اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

صفحه اصلی > تحصیل در آمریکا

تحصیل در آمریکا از مهد کودک تا پست دکترا

شاید شما هم یکی از افرادی باشید که رویای تحصیل در آمریکا را در سر می‌پرورانید. افراد بسیاری در سراسر دنیا به تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا فکر می‌کنند و یا دوست دارند که فرزند خود را برای تحصیل به این کشور مهم، قدرتمند و مدرن دنیا بفرستند، زیرا آمریکا دارای بهترین سیستم آموزشی دنیا است. 

تعداد زیادی از دانشگاه‌های تاپ دنیا، دانشگاه‌های آمریکایی هستند. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از بهترین امکانات، به‌روزترین دانش و تکنولوژی دنیا و راهنمایی اساتید برجسته بهره‌مند شوند. از طرفی با دریافت مدرک معتبر در هر جای دنیا موقعیت شغلی بسیار خوب و آینده مرفه‌ای داشته باشند. 

با این حال افرادی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند، باید با شرایط تحصیل و مراحلی که باید بگذرانند، آشنا باشند. برای همین توصیه می‌کنیم که شما این مقاله را تا به انتها بخوانید و یکی از افرادی باشید که رویای خود را به واقعیت تبدیل می‌کند.

برای دریافت مشاوره و خدمات اپلای به دانشگاه‌های آمریکا می‌توانید این فرم را تکمیل کرده و با کارشناسان مهاجر در ارتباط باشید.

اهمیت تحصیل در آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی

هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل به آمریکا مهاجرت می‌کنند، زیرا تحصیل در این کشور از جهات مختلفی اهمیت دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • آمریکا دارای کالج‌ها و دانشگاه‌های زیادی است که بالاترین رتبه‌ها را در رنکینگ جهانی دارند. 
  • سیستم آموزشی در این کشور از بهترین کیفیت برخوردار است. 
  • دانشگاه‌های آمریکا بورسیه‌های متنوعی را به دانشجویان ارائه می‌دهند. 
  • مدرک صادر شده از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در این کشور از اعتبار بسیار بالایی برخوردار بوده و در تمامی دنیا مورد تایید هستند. 
  • این کشور در مباحث علمی، فناوری و تکنولوژی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و بهترین مقصد برای دانشجویانی است که به تحقیق، پژوهش و فناوری علاقه‌مند هستند. 
  • آمریکا برترین اقتصاد جهان را داشته و شرایط رفاهی بسیار خوبی را برای شهروندان خود فراهم می‌کند، مهاجرت تحصیلی یکی از آسان‌ترین روش‌های مهاجرت به آمریکا و رسیدن به شهروندی این کشور قدرتمند است. 

و…

با دریافت مشاوره رایگان می‌توانید بیشتر با تحصیل در آمریکا در مقاطع مختلف تحصیلی، رشته‌ها و شرایط تحصیل آشنا شوید. 

تحصیل در آمریکا

نقش سیستم آموزشی در محبوبیت تحصیل در آمریکا

سیستم آموزشی آمریکا US Education System یک سیستم متنوع و پیچیده است که از مقطع ابتدایی شروع شده و تا پایان آموزش تکمیلی نیز ادامه دارد. در این سیستم آموزشی، از روش‌های متنوع برای یادگیری استفاده می‌شود به طوری که دانش‌اموزان آمریکایی برای تحصیل با فشار زیادی روبرو نیستند. 

این سیستم آموزشی شامل ۴ مرحله است که در هر مرحله، آموزش متنوع و انعطاف‌پذیری برای دانش‌اموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده است. این ۴ مرحله عبارت‌اند از:

⓵ آموزش پیش دبستانی

⓶ آموزش ابتدایی

⓷ آموزش متوسطه

⓸ آموزش عالی

در حالت کلی ساختار نظام آموزشی آمریکا از مدرسه تا دانشگاه‌ها به صورت زیر است. 

تحصیل در مدارس آمریکا 
مقطع تحصیلی پایه تحصیلی سن 
دبستان از کلاس اول تا پنجم ۶ تا ۱۱ سال 
راهنمایی یا متوسطه اولاز کلاس ششم تا هشتم۱۲ تا ۱۴ سال 
دبیرستان یا متوسطه دوم از کلاس نهم تا دوازدهم۱۵ تا ۱۸ سال 

در حالت کلی ساختار نظام آموزشی آمریکا در مدارس این کشور به این صورت است که کودکان از سن ۶ سالگی باید به مدرسه بروند و قبل از آن نیز می‌‌توانند به مهدکودک بروند که البته اجباری برای مهدکودک وجود ندارد. افرادی که تحصیل خود را در مدارس آمریکا به پایان می‌رسانند، در مسیر ادامه تحصیل می‌توانند یکی از دو روش زیر را انتخاب کنند.

