اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

مشاوره خرید ملک در آمریکا با بهزاد دبیران

گرچه خرید ملک در آمریکا یکی از دغدغه‌های افرادی است که قصد مهاجرت و زندگی در این کشور را دارند، اما این مورد برای بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی نیز اهمیت بسیاری دارد تا با خرید املاک و مستغلات در کشوری چون آمریکا به سود و یا درآمد قابل توجهی برسند. البته خرید ملک در این کشور منجر به دریافت اقامت دائم آمریکا نمی‌شود.

افرادی که قصد خرید ملک در یکی از ایالات امریکا را دارند،‌ می‌توانند با ویزای توریستی وارد این کشور شده و ملک مورد نظرشان را بخرند، اما ویزای آنها تبدیل به گرین کارت آمریکا نخواهد شد و این تنها یک سرمایه‌گذاری است.
این سرمایه‌گذاران می‌توانند ملک خود را کرایه دهند یا با خرید و فروش‌های مستمر به سود برسند یا اینکه در زمان‌های اقامت در آمریکا به جای اقامت در هتل در ملک شخصی خودشان اقامت داشته باشند.

اگر شما با هر ویزایی، چه ویزای کوتاه مدت غیر مهاجرتی و چه ویزای مهاجرتی قصد اقامت در آمریکا را دارید و می‌خواهید به نام خود ملک و املاک در آمریکا داشته باشید، باید با تمامی قوانین و شرایط خرید ملک آشنا باشید و بهترین انتخاب را داشته و مسیر درستی را در پیش بگیرید.

برای همین است که توصیه می‌کنیم مشاوره خرید ملک در آمریکا با بهزاد دبیران را حتما تجربه کنید.

خرید ملک در آمریکا

اهمیت خرید ملک در آمریکا برای اتباع خارجی

آمریکا کشور مهاجر پذیری است و اقتصادی بسیار قوی دارد به همین دلیل همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی است تا با سرمایه‌گذاری در این کشور به سود سرشاری برسند. بسیاری از این افراد برای گذراندن تعطیلات خود در آمریکا، ویلایی در طبیعت بکر آمریکا خریداری می‌کنند. برخی دیگر سعی در خرید املاک و مستغلات برای رسیدن به سود دارند. 

برخی از افراد نیز که برای تحصیل، کار یا هر ویزای موقت و غیر موقت دیگری وارد آمریکا می‌شوند، به فکر داشتن سرپناهی برای خود و خانواده شان هستند تا در مدت اقامت در آمریکا محل اقامتی داشته باشند. 

به هر حال خرید ملک از جهات مختلفی اهمیت داشته و داشتن خانه یکی از نیازهای اصلی همه و از دغدغه‌های افرادی است که با شرایط خرید ملک و قوانین آن در آمریکا آشنا نیستند. به هر حال برای یک فرد خارجی، سرمایه‌گذاری در یک کشور ناشناخته، بدون آگاهی و شناخت ریسک بزرگی محسوب می‌شود. 

به همین علت است که ما در هلدینگ تجاری مهاجرتی مهاجر از متخصصین ایرانی ساکن کالیفرنیا کمک گرفته‌ایم تا تجربیات خود را در اختیار شما قرار داده و به شما کمک کنند تا با کمترین ریسک، خانه مورد نظر خود را خریداری کنید.

مهم‌ترین مدارک برای خرید ملک در آمریکا

برای خرید ملک در آمریکا باید به نوع ملکی که تصمیم به خرید آن دارید توجه کنید. برای هر ملک مدارک خاصی وجود دارد که از مهم‌ترین این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

یکی از اسناد ضروری در خرید ملک و مستغلات در آمریکا، سند فروش ملک است که در این سند، مواردی که مسیر مربوط به فروش و انتقال ملک از سازنده به فرد خریدار ترسیم شده است و این سند قبل از اینکه قرارداد فروش بین خریدار و فروشنده منعقد شود، بعد از انطباق شرایط درج شده در قرارداد فروش، با توافق دو طرف اجرا خواهد شد. 

