اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

راهنمای افتتاح حساب در آمریکا 

همه افرادی که وارد خاک آمریکا شده و تصمیم دارند تا مدتی در این کشور اقامت داشته باشند، به افتتاح حساب در آمریکا فکر می‌کنند، زیرا داشتن یک حساب بانکی نه تنها مفید بوده و مزایایی دارد، بلکه در مواردی ضروری نیز به نظر می‌رسد، زیرا داشتن یک حساب بانکی علاوه بر بحث امنیت، می‌تواند تاریخچه مالی ایجاد کند. 

افرادی که بتوانند با افتتاح حساب، خوش حسابی و حسن نیت خود را نشان دهند، می‌توانند درخواست وام داده و یا کارت اعتباری دریافت کنند. از دیگر مواردی که باعث شده افتتاح حساب در کشور آمریکا حتی برای افرادی که به صورت موقت در این کشور حضور دارند، اهمیت بالایی داشته باشد، این است که با افتتاح حساب بانکی فرد می‌تواند با استفاده از ابزارهای انتقال آنلاین و چک‌های نقدی، صورتحساب‌های خود را پرداخت کند. 

برای اینکه بیشتر با مزایای افتتاح حساب در آمریکا و مراحل انجام کار آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

مهم‌ترین دلایل افتتاح حساب در آمریکا 

همه افرادی که با ویزاهای مهاجرتی یا غیر مهاجرتی برای تحصیل، کار و زندگی وارد آمریکا می‌شوند، بهتر است که در همان ابتدا برای افتتاح حساب در این کشور اقدام کنند. تقریبا می‌توان گفت که داشتن یک حساب بانکی از ضروریات زندگی در آمریکا است. 

از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود تا داشتن یک حساب بانکی از ضروریات زندگی در آمریکا باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

۱- امنیت 

شما با افتتاح حساب در آمریکا، وجوه نقد خود را در جای امنی قرار خواهید داد که از وقایعی مانند سرقت، آتش‌سوزی، سیل و… در امان خواهند ماند. 

۲- ایجاد تاریخچه مالی 

داشتن یک حساب بانکی به فرد این امکان را می‌دهد که بتواند حسن نیت و خوش حسابی خود را نشان داده و درخواست وام کند یا اینکه کردیت کارت دریافت کرده و خرید کند. 

۳- انتقال آنلاین وجه 

از دیگر موارد مهم، استفاده از ابزارهای انتقال آنلاین و پرداخت صورتحساب‌ها یا چک‌های نقدی است.

افتتاح حساب در آمریکا
باز کردن حساب در آمریکا

انواع حساب بانکی در آمریکا 

در بانک‌های آمریکا نیز چند نوع حساب بانکی وجود دارد که تقریبا مانند سایر کشورها هستند. این حساب‌ها عبارت‌اند از: 

انواع حساب بانکی در آمریکا شرح حساب 
حساب جاری اولین نوع حساب بانکی در آمریکا، حساب جاری است که حقوق فرد به این حساب واریز می‌شود و فرد می‌تواند با این حساب بانکی صورتحساب‌ها را پرداخت کند. این حساب برای نگهداری پولی است که باید دسترسی به آن سریع باشد. 
حساب پس‌اندازنوع دوم حساب بانکی، حساب پس انداز است که مکمل حساب جاری بوده و محلی برای نگهداری پولی است که فرد به آن نیاز فوری ندارد. 
حساب بازار پول MMAحساب بازار پول، حسابی است که تمامی ویژگی‌های حساب پس انداز و حساب جاری را یکجا دارد و به فرد امکان دریافت سود موجودی را می‌دهد. همچنین فرد می‌تواند از این حساب چک نویسی کرده و یا با دسترسی به کارت بدهی، هزینه‌ها یا صورتحساب‌ها را پرداخت کند.
حساب سپرده (CD)این نوع حساب نیز یک حساب سپرده مدت دار است که فرد پس انداز خود را برای یک دوره زمانی تعیین شده در این بانک قرارداده و تا پایان سررسید، سود موجودی را دریافت خواهد کرد. 