دوره‌های آموزش حرفه‌ای، دوره‌های یک یا دو ساله‌ای هستند که فرد با تحصیل در این دوره‌ها می‌تواند مهارت کسب کرده و خیلی سریع وارد بازار کار شود. 

منظور از آموزش عالی، تحصیل در کالج‌ها یا دانشگاه‌های آمریکا است که تا پست دکترا امکان تحصیل در آمریکا وجود دارد. 

برای اپلای به یکی از مراکز آموزشی یا دانشگاه‌های آمریکا می‌توانید از طریق تکمیل این فرم با کارشناسان ما در هلدینگ مهاجر در ارتباط باشید.

تقویم تحصیلی در نظام آموزشی آمریکا

یکی دیگر از موارد مهم که برای تحصیل در آمریکا باید بدانید، این است که سیستم آموزشی در آمریکا می‌تواند به دو صورت زیر باشد. 

در این سیستم آموزشی هر سال تحصیلی به دو نیم سال تقسیم می‌شود که به هر نیمسال یک ترم یا semesters گفته می شود. مدت زمان هر ترم ۱۵ الی ۱۶ هفته است. 

در این سیستم آموزشی هر سال تحصیلی به ۴ بخش یا quarters تقسیم می‌شود و هر بخش در حدود ۱۰ هفته است. (معمولا سه ماهه چهارم یا تابستانی اختیاری است.)


✅ در این سیستم آموزشی دو تعطیلات زمستانی (بین پاییز و زمستان) و تعطیلات بهاری (بین زمستان و بهار) وجود دارد. 

تقویم تحصیلی در نظام آموزشی آمریکا 
شروع سال تحصیلی در کشور آمریکا اواسط آگوست یا سپتامبر
پایان سال تحصیلی در کشور آمریکا اواسط می یا ژوئن 
تعطیلات زمستانی در کشور آمریکا تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی
تعطیلات بهاری در کشور آمریکا یک هفته قبل از تعطیلات عید پاک در ماه مارچ یا اپریل
ترم پاییز در کشور آمریکا از شروع سال تحصیلی تا شروع تعطیلات زمستانی
ترم بهار در کشور آمریکا از بعد از کریسمس تا پایان سال تحصیلی 

سیستم نمره‌دهی در نظام آموزشی آمریکا

سیستم نمره‌دهی در مقاطع مختلف تحصیلی در آمریکا به این صورت است که نمرات در بازه بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و با حروف معادل نشان داده می‌شوند. در جدول زیر می‌توانید معادل عددی هر کدام از حروف را ببینید. 
A (عالی) برای نمره بین ۹۰ تا ۱۰۰
B (خوب) برای نمره بین ۸۰ تا ۹۰ 
C (متوسط) برای نمره بین ۷۰ تا ۸۰
D (قابل قبول) برای نمره بین ۶۰ تا ۷۰
F (رد) برای نمرات زیر ۶۰ 
علاوه بر نمرات، معدل‌ها نیز در این سیستم آموزشی در مقیاس ۴ محاسبه می‌شوند و مطابق با جدول زیر هستند.   
A نمره ۴
B نمره ۳
C نمره ۲
D نمره ۱
F نمره ۰ 
 

تحصیل در آمریکا برای دانش‌آموزان بین‌المللی

بسیاری از والدین تلاش می‌کنند که فرزند یا فرزندان خود را برای تحصیل در مدارس آمریکا به این کشور بفرستند تا در یک نظام آموزشی قوی با سطح اموزش با کیفیت بالا تحصیل کرده و آینده تحصیلی و شغلی خوبی داشته باشند. 

البته شرایط تحصیل در مدارس آمریکا با توجه به نوع مدرسه و پایه تحصیلی دانش‌آموز تعیین می‌شود و هزینه تحصیل نیز در هر ایالت با ایالت دیگر متفاوت است. جالب است بدانید که شهریه تحصیل در دبستان از شهریه تحصیل در دبیرستان بیشتر است. 

دانش‌آموزان بین‌المللی برای تحصیل در مدارس آمریکا باید ویزای تحصیلی دریافت کنند. این دانش‌اموزان تحت برنامه تحصیلی SEVP (Student and Exchange Visitor Program) قرار می‌گیرند، یعنی اینکه این دانش‌آموزان باید از مدرسه‌ای پذیرش تحصیلی بگیرند که مدرسه از برنامه ساماندهی دانشجویان و گردشگران تاییدیه داشته باشد. 

تنها مدارسی این تاییدیه را دارند که از طرف وزارت امنیت داخلی آمریکا DHS مجوز ثبت‌نام دانش‌آموزان بین‌المللی را داشته و نامه I-20 را برای دانش‌آموزان صادر می‌کنند.

