اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

ویزای آمریکا برای سربازان سپاه 

ویزای آمریکا برای سربازان سپاه یکی از دغدغه‌‌های متقاضیان ویزا است و بسیاری این نگرانی را دارند که آیا درخواست ویزای آنها پذیرفته خواهد شد. با توجه به اینکه آمریکا کشوری است که افراد زیادی مشتاق سفر یا مهاجرت به آنجا هستند، بسیاری از افراد برای دریافت ویزا، درگیر خدمت سربازی خود یا یکی از اعضای خانواده‌شان هستند که حتی وضعیت سربازی فرد همراه نیز ممکن است بر روی درخواست متقاضی اصلی تاثیر بگذارد. 

در حالت کلی، یکی از مدارک بسیار مهم در زمان دریافت ویزا برای هر کشوری، وضعیت نظام وظیفه آقایان است که مردان بالای ۱۸ سال باید کارت پایان خدمت یا معافیت داشته باشند تا بتوانند پاسپورت خود را دریافت کنند و یا اینکه با وثیقه تعیین شده، برای دریافت پاسپورت اقدام کنند، پس بدون تعیین وضعیت سربازی برای مشمولان، امکان مهاجرت قانونی وجود ندارد. 

حال باید ببینیم افرادی هم که سربازی خود را تمام کرده و کارت پایان خدمت دارند، آیا با خدمت در سپاه، می‌توانند ویزای آمریکا را دریافت کنند یا خیر. در ادامه بیشتر با صدور ویزای آمریکا برای سربازان سپاه آشنا خواهید شد. 

نتیجه درخواست ویزای آمریکا برای سربازان سپاه 

همان‌طور که می‌دانید، به دلیل تحریم‌ها، شرایط دریافت ویزای آمریکا برای همه شهروندان ایرانی سخت شده به ویژه آنهایی که خدمت سربازی را در یکی از ارگان‌های مرتبط با سپاه گذرانده‌اند. در صورتی که این افراد به صورت ناخواسته تنها یک سرباز ساده در این ارگان‌ها باشند، درخواست ویزای آنها برای بررسی‌های امنیتی و کلیرنس ویزا، به زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری نیاز خواهد داشت. 

متقاضی باید تا اعلام نتیجه منتظر بماند که این پروسه ممکن است که چندین ماه طول بکشد. در صورتی که مشخص شود فرد هیچ خطری برای دولت آمریکا ندارد، ویزای او صادر خواهد شد و در غیر این صورت ویزا ریجکت می‌شود. 

 کلیرنس و صدور ویزای آمریکا برای سربازان سپاه، ۱۱ شرط دارد و در صورتی که فرد تمامی این ۱۱ شرط را داشته باشد، می‌تواند ویزای خود را دریافت کند. 

ویزای آمریکا برای سربازان سپاه

fbi check

۱- عدم حضور آگاهانه (داوطلبانه) در فعالیت‌هایی که از نظر آمریکا تروریستی تعریف شده‌اند. 

۲- متقاضی باید تابع قوانین مهاجرتی آمریکا باشد. 

۳- متقاضی ویزا باید در تمامی بررسی‌های افسران مهاجرت، پذیرش شود. 

۴- تمامی مدارک برای دریافت ویزا و اهداف او از اقامت در آمریکا باید کاملا شفاف‌سازی شده باشند. 

۵- هیچ گونه کمک مالی به سازمان‌های تروریستی مورد نظر نباید در سوابق با اهداف آینده متقاضی وجود داشته باشد. 

۶- عدم حمایت مالی فرد از سازمان‌ها یا فعالیت‌های تروریستی مورد نظر

۷- عدم حمایت مالی فرد از فعالیت‌های تروریستی بر علیه شهروندان آمریکایی

۸- عدم حمایت مالی فرد از تهیه تجهیزات جنگی 

۹- عدم داشتن خطر امنیتی برای شهروندان آمریکایی

۱۰- داشتن تمامی شرایط لازم برای دریافت ویزا و اقامت در آمریکا 

۱۱- متقاضی نباید مشمول بندهای قانونی 212 (a)(3)(B) باشد. افرادی که مشمول این بندها باشند، ویزای آنها در همان ابتدا ریجکت خواهد شد. 

منظور از بند 212(a)(3)(B)، افرادی هستند که به عنوان افراد خطرناک برای امنیت ملی آمریکا شناخته می‌شوند. 

بیشتر بخوانید:‌کلیرنس ویزای آمریکا چیست؟

ویزای آمریکا برای سربازان سپاه

بررسی و کلیرنس ویزا

جمع‌بندی

یکی از دغدغه‌های افراد برای دریافت یکی از ویزاهای آمریکا، مساله خدمت سربازی است که با توجه به تحریم‌ها، همه می‌دانند که سپاه پاسداران در لیست تحریم‌های آمریکا است و افرادی که در این ارگان فعالیت می‌کنند با ریسک دریافت ویزا روبرو هستند. با این حال نمی‌توان به صورت قطع گفت که آیا درخواست ویزای آمریکا برای سربازان سپاه ریجکت می‌شود یا خیر. 

در صورتی که مشخص شود که متقاضی تنها یک سرباز وظیفه بوده است، ممکن است درخواست وی برای بررسی‌های بیشتر، مهر FBI CHECK بخورد و بعد از چند ماه نتیجه نهایی صادر شود که در صورتی که متقاضی تمامی شرایط ۱۱ گانه را داشته باشد، ویزا برای او صادر خواهد شد. 

در واقع هیچ قطعیتی برای صدور یا ریجکتی درخواست ویزای آمریکا برای سربازان سپاه وجود ندارد. برای اینکه بیشتر با شرایط دریافت ویزای آمریکا آشنا شوید، سایر مقالات این سایت را نیز بخوانید،‌ همچنین با تکمیل این فرم می‌توانید از کارشناسان مهاجرتی ما مشاوره دریافت کرده و بهترین تصمیم را برای مهاجرت خود بگیرید. 

بیشتر بخوانید:‌راه های مهاجرت مشمولین 

سوالات متداول 

۱- آیا فرد می‌تواند خدمت سربازی خود را از آفیسر مهاجرتی پنهان کند؟

خیر، تمامی افسران اداره مهاجرت می‌دانند که مردان بالای ۱۸ سال در ایران مشمول نظام وظیفه هستند و بدون کارت پایان خدمت یا معافیت امکان دریافت پاسپورت را ندارند. 

 

۲- آیا ویزای آمریکا برای سربازان سپاه ریجکت می‌شود؟

خیر، هیچ قطعیتی وجود ندارد. در صورتی که سوابق فرد کاملا شفاف بوده و نشان دهد که تنها یک سرباز وظیفه بوده است، می‌تواند ویزای خود را بگیرد. 

 

۳- آیا ریسک ویزای آمریکا برای سربازان سپاه در ویزاهای سرمایه گذاری نیز وجود دارد؟

بله در تمامی ویزاهای آمریکا برای این افراد ریسک بالایی وجود دارد. 

 

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×