اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

 مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا

یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا و البته مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا، مهاجرت از طریق برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا است که خود این برنامه کارآفرینی در چندین روش انجام می‌شود که مهم‌ترین این روش‌ها، برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا است.

برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا که به آن برنامه 200 هزار دلاری نیز گفته می‌شود، مختص به کارآفرینان ماهر و مجربی است که تصمیم دارند تا یک کسب‌وکار جدید در استان بریتیش کلمبیا راه‌اندازی کرده و یا کسب‌وکار خود را توسعه دهند.

این برنامه برای کارآفرینان مزایای زیادی داشته و باعث می‌شود که آنها به بازارهای بزرگ جهانی دسترسی داشته باشند؛ با این حال کارآفرینانی که تصمیم دارند تا با این برنامه به کانادا مهاجرت کنند، باید تمامی شرایط لازم را داشته باشند و با آگاهی کافی از تمامی جزئیات این برنامه، نسبت به مهاجرت اقدام کنند.

برای اینکه بیشتر با برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا، شرایط و مراحل آن آشنا شوید، توصیه می‌کنیم این مقاله را بخوانید.

برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا

برنامه کارآفرینی یا برنامه 200 هزار دلاری بریتی کلمبیا، یک برنامه برای کارآفرینان خارجی است که از تجربه بالایی برخوردار بوده تصمیم دارند تا کسب‌وکار جدیدی را در این استان راه‌اندازی کنند یا اینکه کسب‌وکاری را که از قبل موجود بوده گسترش دهند.

این برنامه قبلا به مدت 1 سال متوقف شده بود که بعد از یک سال در 13 جولای 2023، با 18 تغییر، دوباره شروع به کار کرد؛ البته بیشتر تغییرات این برنامه جزئی هستند و عمده‌ترین تغییری که در این برنامه ایجاد شده است، هدفمندتر شدن دعوتنامه‌ها است که درآنها به مواردی توجه شده است.

1- حوزه کسب‌وکار

2- مکان کسب‌وکار

3- جمعیت منطقه

4- نوع کسب‌وکار

بیشتر بخوانید: کارآفرینی کانادا و مزایای آن

برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا
مهاجرت به کانادا

شرایط برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا

متقاضیان شرکت در برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا باید شرایط لازم را برای این روش مهاجرتی داشته باشند. این شرایط عبارت‌اند از:

·   سابقه کار در 10 سال گذشته

منظور از سابقه کار در 10 سال گذشته این است که متقاضی یکی از سوابق کاری زیر را داشته باشد.

1- حداقل 3 سال سابقه کار به عنوان مالک و یا مدیر یک کسب‌وکار

2- حداقل 4 سال سابقه کار به عنوان مدیر ارشد یک کسب‌وکار

3- حداقل 1 سال سابقه کار به‌عنوان مالک یا مدیر کسب‌وکار و حداقل 2 سال سابقه کار به‌عنوان مدیر ارشد یک کسب‌وکار

·       میزان دارایی خالص (Net Worth)

افرادی که تصمیم دارند در برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا شرکت کنند، باید حداقل 600000 دلار کانادا دارایی خالص داشته باشند.

·       میزان سرمایه‌گذاری شخصی (Personal Investment Fund)

حداقل میزان سرمایه‌گذاری کارآفرین در این برنامه استانی مبلغی معادل با 200 هزار دلار است.

·   استعلام و تایید دارایی خالص

سازمان‌های مورد تایید استان باید میزان دارایی خالص متقاضی را تایید کرده و گزارش آن را ارائه دهند.

·   تحصیلات

متقاضی باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم را داشته باشد و یا اینکه در 60 ماه گذشته،  36 ماه تجربه کار به عنوان مالک یا مدیر یک کسب‌وکار فعال را با مالکیت صد درصد کسب‌وکار داشته باشد.

·   پروپوزال تجاری (Business Proposal)

متقاضیان شرکت در برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا باید یک پروپوزال تجاری برای راه‌اندازی یا خرید یک کسب‌وکار در استان بریتیش کلمبیا ارائه دهند.

·   درصد مالکیت کسب‌وکار

متقاضی باید مالکیت حداقل یک سوم (33%) از کسب‌وکار پیشنهادی خود را در بریتیش کلمبیا داشته باشد.

·   ایجاد شغل

افرادی که متقاضی شرکت در برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا هستند، باید بتوانند برای شهروندان یا افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند، شغل ایجاد کنند.

·   نمره زبان

نمره زبان مورد نیاز برای شرکت در برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا، چه زبان انگلیسی و چه زبان فرانسه، CLB4 است.

·   کسب امتیاز لازم

برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا بر اساس امتیاز بندی بده و افرادی که بتوانند در مجموع 115 امتیاز از 120 امتیاز را کسب کنند، از طرف استان دعوتنامه دریافت خواهند کرد.

امتیازبندی برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا

سیستم امتیازبندی برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا به صورت جدول زیر است.