یکی دیگر از اسناد مهم در پروسه خرید ملک در آمریکا، سند مادر است که مالکیت ملک را تعیین کرده و در مرحله دریافت وام از بانک‌ها بسیار ضروری است. 

قرارداد خرید و فروش یک لیست از شرایط و ضوابط مورد توافق خریدار و فروشنده است که از مهم‌ترین موارد درج شده در آن می‌توان به قیمت ملک مورد نظر اشاره کرد. 

سازنده ساختمان در امریکا باید شرایط و مقررات را طبق مقررات رعایت کند که این شرایط شامل دو بخش عمده است. 

  • طرح ساختمان 

شما به عنوان خریدار یک ملک در آمریکا باید مطمئن شوید که سازنده شرایط لازم را در پروسه طرح ساختمان داشته و تاییدیه‌های لازم را دریافت کرده است. 

  • تصویب طرح 

طرح ساختمان باید تصویب شده باشد و مقامات محلی طرح را تصویب کنند. در غیر این صورت سازنده ساختمان و خریدار دردسرهای زیادی خواهند داشت.

نامه تصرف یکی دیگر از اسناد مهم در پروسه خرید ملک در آمریکا است که توسط سازنده ملک تهیه شده و به نام او خواهد بود. این نامه مالکیت سازنده ملک را اثبات نمی‌کند و تنها سندی است که تاریخ تصرف خریداران را تعیین می‌کند. 

گواهی تکمیل یا اشتغال، سندی است که نشان می‌دهد ساختمان بعد از اتمام ساخت، کاملا بازرسی شده و از قوانین شهرداری یا مرجع توسعه محلی پیروی می‌کند. از این سند برای استفاده از امتیازات آب و برق و سیستم زهکشی استفاده می‌شود و خرید ملک بدون این گواهی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. 

سند مهم دیگری که در فرایند خرید ملک در آمریکا برای دریافت وام مسکن۷ امتیازات آب و برق و همچنین پرداخت مالیات و… بسیار اهمیت دارد، گواهی خاتا است که یک سند درآمد بوده و جزئیات ملک (اندازه و مکان منطقه‌ای) را تعیین می‌کند. 

نامه تخصیص نامه‌ای است که در پیش خرید خانه‌های در حال ساخت بسیار اهمیت دارد. این نامه تمامی جزئیات مربوط به پرداختی‌ها را تعیین کرده و در دریافت وام نیز نقش بسیار مهمی دارد، زیرا مبلغ مورد نیاز وام برای خریدار توسط این نامه قابل تعیین است. 

انواع وام برای خرید ملک در آمریکا

اگر به عنوان یک شهروند خارجی قصد خرید ملک در امریکا را دارید، راحت‌ترین کار این است که با پول نقد خرید خود را یکجا انجام دهید، اما اگر قادر به انتقال پول نقد به صورت یکجا به آمریکا نیستید و یا به هر دلیل تمامی مبلغ را نمی‌توانید به صورت یکجا پرداخت کنید، می‌توانید وام مسکن بگیرید. 

برای گرفتن وام مسکن در آمریکا نیز چندین حالت وجود دارد که عبارت‌اند از:

اتباع خارجی که قصد مهاجرت به آمریکا را ندارند، اما می‌خواهند ملکی را در این کشور خریداری کنند، تنها از یک نوع وام می‌توانند استفاده کنند و آن وام ملی خارجی یا foreign national loan است که به افرادی داده می‌شود که شماره شناسایی مالیات دهندگان فرعی یا INTN داشته باشند. 

این وام پیش پرداخت و نرخ بهره بالایی نیز دارد.

