اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

استارتاپ هلند؛ یک موقعیت استثنایی برای افراد بلندپرواز

یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای راه‌اندازی استارتاپ، کشور هلند است. استارتاپ هلند در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی داشته و به همین دلیل دولت این کشور برای جذب افراد توانمند و خلاق، ویزایی به نام ویزای استارتاپ را در برنامه مهاجرتی خود قرار داده است.

افرادی که از طریق استارتاپ به هلند مهاجرت می‌کنند، می‌توانند در اکوسیستم استارتاپی این کشور که به نام استارتاپ دلتا معرفی می‌شود، مشغول به کار شوند و یک زندگی آرام و مرفه را در کشور هلند تجربه کنند.

برای اینکه بیشتر با فضای استارتاپ هلند و شرایط و قوانین آن آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا به انتها بخوانید.

استارتاپ هلند و برنامه فرش نارنجی

دولت هلند از اوایل سال 2015، در راستای جذب کارآفرینان و افراد خلاقی که دارای ایده استارتاپی هستند، ویزایی به نام ویزای استارتاپ را تصویب کرد تا از حضور این افراد در کشور خود بیشتر بهره ببرد؛ همچنین دولت هلند با برنامه فرش نارنجی یا Orange Carpet تلاش می‌کند تا مدیریت بهتری در زمینه مهاجرت از طریق استارتاپ داشته باشد.

افرادی که خارج از حوزه اتحادیه اروپا هستند، برای راه‌اندازی استارتاپ در هلند، نیازمند ویزای استارتاپ هستند. این ویزا یک ویزای یک ساله است که بعد از یکسال، فرد می‌تواند مجوز کار باز دریافت کرده و به مدت بیشتری در این کشور بماند.

از دیگر مزایای راه‌اندازی استارتاپ در هلند، می‌توان به این نکته اشاره کرد که فرد می‌تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به همراه خود به کشور هلند ببرد و آنها نیز می‌توانند در هلند مشغول کار و تحصیل شوند.

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ انگلیس

استارتاپ هلند
مهاجرت به هلند

شرایط عمومی متقاضی ویزای استارتاپ هلند

افرادی که اتباع کشورهایی غیر از کشورهای شینگن هستند، برای راه‌اندازی استارتاپ در هلند باید شرایط لازم را داشته باشند که از مهم‌ترین این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·       فرد باید سابقه کارآفرینی داشته باشد.

·       متقاضی باید تمامی مهارت‌های لازم را برای راه‌اندازی استارتاپ داشته باشد.

·       ایده استارتاپی باید یک ایده نوآورانه با قابلیت سوددهی باشد.

·       متقاضی باید تمکن مالی لازم را برای تامین حداقل هزینه‌های زندگی داشته باشد.

·       افرادی که به زبان هلندی یا زبان انگلیسی تسلط نسبی داشته باشند، شانس بیشتری برای دریافت ویزای استارتاپ هلند خواهند داشت.

شرایط پیوستن به برنامه استارتاپ هلند

کارآفرینانی که قصد دارند در برنامه استارتاپ هلند حضور داشته باشند، برای دریافت ویزای استارتاپ این کشور و راه‌اندازی استارتاپ خود، باید به موارد مختلفی توجه داشته باشند که این موارد عبارت‌اند از:

1- همکاری با یک تسهیلگر

یکی از مهم‌ترین موارد در برنامه استارتاپ هلند، بهره‌مندی از یک تسهیلگر است. تسهیلگر یک مربی تجاری است که کارآفرین برای راه‌اندازی استارتاپ به پشتیبانی او نیاز خواهد داشت. این تسهیلگر که نباید از اعضای خانواده فرد باشد، می‌تواند در مواردی چون: مدیریت عملیاتی بیزینس، بازاریابی و… به کارآفرین کمک کند.