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در آمریکا 

افرادی که قصد افتتاح حساب در کشور آمریکا را دارند، باید با توجه به بانک مورد نظر و نوع حسابی که قصد افتتاح آن را دارند، مدارکی را ارائه دهند که این مدارک عبارت‌اند از: 

  • مدارک هویتی مانند کارت شناسایی، پاسپورت، گواهی رانندگی و…
  • مدارک مهاجرتی مانند ویزا، گرین کارت، مجوز کار و…
  • مدارک مربوط به محل اقامت مانند اجاره نامه، قبض آب و برق و… 
  • عکس با توجه به استانداردهای تعریف شده 
  • مبلغ سپرده که حداقل این مبلغ توسط بانک تعریف شده است.
  • شماره تامین اجتماعی یا SSN و یا شماره شناسایی مالیات دهنده ITIN
  • اسنادی که نشان می‌دهد که این پول از کانال‌های قانونی به دست آمده است. معمولا این اسناد در سپرده‌گذاری‌‌های زیاد مورد نیاز هستند. 
افتتاح حساب در آمریکا
باز کردن حساب در آمریکا

نحوه دریافت شماره تامین اجتماعی  SSN 

معمولا بانک‌ها درخواست شماره شناسایی یا شماره تامین اجتماعی SSN می‌کنند که دارندگان گرین کارت آمریکا می‌توانند با مراجعه به دفتر تامین اجتماعی این شماره تامین اجتماعی را دریافت کنند. افرادی که گرین کارت ندارند و واجد شرایط دریافت SSN نیستند، می‌توانند با شماره شناسایی مالیات دهنده ITIN برای افتتاح حساب در آمریکا اقدام کنند. 

این شماره شناسایی با توجه به وضعیت مهاجرتی فرد، معمولا ۶ هفته بعد از درخواست او در IRS قابل دریافت است، البته بهتر است که این افراد از یک بانک فیزیکی برای افتتاح حساب استفاده کنند، زیرا بانک‌های آنلاین ممکن است که فقط شماره SSN بخواهند. 

نحوه درخواست برای دریافت ITIN 

مهاجران می‌توانند با ثبت مالیات فدرال به IRS به صورت همزمان، برای دریافت ITIN درخواست دهند. IRS به اتباع خارجی که در آمریکا زندگی می‌کنند و مالیات خود را می‌پردازند، شماره شناسایی اختصاص می‌دهد. 

برای درخواست دریافت ITIN فرد باید مدارکی را ارائه دهد که عبارت‌اند از: 

  • فرم تکمیل شده W-7 
  • مدارک هویتی معتبر 
  • پاسپورت معتبر
  • اظهارنامه مالیاتی فدرال تکمیل شده 

بیشتر بخوانید: قوانین مالیات در آمریکا

افتتاح حساب در آمریکا
حساب بانکی

جمع‌بندی 

یکی از مواردی که بعد از ورود به آمریکا باید به آن توجه ویژه‌ای شود، افتتاح حساب در آمریکا است. افرادی که می‌خواهند به صورت موقت یا دائمی در آمریکا بمانند، می‌توانند با افتتاح حساب در این کشور، علاوه بر سپرده گذاری و…، واجد شرایط دریافت کارت اعتباری شده و به راحتی خرید کنند. 

در واقع افتتاح حساب یکی از ضروریات زندگی در این کشور است که بهتر است همه افرادی که وارد خاک آمریکا می‌شوند، این مورد را جدی بگیرند. ما در این مقاله سعی کردیم که درباره این موضوع اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. 

برای اینکه بیشتر با مهاجرت به آمریکا و ضروریات زندگی در این کشور آشنا شوید، سایر مطالب این سایت را نیز بخوانید، همچنین با تکمیل این فرم و دریافت مشاوره از کارشناسان مهاجرتی مهاجر می‌توانید مسیر مهاجرتی موفقی را داشته باشید. 

سوالات متداول 

۱- آیا افرادی که SSN و ITIN ندارند نیز می‌توانند حساب بانکی باز کنند؟

بله، برخی از بانک‌ها با شماره پاسپورت، کارت شناسایی کنسولی و… امکان افتتاح حساب را به مشتریان می‌دهند. 

۲- آیا افرادی که دانشجویی وارد آمریکا می‌شوند، می‌توانند حسابی افتتاح کنند؟

بله، همه افرادی که در آمریکا اقامت دارند، می‌توانند حسابی در این کشور افتتاح کنند. 

۳- حداقل سپرده برای افتتاح حساب در آمریکا چقدر است؟

برخی از بانک‌ها برای افتتاح حساب، مبلغی نمی‌خواهند ولی معمولا در اکثر بانک‌ها حداقل سپرده برای افتتاح حساب، ۲۵ دلار است. 

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×