اما افرادی که اقامت دائم و گرین کارت آمریکا را دارند، می‌توانند وام مسکن دریافت کنند و شرایط دریافت وام برای آنها ساده‌تر است، زیرا وام دهنده می‌تواند اقامت قانونی این افراد را تایید کنند. البته علاوه بر قانونی بودن اقامت خریدار در آمریکا، سابقه اعتباری U.S.credit report نیز در این پروسه بسیار مهم است. 

این روش دریافت وام نیز سختی‌های زیادی دارد، زیرا ممکن است که شما گزارش اعتباری ایالات متحده را نداشته باشید و به همین دلیل برای وام دهنده تجزیه و تحلیل ریسک وام دشوار باشد، بنابراین او برای ارزیابی شما باید از روش‌های دیگری نیز استفاده کند. 

دشوار بودن این مسیر باعث شده است که اکثر وام دهنده‌ها مایل به پرداخت وام به اتباع خارجی نباشند و اگر هم تمایلی برای این کار داشته باشند، وام با نرخ بهره بالا بدهند.

افرادی که اقامت دائم یا شهروندی آمریکا را دارند، می‌توانند وام دولتی با پیش پرداخت پایین دریافت کنند که در این نوع وام شما به عنوان خریدار باید خانه‌ای را خریداری کنید که مورد تایید FHA باشد، یعنی اینکه خانه شرایط ایمنی و سلامت لازم را داشته باشد. 

بازرس‌های FHA نسبت به بازرس‌های معمولی سخت‌گیری‌های بیشتری داشته و استانداردهای بالاتری را در دستور کار خود دارند و دستورالعمل‌های آنها نیز هر روز آپدیت می‌شود. 

از مهم‌ترین مواردی که این بازرس‌ها به آن توجه دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • سالم بودن در و پنجره‌ها 
  • سالم بودن نرده‌ها و پله‌ها 
  • دوام و سلامت سقف و اینکه باید بیش از ۳ لایه باشد
  • عدم وجود زباله‌های خطرناک، چاه نفت و گاز یا خط نفت در نزدیکی خانه 
  • عدم نزدیکی خانه به برج انتقال یا خطوط برق فشار قوی 
  • عدم وجود شواهدی از کپک، پوسیدگی یا موریانه 
  • رنگ در خانه 
  • کیفیت ساخت و ساز
  • امنیت و کیفیت سیستم گرمایش 
  • سلامت لوله‌کشی‌ها 
  • دسترسی به آب گرم و آب آشامیدنی 
  • دسترسی به محل عبور عابر پیاده یا وسایل نقلیه در تمامی شرایط جوی 
  • دسترسی آسان به در ورودی یا حیاط عقب 
  • وجود فضای کافی بین خانه‌های مجاور
  • کف پوشی کامل و صاف
  • بهداشت سرویس‌ها و کامل بودن آنها 
  • عدم وجود خطرات لغزش در داخل یا خارج از خانه 
  • جعبه برق استاندارد و سالم 

و…

بیمه وام مسکن برای خرید ملک در آمریکا

یکی از مواردی که ممکن است برای شما ناشناخته باشد، بیمه وام مسکن است. در واقع اگر شما برای دریافت وام مبلغی کمتر از ۲۰٪ ارزش کل خانه را به عنوان پیش پرداخت۷ پرداخت کنید، وام دهنده یک بیمه برای وام مسکن در نظر خواهد گرفت تا ریسک عدم بازپرداخت وام را کاهش دهد. 

این بیمه به نفع وام دهنده بوده و به صورت سالانه یا ماهانه است. با این بیمه ۰.۵ تا ۲ درصد به مبلغ وام اضافه می‌شود که به پرداخت ماهانه وام بستگی دارد. 

بیمه وام مسکن در آمریکا دو نوع است:

۱- بیمه وام مسکن خصوصی (PMI)

بیمه وام مسکن خصوصی Private mortgage insurance یک بیمه برای وام‌های معمولی است که در صورت رسیدن به ۸۰٪ وام به ارزش ۲۰٪ پیش‌پرداخت قابل لغو است. 