انواع مدارس آمریکا

در آمریکا به تحصیلات ۱۲ ساله (از ابتدایی تا متوسطه) دوره آموزش K-12 گفته می‌شود که دارای انواع مختلفی مدرسه است. این مدارس عبارت‌اند از: 

 

مانند هر کشور دیگری در آمریکا نیز مدارس دولتی وجود دارد که دانش‌آموزان زیادی در این مدارس تحصیل می‌کنند. در برخی از این مدارس برنامه‌های تخصصی نیز به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

در کشور آمریکا بیش از ۳۴۰۰۰ مدرسه وجود دارد که زیر نظر Magnet School of America (انجمن غیرانتفاعی آمریکا) اداره می‌شوند و ۵ زمینه اصلی تخصصی در این مدارس ارائه می‌شود که عبارت‌اند از: 

۱- موضوعات STEM (علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات)

۲- هنرهای زیبا و هنرهای نمایشی

۳- زبان‌های خارجی 

۴- آموزش فنی و شغلی CTE

۵- لیسانس بین‌المللی، مطالعات بین‌المللی

البته علاوه بر این مدارس، مدارس دیگری نیز در آمریکا وجود دارند که می‌توانند در دسته مدارس خصوصی قرار بگیرند. مانند: 

۱- مدارس دینی 

۲- مدارس با رویکردهای خاص 

۳- مدارس زبان 

۴- مدارس آموزش ویژه (آموزش خانگی یا شبانه روزی برای دانش‌اموزان بین‌المللی)

۵- مدارس ایرانی


✅تمامی دانش‌آموزان بین‌المللی که با ویزای دانش‌آموزی وارد آمریکا شده‌اند تنها می‌توانند از مدارس شبانه‌روزی بین‌المللی homeschooling پذیرش تحصیلی بگیرند. 

با دریافت مشاوره رایگان می‌توانید بیشتر با اپلای به مدارس آمریکا آشنا شوید.

تحصیل در آمریکا در کالج‌ها یا دانشگاه‌ها

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی آمریکا را برای تحصیلات تکمیلی خود بستر بسیار مناسبی می‌دانند و برای دریافت پذیرش از کالج‌ها یا دانشگاه‌های این کشور تلاش می‌کنند تا بتوانند با دریافت پذیرش، ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کنند. 

متقاضیان تحصیل در آمریکا می‌توانند با توجه به شرایط خود در یکی از مقاطع زیر اپلای کنند و در صورت دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه‌های آمریکا به این کشور مهاجرت کنند. 

۱- کارشناسی

۲- کارشناسی ارشد

۳- دکترا 

۴- پست دکترا 

۵- دکترای مستقیم 

✅ پذیرش از کالج‌های آمریکا سخت‌تر از دانشگاه‌های آمریکا است و معمولا بیشتر دانشجویان بین‌المللی تحصیل در دانشگاه‌ها را ترجیح می‌دهند.

شرایط تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی

تمامی دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند در یکی از دانشگاه‌های آمریکا در مقطع کارشناسی تحصیل کنند، باید با شرایط تحصیل آشنایی کافی داشته باشند. مقطع کارشناسی یا لیسانس در آمریکا نیز یک دوره ۴ ساله است و افرادی می‌توانند وارد این دوره شوند که: 

۱- مدرک پایان دوره ۱۲ ساله (دیپلم) را داشته باشند. 

۲- مدرک زبان معتبر (آیلتس با نمره ۶ الی ۶.۵ و یا تافل با نمره حداقل ۸۰) داشته باشند. 

۳- برای پذیرش در برخی از دانشگاه‌ها ممکن است که نمره آزمون sat مورد نیاز باشد که حداقل این نمره باید ۹۰۰ باشد. 

 

✅ افرادی که سن آنها بین ۲۰ تا ۲۲ سال است، برای پذیرش در این مقطع تحصیلی در دانشگاه‌های آمریکا شانس بیشتری دارند.

 

با ما در هلدینگ مهاجر می‌توانید پذیرش تحصیلی خود را تضمین کنید، تنها کافی است که این فرم را تکمیل کنید.

شرایط تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد یا همان فوق لیسانس در آمریکا به ۲ تا ۳ سال زمان نیاز دارد و البته دانشجویان باید علاوه بر دروسی که می‌گذرانند، در دوره‌های کارآموزی نیز شرکت کنند تا اطلاعات و مهارت‌های مورد نیاز را در زمینه تحصیلی خود کسب کرده و برای کار در این زمینه آمادگی بیشتری داشته باشند. افرادی واجد شرایط تحصیل در این مقطع هستند که: 

  • دارای مدرک کارشناسی باشند
  • از طرف حداقل ۲ استاد توصیه‌نامه ارائه دهند
  • مدرک زبان آیلتس با نمره ۶.۵ یا تافل با نمره ۸۰ تا ۱۰۰ داشته باشند. 
  • با توجه به نیاز دانشگاه مقصد در آزمون GRE شرکت کرده و نمره حداقل ۳۰۰ را کسب کنند. 

