد. 

۶- هدف اصلی از این سرمایه‌گذاری باید کسب سود باشد. 

۷- در صورتی که کسب‌وکار در GTA قرار داشته باشد، فرد باید حداقل ۲ شغل تمام وقت برای شهروندان کانادایی ایجاد کند و در صورتی که خارج از GTA باشد، سرمایه‌گذار باید حداقل ۱ شغل برای شهروندان کانادایی ایجاد کند. 

مزایای مهاجرت به انتاریو 

افرادی که با برنامه‌های مهاجرتی مختلف به ویژه برنامه استانی انتاریو وارد کانادا می‌شوند از مزایای زیادی بهره‌مند می‌شوند. از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به انتاریو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • کیفیت زندگی بالا 
  • تنوع فرهنگی زیاد 
  • فرصت‌‌های شغلی خوب با درآمدهای بالا 
  • کیفیت بالای آموزش در تمامی مقاطع تحصیلی 

و…

جمع‌بندی 

یکی از بهترین و مهم‌ترین استان‌های کانادا، استان انتاریو است که همواره یکی از اولین مقاصد برای مهاجران به کانادا بوده است. برنامه استانی انتاریو برای مهاجران شامل بخش‌های مختلفی است و افراد واجد شرایط می‌توانند با شرکت در یکی از شاخه‌های این برنامه به این استان مهاجرت کنند. 

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با این برنامه استانی آشنا کنیم. برای اینکه بیشتر با برنامه استانی انتاریو و سایر برنامه‌‌های استانی آشنا شوید، همچنان مطالب این سایت را بخوانید و برای دریافت مشاوره و راهنمایی‌های بیشتر این فرم را تکمیل کنید. 

سوالات متداول 

آیا برنامه استانی انتاریو برای شهروندان ایرانی نیز باز است؟

بله، محدودیتی در تابعیت افراد متقاضی وجود ندارد. 

آیا افرادی که در مقطع کارشناسی در انتاریو تحصیل کرده‌اند، مجاز به شرکت در این برنامه هستند؟

خیر، این برنامه مهاجرتی برای افرادی است که در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه‌های انتاریو فارغ‌التحصیل شده‌اند. 

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×