۲- حق بیمه وام مسکن (MIP)

بیمه وام مسکن MIP (Mortgage insurance Premium) یک بیمه برای وام‌های FHA است که اگر نسبت وام با ارزش دارایی شما کمتر و یا مساوی با ۹۰ درصد باشد، شما موظف هستید که ۱۱ سال حق بیمه پرداخت کنید و اگر بیش از ۹۰ درصد باشد برای کل عمر باید وام پرداخت کنید. 

در صورت بروز خسارت‌های اساسی به خانه، بیمه مسکن هزینه‌های این خسارت را پوشش خواهد داد. این مبلغ به طور متوسط در هر ماه ۶۷ دلار خواهد بود که البته در هر شهر و ایالت متفاوت است. 

خرید کاندو در آمریکا

شما به عنوان یک شهروند غیر آمریکایی که قصد خرید ملک در آمریکا را دارد، می‌توانید کاندو خریداری کنید. کاندوها واحدهای آپارتمانی یا املاک مشترکی هستند که البته دارای واحدهای مسکونی جداگانه هستند و هر واحد مالک خود را دارد، اما در برخی از فضاها مجبور به استفاده اشتراکی هستند، مانند استفاده از لابی یا پارکینگ 

این افراد در هزینه‌های مربوط به نگهداری ساختمان شریک بوده و گاهی هزینه آب و برق را نیز باید اشتراکی پرداخت کنند. هزینه اشتراکی در کاندوها به محل آن و همچنین میزان اموالی که تحت مراقبت HOA (انجمن صاحب خانه) است، بستگی دارد و به طور متوسط در حدود ۶۲ دلار در هر ماه است.

هزینه مربوط به HOA طبق شهر

هزینه مربوط به HOA 

شهر 

300$ 

بوستون 

180$

شیکاگو 

202$

لس آنجلس

79$

فیلادلفیا 

42$

سیاتل 



هزینه خرید ملک در آمریکا

هزینه‌های خرید ملک در آمریکا در هر ایالت آمریکا با ایالت دیگر متفاوت است و طبق آمار ارائه شده توسط Redfin قیمت خانه در آمریکا در حال رشد است که از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ نیز رشدی در حدود ۶.۷ درصد داشته است. علاوه بر قیمت کلی خانه هزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که شامل موارد متعددی بوده و عبارت‌اند از: 

پیش پرداخت بخشی از قیمت فروش بوده و شما باید در هنگام خرید ملک این مبلغ را پرداخت کنید. مابقی قیمت فروش را می‌توانید با دریافت وام مسکن تامین کنید. هر چقدر پول پیش پرداخت بیشتر باشد، بهتر است با این حال برای هر مبلغ پیش پرداخت، برنامه‌های وام خاصی وجود دارد. 

در صورتی که حداقل پیش پرداخت را داشته باشید، می‌توانید یکی از این برنامه‌های وام مسکن را انتخاب کنید. 

 

نوع وام 

پیش پرداخت

وام متعارف Conventional Loan

3%

وام FHA

3.5%

وام VA

0%

وام USDA

0%

وام جامبو Jumbo Loan 

10 _ 20%


✅ محدوده حداقل پیش پرداخت برای دریافت این وام‌ها بین ۳ الی ۲۰ درصد است. 

این هزینه معمولا قابل مذاکره بوده و بین خریدار و فروشنده تقسیم می‌شود. این هزینه برای بازرسی، ارزیابی، هزینه شروع وام، هزینه جستجوی عنوان و بیمه باید پرداخت شود که معمولا ۲ الی ۵ درصد قیمت فروش خانه به این هزینه‌ها اختصاص دارد که به آن محدوده هزینه‌های بسته شدن گفته می‌شود. 

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید ملک در آمریکا باید به آن توجه داشته باشید، مبلغی است که بعد از پرداخت پیش پرداخت، باید در بانک داشته باشید. در واقع شما نباید پس انداز خود را تمام کنید و باید مبلغی را برای پرداخت‌های مربوط به وام مسکن و… در حساب بانکی خود داشته باشید. 