 

✅ تمامی دانشجویان بین‌المللی برای دریافت پذیرش و ویزای دانشجویی آمریکا باید تمکن مالی کافی داشته باشند، یعنی شهریه تحصیلی یکسال+ هزینه‌های یکسال زندگی در آمریکا

شرایط تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا

تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا با توجه به رشته تحصیلی و گرایش دانشجو می‌تواند بین ۴ تا ۶ سال طول بکشد. معمولا متقاضیان تحصیل در این مقطع تحصیلی بسیار بیشتر از مقاطع دیگر هستند، اما دانشجویانی می‌توانند در این مقطع پذیرش تحصیلی بگیرند که شرایط زیر را داشته باشند. 

۱- داشتن مدرک کارشناسی ارشد

۲- داشتن نمره زبان آیلتس ۷ یا تافل معادل آن 

۳- شرکت در آزمون ورودی با توجه به رشته تحصیلی (آزمون DAT، GMAT، LSAT و GRE)

و…

شرایط تحصیل در آمریکا و اپلای برای دکترای مستقیم

تحصیل در مقطع دکترا با مدرک کارشناسی یکی از امتیازاتی است که دانشگاه‌‌های آمریکا به دانشجویان توانا و مستعد می‌دهند، یعنی اینکه این دانشجویان بدون اینکه مقطع کارشناسی ارشد را بگذرانند، می‌توانند مستقیم وارد مقطع دکترا شوند که Direct Phd نیز نامیده می‌شود. 

مدت زمان تحصیل در دکترای مستقیم آمریکا ۵ تا ۶ سال است و دانشجویانی موفق به تحصیل در دوره دکترای مستقیم می‌شوند که: 

۱- رزومه تحصیلی بسیار خوبی داشته باشند. 

۲- نمره آیلتس بالای ۷ داشته باشند. 

۳- نمره GRE بالا داشته باشند. 

۴- معدل مقطع کارشناسی آنها بالا باشد. 

۵- مقالات علمی معتبر داشته باشند. 

۶- کارهای تحقیقاتی خوبی ارائه دهند. 

 

✅ دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند، می‌توانند با هماهنگی استاد راهنما، برنامه تحصیلی خود را به دکترا تبدیل کنند، البته این دانشجویان نیز باید رزومه تحصیلی بسیار قوی داشته باشند.

با دریافت مشاوره از کارشناسان ما می‌توانید بهتر با این دوره تحصیلی و مزایای آن آشنا شوید. 

شرایط تحصیل در آمریکا در مقطع پست دکترا

دوره پست داک Postdocs یا فوق دکتری مقطع تحصیلی بعد از دکترا است که دانشجو باید به عنوان یک محقق به عنوان یکی از اعضای یک گروه تحقیقاتی بزرگتر در یک پروژه تحقیقاتی مشغول به کار شود. 

دانشجویانی که در این مقطع تحصیل می‌کنند می‌توانند استاد راهنما باشند، تدریس کنند و… که اکثر فعالیت‌های این دانشجویان یا در دانشگاه و یا در بخشی از صنعت است. با این حال در سازمان‌های غیر انتفاعی و دولتی نیز می‌توانند مشغول به گذراندن دوره تحقیقاتی خود شوند. 

معمولا طول دوره پست دکترا در آمریکا بین ۲ تا ۳ سال است و محققانی می‌توانند در این دوره شرکت کنند که:

۱- مدرک دکترا از دانشگاه معتبری داشته باشند. 

۲- مهارت زبان انگلیسی در سطح بالا داشته باشند. 

۳- پروپوزال تحقیقاتی برای شرکت در این دوره نوشته باشند. 

۴- در صورت نیاز در آزمون‌های GRE یا GMAT شرکت کرده و نمره بالایی کسب کرده باشند. 

و…

ددلاین اپلای به دانشگاه‌های آمریکا

یکی از مواردی که دانشجویان بین‌المللی برای اپلای دانشگاه‌های آمریکا باید رعایت کنند، اقدام برای اپلای طبق ددلاین‌های تعیین شده است. همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، ساختار آموزشی آمریکا شامل ۳ ترم پاییز، بهار و تابستان است و دانشجویان با توجه به ترم مورد نظر برای شروع تحصیل، باید در ددلاین درستی برای اپلای اقدام کنند. 

برای ورودی‌های ترم پاییز، ددلاین اپلای از نوامبر سال قبل  تا نهایتا جولای است، مثلا دانشجویانی که می‌خواهند در سپتامبر ۲۰۲۵ وارد دانشگاه‌های آمریکا شوند، از نوامبر ۲۰۲۴ تا جولای ۲۰۲۵ وقت دارند تا برای اپلای اقدام کنند. 

برای ورودی‌های ترم بهار، ددلاین اپلای از ماه جولای تا دسامبر است. 

برای ورودی‌های تابستان، ددلاین اپلای ماه مارس است.