بخش‌های امتیازدهیامتیازات
خوداظهاری (Self-declared)سابقه مالکیت کسب‌وکار24
دارایی خالص متقاضی (Net Worth)12
کل سرمایه‌گذاری شخصی (Total Personal Investment)20
ایجاد شغل و یا حفظ مشاغلی که از قبل هستند12
مکان کسب‌وکار12
انطباق‌پذیری یا Adaptability40
جمع امتیازات120
مفاهیم کسب‌وکار (Business Concept)قابلیت کار تجاری30
مهارت‌های قابل انتقال15
منفعت اقتصادی35
جمع امتیازات80
حداکثر امتیاز200
برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا
ونکوور

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا

متقاضیان مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا، در این برنامه باید مراحلی را طی کنند که این مراحل عبارت‌اند از:

·   تحقیق درباره کسب‌وکار

در اولین گام برای شرکت در برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا، توصیه می‌شود که متقاضی یک سفر به این استان داشته باشد و درباره فرصت‌های تجاری در این استان تحقیق کرده و اطلاعات لازم را کسب کند. در این سفر که به آن سفر اکتشافی نیز گفته می‌شود، متقاضی می‌تواند موارد زیر را مورد ارزیابی قرار دهد.

1- فرصت‌های تجاری بالقوه

2- تحقیق درباره بازار

3- ارتباط با کسب‌وکارهای محلی

4- کسب اطلاعات درباره زندگی و انجام کسب‌وکار در بریتیش کلمبیا

·   ثبت‌نام در سایت اداره مهاجرت بریتیش کلمبیا

متقاضیان مهاجرت به بریتیش کلمبیا از طریق برنامه کارآفرینی اصلی این استان، باید در سیستم آنلاین اداره مهاجرت بریتیش کلمبیا یک اکانت ایجاد کرده و ثبت‌نام خود را انجام دهند.

در این مرحله متقاضی باید به تمامی سوالات پاسخ دهد تا این اطلاعات وارد سیستم شده و امتیاز متقاضی برای برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا محاسبه شود. معمولا 6 هفته طول خواهد کشید تا BC PNP امتیازها را در تمامی بخش‌ها تایید کرده و آنها را نهایی کند.

·   ارسال اپلیکیشن به BC PNP

متقاضیان شرکت در برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا، 120 روز (4 ماه) فرصت دارند تا اپلیکیشن کارآفرینی خود را به BC PNP ارسال کرده و بیزینس پلن خود را نهایی کنند.

در این مرحله متقاضی باید از یکی از شرکت‌های حسابداری که مورد تایید استان است، بخواهد تا دارایی خالص را تایید کند و در پایان گزارش تاییدیه را به همراه بیزینس پلن نهایی و سایر مدارک به اداره مهاجرت استان ارسال کند.

·   ارسال درخواست ورک پرمیت به اداره مهاجرت فدرال کانادا

بعد از اینکه متقاضی اپلیکیشن را به BC PNP ارسال کرد، اگر واجد شرایط باشد، دعوت به مصاحبه خواهد شد. این مصاحبه به صورت حضوری در دفتر استان انجام می‌شود. در جلسه مصاحبه، باید متقاضی سوابق کاری و تجاری خود را توضیح دهد. در صورتی که مصاحبه موفقیت آمیز باشد، متقاضی باید توافقنامه عملکرد را با استان امضا کند.

بعد از امضای توافقنامه، یک نامه حمایتی یا ساپورت لتر work Permit Support Letter صادر خواهد شد که متقاضی می‌تواند با استفاده از آن برای ویزای کار کانادا به اداره مهاجرت فدرال درخواست دهد. این نامه حمایتی 3 ماه اعتبار دارد.

·   راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا

بعد از دریافت نامه حمایتی استان، متقاضی 12 ماه فرصت دارد که ورک پرمیت گرفته و وارد کانادا شود. بعد از ورود به کانادا، متقاضی 60 روز فرصت خواهد داشت تا گزارش ورود خود را به BC PNP ارسال کند.

توجه داشته باشید که برای راه‌اندازی کسب‌وکار، متقاضی 610 روز یا 20 ماه فرصت دارد تا کسب‌وکار خود را اجرایی کند؛ البته باید این کسب‌وکار را مدیریت کرده و به شرایط و ضوابط توافقنامه اجرایی عمل کند.

·   درخواست برای نامینیشن استانی

متقاضیان برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا باید بعد از 550 الی 610 روز (18 تا 20 ماه) که از صدور ورک پرمیت آنها گذشت، گزارش نهایی کسب‌وکار خود را برای استان ارسال کنند. در این گزارش متقاضی باید نشان دهد که از زمان راه‌اندازی کسب‌وکار خود در بریتیش کلمبیا به تمامی تعهدات توافقنامه اجرایی عمل کرده است.

·   ارسال درخواست اقامت دائم به اداره مهاجرت فدرال

بعد از اینکه متقاضی تاییدیه نامینیشن استانی خود را دریافت کرد، 6 ماه فرصت خواهد داشت تا برای اقامت دائم خود، همسر و فرزندانش اقدام کند. در این مرحله متقاضی باید آزمایش‌های پزشکی، پروسه انگشت‌نگاری و… را انجام دهد.

جمع‌بندی

یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق کارآفرینی است. البته در کانادا هر استان برنامه‌های خاص خود را دارد و در استان بریتیش کلمبیا نیز برای کارآفرینی برنامه‌هایی وجود دارد.

برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا که به آن برنامه 200 هزار دلاری نیز گفته می‌شود یک روش مطمئن برای مهاجرت به کانادا همراه با همسر و فرزندان است که می‌تواند به اقامت دائم و شهروندی کانادا نیز منجر شود.

اگر شما نیز یکی از متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی هستید، با تکمیل این فرم می‌توانید مشاوره دریافت کرده و از خدمات هلدینگ مهاجر در زمینه کارآفرینی مطلع شوید. 

بیشتر بخوانید: برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا و مزایای آن

منبع:

ویزا مدندیال

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنیم.
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×