اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

کانادا کشوری ایده ال برای راه‌اندازی استارتاپ

در طول سال‌های گذشته، استارتاپ‌ها در جهان بسیار رونق گرفته‌اند و کانادا یکی از کشورهایی بوده که بهترین اکوسیستم را برای راه‌اندازی استارتاپ دارند. دلایل بسیاری وجود دارند که باعث شده‌اند این کشور بستر مناسبی برای راه‌اندازی استارتاپ باشد.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بیشتر مهاجران کانادا را برای راه‌اندازی استارتاپ انتخاب می‌کنند، استارتاپ ویزای کانادا و مزایای آن است؛ اما علاوه بر این مزیت، راه‌اندازی استارتاپ در کانادا مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه این مطلب به آنها خواهیم پرداخت.

اگر تمایل دارید درباره علل راه‌اندازی استارتاپ در کانادا بیشتر بدانید، این مطلب را تا به انتها بخوانید.

بیشتر بخوانید: مجوز کار ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

دلایل انتخاب کانادا برای راه‌اندازی استارتاپ

از مهم‌ترین مواردی که باعث شده‌اند تا کانادا به عنوان یک کشور ایده‌آل برای راه‌اندازی استارتاپ محسوب شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·   اقتصاد آزاد کانادا

یکی از مهم‌ترین عوامل در توسعه و رشد یک استارتاپ، آزادی اقتصادی است و کانادا از نظر اقتصاد آزاد در جایگاه بسیار خوبی در جهان قرار دارد. این آزادی اقتصادی تاثیر بسیاری بر روی فرهنگ تجارت در کانادا گذاشته و باعث موفقیت استارتاپ‌ها در این کشور می‌شود.

·   حمایت مالی دولت کانادا از استارتاپ‌ها

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث شده تا کانادا یک بستر مناسب برای راه‌اندازی استارتاپ باشد، حمایت کانادا از استارتاپ‌ها است. همان‌طور که می‌دانید، داشتن بودجه کافی در راه‌اندازی و موفقیت استارتاپ نقش بسزایی دارد.

در کانادا برای بسیاری از مشاغل، فرصت‌هایی وجود دارد که آنها کمک‌های بلاعوض دولتی یا وام دریافت کنند. با استفاده از این کمک‌های مالی استارتاپ‌ها می‌توانند رشد کرده و به موفقیت برسند.

بیشتر بخوانید: خدمات ویزای استارتاپ کانادا

·   ابزارهایی برای تجارت استارتاپ در کانادا

یکی از عواملی که باعث شده است تا راه‌اندازی استارتاپ در کانادا رونق داشته باشد، ابزارهای تجارت استارتاپ، مانند: BizPal و Salesforce است. استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا می‌توانند با استفاده از ابزار BizPal مجوزهای مربوط به تجارتشان را جستجو کنند.

استفاده از این ابزار در هر ساعت از شبانه روز امکان‌پذیر بوده و افراد می‌توانند پاسخ تمامی سوالات خود را بگیرند.

راه‌اندازی استارتاپ
مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ

بهترین شهرها برای راه‌اندازی استارتاپ در کانادا

از مهم‌ترین شهرهای کانادا که استارتاپ‌های موفق کانادا در آنها واقع شده‌اند، می‌توان به شهرهای زیر اشاره کرد.

·   تورنتو

تورنتو بزرگ‌ترین شهر کانادا و مرکز فناوری، تجارت و صنعت کشور کانادا است. این شهر یکی از چند فرهنگی‌ترین شهرهای کانادا بوده و همین باعث فعالیت و راه‌اندازی استارتاپ‌های متنوع در تورنتو شده است.

بیش از 2500 استارتاپ فعال در حوزه تکنولوژی در تورنتو فعالیت می‌کنند و همین باعث ایجاد بزرگ‌ترین مرکز نوآوری در جهان شده است. از طرفی تورنتو بهترین شهر برای کارآفرینان اقلیت (به ویژه زنان) است.

در تورنتو از استارتاپ‌ها و کارآفرینان حمایت بسیاری شده و شبکه کارآفرینان انتاریو (ONE) از سازمان‌های غیرانتفاعی انتاریو حمایت می‌کند.

·   ونکوور

ونکوور یکی از بزرگترین و شناخته شده‌ترین مراکز استارتاپی در کانادا بوده و استارتاپ‌های مشهور slack و hootsuite در این شهر قرار دارند. طبق گزارش جهانی، ونکوور در میان بهترین شهرهای جهان برای راه‌اندازی استارتاپ، رتبه 15 را دارد.

از دیگر مزایای ونکوور برای راه‌اندازی استارتاپ می‌توان به تخفیف‌های مالیاتی استانی و فدرالی در این شهر اشاره کرد؛ همچنین ونکوور دارای آب و هوای معتدل و مطبوع بوده و این موارد باعث شده تا آمازون و مایکروسافت نیز دفاتری در این شهر داشته باشند.  

راه‌اندازی استارتاپ
استارتاپ کانادا

·   واترلو

شهر واترلو یک شهر کوچک در غرب تورنتو است که بیش از 1100 استارتاپ در آنجا فعالیت می‌کنند؛ یعنی بیشترین تراکم در زمینه استارتاپ در هر منطقه از جهان را دارا است. در شهر واترلو، موسساتی وجود دارند که به شرکت‌های نوپا مشاوره داده و دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند. این موسسات عبارت‌اند از:

1- Communitech coalition

2- Accelerator Center

و…

·   مونترال

یکی از بهترین شهرهای کانادا برای راه‌اندازی یک استارتاپ، شهر مونترال است. مونترال فضای کسب و کار منحصر به فردی داشته و تمامی فاکتورهای لازم را برای رشد یک شرکت نوپا دارد. بسیاری از استارتاپ‌هایی که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند در شهر مونترال قرار دارند.

از طرفی هر ساله در مونترال رویدادهای استارتاپی، مانند Startupfest برگزار می‌شود و هزاران نفر از مبتکران و کارآفرینان برجسته در این رویدادها شرکت می‌کنند.

جمع‌بندی

یکی از بهترین کشورها برای راه‌اندازی استارتاپ، کشور کانادا است. عوامل متعددی باعث شده‌اند تا کانادا بستری بسیار مناسب برای راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکارها باشد. یکی از مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی استارتاپ در کانادا برای مهاجران، ویزای استارتاپ کانادا است که دارای مزایای بسیاری بوده و یک مهاجرت مطمئن و امن را رقم می‌زند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا چندین دلیل عمده برای راه‌اندازی استارتاپ در کانادا را توضیح دهیم. در صورتی که شما نیز یکی از متقاضیان راه‌اندازی استارتاپ در کانادا هستید، حتما این فرم را تکمیل کنید تا هر چه سریع‌تر یک مهاجرت امن و یک استارتاپ موفق داشته باشید.  

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ کانادا و مزایای آن

منابع:

موسسه مهاجرتی تراست

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×