شرط سنی برای تحصیل در آمریکا

یکی از مواردی که در اپلای تحصیلی به مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا اهمیت پیدا می‌کند، شرط سنی است که البته هر مرکز آموزشی شرایط خاص خود را دارد و شرایط سنی خاصی را برای دانش‌آموزان یا دانشجویان در نظر می‌گیرد، اما در حالت کلی برای اپلای تحصیلی شرط سنی خاصی وجود ندارد و در صورتی که متقاضی معیارهای دیگر پذیرش را تقویت کند، شرط سنی کمرنگ خواهد شد. 

با این حال سن مناسب برای تحصیل در آمریکا در کالج و مقاطع مختلف دانشگاهی به صورت جدول زیر است. 

 

سن مناسب برای تحصیل در آمریکا 
کالج ۲۱ سال 
کارشناسی۲۳ سال 
کارشناسی ارشد ۲۸ سال 
دکترا زیر ۴۰ سال 

 

✅ اپلای تحصیلی در سن مناسب شانس دریافت فاند و بورسیه را بالا می‌برد. 

افرادی که تصمیم دارند تا در یکی از دانشگاه‌های آمریکا تحصیل کنند، باید قبل از هر چیز به فکر منابع مالی برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در آمریکا باشند. آمریکا کشور گرانی است و دانشجویان بین‌المللی برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی آمریکا باید تمکن مالی لازم را داشته باشند. 

به طور دقیق نمی‌توان میزان تمکن مالی برای تحصیل در آمریکا را بیان کرد، زیرا عوامل متعددی وجود دارند که بر روی تمکن مالی مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا تاثیر می‌گذارند. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

۱- شهریه دانشگاه 

۲- شهر و ایالت محل تحصیل 

۳- سبک زندگی دانشجو 

۴- شرایط دانشجو برای دریافت بورسیه 

و…

در حالت کلی دانشجو بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه آمریکایی، نامه i-20 دریافت خواهد کرد که در این نامه یا فرم مبلغی به عنوان هزینه‌های تحصیلی درج شده است. دانشجویان بین‌المللی برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا باید این نامه را ارائه دهند و مبلغ تمکن مالی آنها باید حداقل ۱.۵ برابر این مبلغ باشد. 

اثبات تمکن مالی به سفارت آمریکا از طریق تاییدیه مالی انجام می‌شود که این تاییدیه باید از موسسه مالی دانشجو با مهر و سربرگ این موسسه حداکثر یک ماه قبل از زمان مصاحبه دریافت شده باشد که شامل گردش حساب بانکی و اسناد مالی دانشجو یا خانواده او و یا حامی مالی او خواهد بود. 

فرد بعد از دریافت ویزای دانشجویی آمریکا می‌تواند این پول را از حساب بانکی خود خارج کند. 

دانشجویانی که موفق به دریافت فول فاند شوند، نیازی به ارائه تمکن مالی برای دریافت ویزای آمریکا نخواهند داشت.

 

دانشجویان برای تحصیل در هر مقطعی باید مدارکی را برای دریافت پذیرش و همچنین دریافت ویزای تحصیلی آمریکا به دانشگاه و سفارت آمریکا ارائه دهند که این مدارک در مقاطع تحصیلی مختلف عبارت‌اند از: 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا 
مقطع کارشناسی

۱- ترجمه رسمی دیپلم ۱۲ ساله دبیرستان و ریزنمرات 

۲- ترجمه رسمی مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات 

۳- مدرک زبان آیلتس یا تافل با حداقل نمره مورد نیاز

۴- نمرات آزمون‌های SAT یا ACT در صورت نیاز 

۵- پرداخت هزینه‌های اپلیکیشن فی و… برای بررسی درخواست پذیرش 

۶- گواهی تمکن مالی 

مقطع کارشناسی ارشد ، دکترا و فوق دکترا 

۱- ترجمه رسمی مدرک کارشناسی و سوابق تحصیلی 

۲- مدرک زبان آیلتس یا تافل با حداقل نمره مورد نیاز 

۳- نمرات مربوط به آزمون‌های GRE یا GMAT در صورت نیاز

۴- توصیه‌نامه از طرف اساتید (حداقل ۲ استاد)

۵- انگیزه‌نامه یا SOP 

۶- رزومه تحصیلی CV

۷- پرداخت اپلیکیشن فی و هزینه‌های اپلای 

۸- گواهی تمکن مالی 

۹- پروپوزال تحقیقاتی (برای متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا و فوق دکترا)


بعد از دریافت فرم i-20 ، این فرم باید در تمامی مراحل دریافت ویزا، ثبت‌نام و حضور در دانشگاه همراه دانشجو باشد.

آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های آمریکا

دانشجویان بین‌المللی برای ورود به برخی از دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی در آمریکا مجبور به شرکت در آزمون ورودی مخصوصی هستند که باید حدنصاب نمره مورد نیاز را کسب کنند یا اینکه در رقابت با سایر دانشجویان نمره بالا و قابل قبولی داشته باشند. این آزمون‌ها عبارت‌اند از: 

SAT  آزمون sat (Scholastic Aptitude Test) یک آزمون برای ارزیابی استعدادهای تحصیلی 
ACT  آزمون ACT (American College Testing) آزمونی برای ارزیابی استعدادها و توانایی تفکر انتقادی 
GREآزمون GRE (Graduate Record Examinations) این آزمون برای پذیرش در رشته‌های مهندسی بسیار اهمیت دارد و توانایی‌های دانشجو را با توجه به سابقه تحصیلی او ارزیابی می‌کند.
LSATآزمون LSAT (Law School Admission Test) آزمونی برای ورود به رشته حقوق در دانشگاه‌های آمریکا است. 
MCAT   آزمون MCAT (Medical College Admission Test) یک آزمون برای ورود به دانشکده‌های پزشکی است. 
GMATآزمون GMAT (Graduate Management Admission Test) یک آزمون برای سنجش مهارت‌های شفاهی، کمی و
همچنین قدرت تحلیل دانشجو برای ورد به رشته‌ MBA و رشته‌های مرتبط است. 
OATآزمون OAT (Optometry Admission Test) یک آزمون ورودی برای تحصیل در رشته چشم پزشکی است. 

علاوه بر این آزمون‌ها، آزمون‌های دیگری نیز برای ورود به دانشگاه‌های آمریکا وجود دارد که با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی دانشجو باید در آزمون مربوطه شرکت کند. 

با دریافت مشاوره با کارشناسان مهاجر می‌توانید در آزمون مورد نظر خود شرکت کرده و هزینه مربوط به آزمون را در اسرع وقت پرداخت کنید.

بورسیه‌های تحصیلی در آمریکا و شرایط دریافت بورسیه

در دانشگاه‌های آمریکا بورسیه‌ها و فاندهای مختلفی وجود دارد که برخی از آنها به دانشجویان بین‌المللی نیز ارائه می‌شوند. این بورسیه‌ها اغلب در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شوند و دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی تقریبا هیچ شانسی برای دریافت فاند از دانشگاه‌های آمریکا ندارند، اما برای دانشجویانی که بتوانند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا فول فاند بگیرند، هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا رایگان خواهد بود، زیرا این کمک هزینه تمامی هزینه‌های تحصیل و زندگی را پوشش خواهد داد. 

شرایط دریافت فاند در آمریکا به صورت زیر است. 

۱- دانشجو باید رزومه تحصیلی قوی داشته باشد. (معدل بالا)

۲- نمره آیلتس دانشجو برای دریافت فاند باید بالای ۷ باشد. 

۳- دانشجو باید مقالات علمی و پژوهشی چاپ شده در نشریات بین‌المللی داشته باشد. 

۴- دریافت توصیه‌نامه از اساتید برتر دانشگاه محل تحصیل که نشان دهد استاد دانشجو را به خوبی می‌شناسد و تمامی توانایی‌های او را تایید می‌کند. 

از دیگر مواردی که می‌تواند شانس دریافت فول فاند را بالا ببرد، شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی و ارائه مقاله است. 

 

✅ از آنجایی که دریافت بورسیه از دانشگاه‌های آمریکا متقاضیان زیادی داشته و بسیار رقابتی است، دانشجویانی که رزومه کاری و تحصیلی قوی داشته و دارای ایده جدید علمی هستند، شانس بیشتری برای دریافت این کمک هزینه خواهند داشت.

شرایط کار همزمان با تحصیل در آمریکا

یکی از فرصت‌هایی که دانشگاه‌های آمریکا به دانشجویان برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل را می‌دهند، فرصت کار همزمان با تحصیل است. دانشجویان می‌توانند همزمان با تحصیل در آمریکا یک کار پاره وقت داشته باشند و با کسب درآمد هزینه‌های خود را تامین کنند. 

نکته مهم این است که در سال اول تحصیل امکان کار همزمان با تحصیل وجود ندارد و این مجوز از سال دوم به دانشجو داده می‌شود تا بتواند حتی در بیرون از دانشگاه برای یک یا چند کارفرما کار کند. 

مدت زمان کار همزمان با تحصیل در این کشور، ۲۰ ساعت در هفته است.

تحصیل در آمریکا بدون نیاز به مدرک زبان

برخی از دانشگاه‌های آمریکا پذیرش مشروط را در برنامه پذیرش دانشجویی خود قرار داده‌اند و بدین ترتیب دانشجویانی که مدرک زبان ندارند، می‌توانند از این دانشگاه‌ها پذیرش تحصیلی خود را دریافت کنند، اما آنها باید بعد از ورود به آمریکا در دوره‌هایی شرکت کرده و مدرک زبان خود را دریافت کنند تا بتوانند در کلاس‌های دانشگاه حضور داشته باشند. 

با این حال دریافت این نوع پذیرش همواره در پروسه دریافت ویزای تحصیلی ریسک بالایی داشته و ممکن است که درخواست ویزای تحصیلی ریجکت شود.