از مهم‌ترین شرایط یک تسهیلگر در برنامه استارتاپ هلند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·       تجربه کافی در راهنمایی کسب‌وکارهای نوپا

·       داشتن ثبات مالی

·       ثبت تسهیلگر در دفتر ثبت تجارت در اتاق بازرگانی هلند

·       تایید تسهیلگر توسط آژانس تصدی هلند RVO

2- نوآورانه بودن ایده

ایده استارتاپی باید بسیار نوآورانه باشد که این نو بودن ایده توسط آژانس تصدی هلند Rijksdienst voor Ondernemend Nederland,RVO ارزیابی خواهد شد. از مهم‌ترین معیارهای ارزیابی ایده استارتاپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·       جدید بودن کسب‌وکار در کشور هلند

·       استفاده از تکنولوژی جدید برای تولید، توزیع و یا بازاریابی در هلند

·       داشتن رویکرد سازمانی و نوآورانه

3- انجام برنامه‌های عملیاتی

یکی دیگر از نکاتی که در استارتاپ هلند باید به آن توجه داشت، فعال بودن کارآفرین در کسب‌وکار خود است. در واقع متقاضی باید حضور پررنگی در این پروژه داشته باشد و تمامی اطلاعات مربوط به طرح استارتاپی را با دقت زیر نظر گرفته و به دولت هلند نیز ارائه دهد. از مواردی که کارآفرین باید در آنها بسیار فعال باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·       ساختار سازمانی کسب و کار

·       نقش اعضا و وظایف هر کدام

·       شکل قانونی کسب و کار

·       هدف شرکت

·       پرسنل

·       شرح ایده استارتاپی

·       فعالیت مربوط به سال‌های اول و چشم انداز کسب وکار

و…

4- ثبت‌نام در اتاق بازرگانی هلند (KVK)

مورد مهم بعدی در برنامه استارتاپ هلند، ثبت‌نام کارآفرین و تسهیلگر در اتاق بازرگانی هلند KVK است. اگر ثبت نام در اتاق بازرگانی انجام نشود، باید تسهیلگر یک نامه ارائه دهد که ثبت استارتاپ در هلند را با دریافت ویزای کارآفرینی این کشور تضمین می‌کند.

5- تمکن مالی کافی

کارآفرینان برای شرکت در برنامه استارتاپ هلند باید تمکن مالی کافی را برای ورود به هلند، راه‌اندازی استارتاپ، اقامت و زندگی در این کشور داشته باشند. برای نشان دادن تمکن مالی، کارآفرین باید از طریق صورتحساب بانکی خود نشان دهد که پول کافی در حساب خود دارد.

از طرفی تسهیلگر نیز باید به صورت رسمی اعلام کند که قادر به تامین بخشی از هزینه‌های کارآفرین است. این تمکن مالی برای حداکثر یکسال (اقامت کارآفرین با ویزای استارتاپ هلند) در نظر گرفته می‌شود.

استارتاپ هلند
هلند سرزمین آسیاب های بادی

تبدیل ویزای استارتاپ هلند به اقامت دائم و شهروندی

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، کارآفرینانی که با برنامه استارتاپ هلند وارد این کشور می‌شوند، اقامت یکساله خواهند داشت که بعد از یکسال در صورتی که تسهیلگر اظهارنامه‌ای مبنی بر موفقیت آمیز بودن بیزینس ارائه دهد، کارآفرین می‌تواند ویزای خود را به ویزای خوداشتغالی هلند تغییر دهد.

با تبدیل ویزای استارتاپ به ویزای خوداشتغالی، متقاضی می‌تواند 2 سال دیگر در هلند بماند و کسب‌وکار خود را توسعه دهد. این ویزای خود اشتغالی قابل تمدید بوده و در صورت تمدید، فرد مجوز اقامت 5 ساله دریافت خواهد کرد.

بعد از 5 سال اقامت مداوم در کشور هلند، کارآفرین می‌تواند برای دریافت اقامت دائم و سپس شهروندی هلند اقدام کند. با دریافت شهروندی هلند، فرد از تمامی مزایای زندگی در این کشور مرفه بهره‌مند شده و می‌تواند پاسپورت قدرتمند هلند را نیز دریافت کند.

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ کانادا و مزایای آن

جمع‌بندی

استارتاپ هلند یکی از برنامه‌های خوب مهاجرت به اروپا و البته کشور زیبا و مرفه هلند است. افرادی که دارای ایده استارتاپی خوب و نوآورانه هستند، می‌توانند کسب و کار خود را در این کشور راه‌اندازی کرده و از امکانات کار و زندگی در این کشور بهره‌مند شوند.

اگر شما نیز یک ایده استارتاپی نوآورانه دارید، می‌توانید شانس خود را برای زندگی در کشور هلند امتحان کنید. ما نیز در هلدینگ مهاجر در این مسیر در کنار شما خواهیم بود. برای اینکه بیشتر با استارتاپ اروپا، استرالیا و کشورهای آمریکای شمالی (آمریکا و کانادا) آشنا شوید، با ما همراه باشید.

منابع:

go2tr

mohaajer

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×