مالیات بر املاک و مستغلات سالانه به طور معمول 0 تا 2.5 درصد از قیمت خانه را شامل می‌شود.

دریافت مشاوره تخصصی خرید ملک در آمریکا با بهزاد دبیران

چه در آمریکا اقامت داشته باشید و چه در پروسه مهاجرت به آمریکا باشید، حتی اگر قصد اقامت ندارید و فقط می‌خواهید، ملکی در این کشور سرمایه‌دار قدرتمند به نام خود داشته باشید، ما می‌توانیم بهترین ملک در بهترین و مناسب‌ترین ایالت آمریکا را به شما معرفی کنیم. 

برای دریافت مشاوره تخصصی و آشنایی کافی با شرایط و قوانین خرید و فروش ملک در آمریکا با یکی از ایرانیان موفق در کالیفرنیا، آقای بهزاد دبیران در ارتباط باشید تا یک سرمایه‌گذاری کم ریسک و پرسود را تجربه کنید.

بیوگرافی آقای دبیران

امروز با وجود املاک و مستغلات چالش برانگیز کالیفرنیا، به نماینده ای نیاز دارید که بتوانید به آن اعتماد کنید. بهزاد دبیران مردی صادق و سخت کوش است که منافع موکلش را در دل خود حفظ می کند. با تسلط و آگاهی‌‌های عالی او نسبت به شرایط بازار، می توانید روی تجربه و تخصص او حساب کنید تا شما را در فرآیند خرید یا فروش خانه راهنمایی کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه‌های زیر می‌توانید از تخصص و توانمندی‌های بهزاد دبیران بهره‌مند شوید. 

Buyer's agent

Listing agent

Foreclosure

Commercial R.E.

Property Management

Landlord

جمع‌بندی

یکی از اولین نیازهای شما در زمان اقامت در آمریکا، داشتن یک محل برای زندگی است، بنابراین اجاره یا خرید خانه در آمریکا در اولویت برنامه مهاجرتی شما قرار دارد. البته ممکن است شما بخواهید تنها ملکی را خریداری کرده و سرمایه خود را در این کشور ذخیره کنید و یا با اجاره ملک خود در آمریکا یک درآمد داشته باشید. 

به هر حال به هر دلیلی که قصد خرید ملک در آمریکا را داشته باشید، برای آشنایی با شرایط و قوانین به روز خرید ملک و مستغلات، کارشناسان متخصص و حرفه‌ای ما در هلدینگ مهاجر در کنار شما هستند تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

📝 این فرم را تکمیل کنید تا از مشاوره تخصصی آقای بهزاد دبیران یکی از ایرانیان متخصص و موفق در کالیفرنیا بهره‌مند شوید. 

سوالات متداول

۱- آیا شهروندان غیر آمریکایی می‌توانند در آمریکا خرید و فروش ملک انجام دهند؟

بله امکان خرید و فروش املاک برای شهروندان غیر آمریکایی در این کشور وجود دارد. البته شرایط و قوانین خاص خود را خواهد داشت. 

۲- آیا خرید ملک منجر به دریافت گرین کارت آمریکا می‌شود؟

خیر، خرید ملک در این کشور منجر به دریافت اقامت دائم یا گرین کارت آمریکا نمی‌شود. 

۳- سرمایه‌گذارانی که اقامت آمریکا ندارند، چگونه می‌توانند وارد آمریکا شده و ملکی خریداری کنند؟

شما به عنوان یک سرمایه‌گذار می‌توانید با ویزای توریستی برای ۶ ماه وارد آمریکا شده و ملک مورد نظر خود را خریداری کنید. 

همین حالا برای دریافت مشاوره تخصصی خرید ملک در آمریکا با بهزاد دبیران اقدام کنید

مشاوره خرید ملک در آمریکا با بهزاد دبیران

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×