انواع ویزا برای تحصیل در آمریکا

دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در آمریکا باید ویزای تحصیلی مناسب را اخذ کنند که آمریکا برای این افراد ۳ نوع ویزا را در نظر گرفته است تا هر فرد با توجه به شرایط خود، ویزای مناسبی را دریافت کرده و به آمریکا برود. این ویزاها عبارت‌اند از:

ویزای F1ویزای مناسب برای تحصیل در مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا 
ویزای M1 ویزایی برای تحصیل در دوره‌های فنی و مهارت‌اموزی
ویزای J1ویزایی برای محققان و پژوهشگران 

✅ تمامی افرادی که ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت می‌کنند، می‌توانند همسر و فرزندان خود را نیز با ویزای همراه به آمریکا ببرند. البته همسر دانشجو اجازه کار در آمریکا را نخواهد داشت.

با مهاجر، پذیرش تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه‌های آمریکا تضمین کنید. برای دریافت مشاوره این فرم را تکمیل کنید.

معادل‌سازی مدرک برای تحصیل یا کار در آمریکا

افرادی که مدرک تحصیلی خود را از کشوری غیر از آمریکا دریافت کرده‌اند، در صورتی که تصمیم به ادامه تحصیل در آمریکا یا کار در این کشور داشته باشند، باید مدرک خود را به مدرک آمریکا تبدیل کنند یعنی اینکه بدانند ارزش مدرکشان با کدام یک از مدارک آمریکایی معادل است. برای این کار فرد می‌تواند مدارک تحصیلی خود را به موسسه WES ارسال کند. 

موسسه wes (world education service) یک موسسه خدمات آموزش جهانی است که مدارک را به دقت بررسی کرده و معادل‌سازی را انجام می‌دهد. افرادی که مدارک خود را به این موسسه ارسال می‌کنند، باید تمامی این مدارک را توسط مترجمان معتبر، ترجمه رسمی کنند. همچنین باید مدارک دارای مهر تایید از مراکز آموزشی مربوطه باشد. 

 

✅ افرادی که قصد دارند بعد از تحصیل در آمریکا به ایران بازگردند و در این کشور مشغول به کار شوند، باید از دانشگاهی پذیرش بگیرند که مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات باشد.

هزینه تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا برای دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی به عوامل متعددی بستگی دارد که از مهم‌ترین آنها به نوع مدرسه یا دانشگاه، رشته تحصیلی دانشجو، ایالت و شهر محل تحصیل، سبک زندگی و… می‌توان اشاره کرد.  با این حال متوسط شهریه در مقاطع مختلف تحصیلی در آمریکا به صورت جدول زیر است.   
نوع مرکز آموزشی  شهریه سالانه بر حسب دلار
مدارس دولتی آمریکا  بین ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار 
مدارس خصوصی آمریکا  بین ۱۱۳۶۹ تا ۱۵۸۴۰ دلار
مدارس خصوصی ملی آمریکا  ۱۲۳۲۶ دلار 
مدارس شبانه‌روزی بین‌المللی یا بوردینگ اسکول‌ها  بین ۳۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ دلار 
تحصیل در کالج‌های زبان انگلیسی بین ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در ماه
تحصیل در مقطع کارشناسی بین ۲۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ دلار
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد  بین ۲۰۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰ دلار
تحصیل در مقطع دکترا  بین ۳۰۰۰۰ تا ۷۷۰۰۰ دلار

دریافت اقامت پس از تحصیل در آمریکا

بسیاری از افراد، تحصیل در آمریکا را به این دلیل انتخاب می‌کنند که بعد از تحصیل بتوانند در این کشور مشغول به کار و زندگی شوند یا به عبارتی ساده‌تر گرین کارت و سپس شهروندی آمریکا را اخذ کنند. 

ویزای دانشجویی آمریکا یک ویزای غیر مهاجرتی است و دارنده این ویزا بعد از پایان دوره تحصیلی باید به کشور مبدا بازگردد، اما افرادی که با ویزای F1 از یکی از دانشگاه‌های آمریکا فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند تحت برنامه OPT تا ۱۲ ماه بعد از پایان تحصیل در آمریکا بمانند و شغل مورد نظر خود را پیدا کنند یا اینکه با یک شهروند آمریکایی ازدواج کنند. 

در یکی از این دو حالت، فرد می‌تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری یا ویزای ازدواج تغییر داده و در آمریکا بماند و مقدمات رسیدن به گرین کارت آمریکا را فراهم کند. 

✅ یکی از شانس‌ها برای افرادی که از دانشگاه‌های آمریکا فارغ‌التحصیل می‌شوند، شرکت در لاتاری ویزای H1-B آمریکا است که می‌تواند یک موقعیت شغلی پردرآمد را برای فرد رقم بزند. 

مراحل مهاجرت تحصیلی به آمریکا

اگر متقاضی تحصیل در آمریکا هستید، برای دریافت پذیرش تحصیلی و مهاجرت  باید مراحلی را پشت سر بگذارید که این مراحل عبارت‌اند از: 

  • آماده‌سازی مدرک تحصیلی 
  • دریافت مدرک زبان انگلیسی
  • انتخاب رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه 
  • تهیه مدارک، معادل‌سازی مدارک و ترجمه رسمی 
  • اپلای به دانشگاه مورد نظر
  • دریافت پذیرش و نامه I-20 
  • اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی

که ما این مراحل را به بهترین شکل برای شما انجام می‌دهیم. کارشناسان ما در هلدینگ مهاجر برای دریافت پذیرش تحصیلی تضمینی شما این مراحل را پشت سر می‌گذارند.

گام اول

مشاوره کاربردی

ما در اولین گام با مشاوره‌های تخصصی و بررسی رزومه تحصیلی دانشجو، بهترین مسیر تحصیلی را به او معرفی می‌کنیم تا بتواند یک مسیر هموار را طی کرده و مهاجرت تحصیلی موفقی داشته باشد.

گام دوم

نگارش مدارک

در این مرحله ما به دانشجو کمک می‌کنیم که با نگارش یک رزومه تحصیلی و انگیزه‌نامه قوی، برای دریافت پذیرش تحصیلی قدرتمند ظاهر شده و بتواند اساتید یا کمیته تصمیم گیرنده در دانشگاه را قانع کند.

گام سوم

اپلای تحصیلی

کارشناسان ما در هلدینگ مهاجر به چند دانشگاه آمریکایی که با توجه به شرایط دانشجو برای او مناسب هستند، اپلای کرده و پذیرش تحصیلی او را از یکی از این دانشگاه‌ها می‌گیرند.

گام چهارم

دریافت نامه I-20

بعد از دریافت پذیرش تحصیلی، دانشگاه مقصد یک فرم به نام I-20 صادر می‌کند که دانشجو می‌تواند با این نامه به سفارت آمریکا مراجعه کرده و مراحل دریافت ویزای دانشجویی آمریکا را پیش ببرد.

گام پنجم

دریافت وقت سفارت

یکی دیگر از خدمات ما در پروسه مهاجرت تحصیلی به آمریکا، دریافت مناسب‌ترین وقت سفارت آمریکا است تا دانشجو بتواند در مناسب‌ترین زمان و مکان مصاحبه خود را انجام داده و راهی آمریکا شود.

گام ششم

برگزاری ماک سفارتی

ما در هلدینگ مهاجر با برگزاری جلسات شبیه ساز ماک سفارتی به شما کمک می‌کنیم تا با فضای سفارت و سوالات آفیسر به خوبی آشنا شده و بتوانید با اعتماد به نفس بالا و آگاهی کافی به سوالات آفیسر پاسخ دهید.

جمع‌بندی

تحصیل در آمریکا، رویایی است که رسیدن به آن چندان هم غیر ممکن نیست، تنها کافی است که شرایط لازم را برای اپلای تحصیلی داشته باشید. از مهم‌ترین شرایط برای اپلای تحصیلی می‌توان به مدرک زبان انگلیسی و همچنین تمکن مالی اشاره کرد که در موفقیت اپلای نقش بسزایی دارند.

از طرفی هر چقدر رزومه تحصیلی فرد قوی‌تر باشد، شانس دریافت پذیرش از دانشگاه‌های خوب آمریکا و همچنین دریافت فول فاند بالاتر می‌رود. برای اینکه بیشتر با پروسه اپلای و تحصیل در آمریکا آشنا شوید، می‌توانید با کارشناسان ما در هلدینگ مهاجر در ارتباط باشید تا با ارائه مشاوره‌های تخصصی بهترین مسیر را در پیش رویتان قرار دهند.

سوالات متداول

بله، در صورتی که دانشجو رزومه تحصیلی قوی داشته باشد، می‌تواند فول فاند بگیرد که این کمک هزینه تحصیلی تمامی هزینه‌های تحصیلی و زندگی دانشجویی را پوشش خواهد داد. 

خیر، تقریبا امکان دریافت هر گونه فاند و بورسیه در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین‌المللی صفر است، البته استثنائاتی وجود دارد، اما شرایط و قوانینی دارند که هر دانشجویی واجد شرایط دریافت آن نمی‌شود. 

خیر، برخی از دانشگاه‌های پذیرش مشروط دارند یعنی دانشجو می‌تواند بدون مدرک مراحل اپلای تحصیلی را پیش ببرد، اما برای حضور در دانشگاه باید مدرک زبان داشته باشد. 

دریافت مشاوره برای تحصیل در آمریکا

مشاوره برای تحصیل در آمریکا

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
ارتباط با ما

جهت اطلاع از بهترین روش‌های مهاجرت و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
تلفن

98.21.2227.1553+

واتس اپ

98.936.606.3632+

ایمیل

info@mohaajer.org

×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×