اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

مهاجرت بازیگران و هنرپیشگان به آمریکا با ویزای O1B

آمریکا کشوری است که از هنرمندان و افرادی که در یکی از زمینه‌های هنری دارای مهارت‌های خاصی هستند، استقبال می‌کند و با ویزاهای مختلفی سعی در جذب این افراد دارد که یکی از این ویزاها، ویزای O1B است. 

این ویزا مخصوص افرادی است که در صنعت فیلم و سینما فعالیت می‌کنند و می‌توانند با اقامت در آمریکا در حوزه کاری خود به فعالیت ادامه داده و دانش و مهارت‌های خود را در زمینه فیلم و سینما ارتقاء دهند. 

برای اینکه بیشتر با این ویزا و شرایط دریافت آن آشنا شوید، ادامه این مطلب را حتما بخوانید. 

معرفی ویزای O1B آمریکا 

همان‌طور که می‌دانید، آمریکا ویزا های خاصی برای نخبگان دارد که برخی از این ویزاها مهاجرتی و برخی از این ویزاها غیر مهاجرتی هستند، اما فرصت خوبی برای اقامت در آمریکا و فعالیت در حوزه کاری را به فرد می‌دهند و می‌تواند با کار در آمریکا به دانش و مهارت‌های  خود بیفزاید. 

یکی از این ویزاها، ویزای O است که ویزایی غیر مهاجرتی برای نخبگان بوده و آنها می‌توانند با این ویزا یک اقامت ۳ ساله در آمریکا داشته باشند و در زمینه مهارت و توانایی خود کار کنند. با این حال ویزای O نیز شامل چندین زیرمجموعه دیگر است که هر کدام از این زیرشاخه‌‌ها برای افراد با توانایی‌های خاصی صادر می‌شود. 

زیرشاخه های ویزای O عبارت‌اند از: 

  • ویزای O1 

ویزای O1 آمریکا، ویزایی است که به افراد با توانایی‌های منحصربه‌فرد در زمینه ورزش، علوم، هنر، آموزش و تجارت تعلق می‌گیرد که خود دارای ۲ زیرمجموعه است. این زیرمجموعه‌ها عبارت‌اند از: 

۱- ویزای O1A 

ویزای O1A به افراد توانمندی ارائه می‌شود که در یکی از زمینه‌های ورزش، علوم، آموزش، تجارت و هنر (به غیر از صنعت فیلم و سینما) دارای استعداد خاصی هستند. 

۲- ویزای O1B

ویزای O1B یکی دیگر از زیرمجموعه‌های ویزای O1 است که به افرادی ارائه می‌شود که در صنعت فیلم و سینما دارای دستاوردهای چشمگیری هستند. 

  • ویزای O2

ویزای بعدی در زیرمجموعه ویزای O، ویزای O2 است که به افرادی تعلق می‌گیرد که دارنده ویزای O1 را برای شرکت در یک مسابقه یا رویداد همراهی می‌کنند و باید مدارک و شواهدی ارائه دهند که به دارنده ویزای O1 کمک می‌کنند. 

  • ویزای O3

ویزای O3 یک ویزا برای همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال کسانی است که ویزای O1 و O2 دارند. 

بیشتر بخوانید: ویزای O1

ویزای O1B آمریکا
ویزا برای مهاجرت هنرمندان

شرایط دریافت ویزای O1B 

شرایط دریافت این ویزا برای هنرمندان دقیقا همان شرایط دریافت ویزای O1 است و متقاضی باید شرایط زیر را برای دریافت این ویزا داشته باشد. 

۱- توانایی فوق‌العاده در زمینه فیلم و سینما یا خلق تصاویر متحرک 

۲- داشتن یک مجوز کار و پیشنهاد کاری از یک کارفرمای آمریکایی

مدارک مورد نیاز برای ویزای O1B 

افرادی که متقاضی دریافت این ویزا هستند، باید مدارک زیر را برای دریافت آن ارائه دهند. 

۱- قرارداد با کارفرمای آمریکایی

۲- توصیه‌نامه 

۳- مدارک و شواهدی برای اثبات توانایی‌ها

۴- پاسپورت معتبر

۵- عکس پاسپورت 

۶- مدارک هویتی

۷- رسید پرداخت هزینه 

۸- تکمیل فرم DS-160

۹- تاییدیه فرم I-797 

و…

مدت اعتبار ویزای O1B 

مدت زمان اعتبار این ویزا ۳ سال است که برای یک سال نیز قابل تمدید خواهد بود. در صورتی که فرد بتواند وضعیت ویزای خود را تغییر دهد، می‌تواند مدت زمان بیشتری در آمریکا بماند و اقامت دائم آمریکا را دریافت کند. 

صدور این ویزا نیز ۲ الی ۳ ماه طول می‌کشد که در صورت انتخاب پروسه Premium Processing می‌تواند در عرض ۱۵ روز نیز انجام شود. 

جمع‌بندی 

یکی از ویزاهای آمریکا برای نخبگان، ویزای O1B آمریکا است که به افرادی ارائه می‌شود که در صنعت فیلم و سینما فعالیت فعالیت می‌کنند و یا در زمینه تولید تصاویر متحرک افراد توانمند و خلاقی هستند. 

این ویزا یک ویزای غیر مهاجرتی است که اعتباری ۳ ساله دارد و در صورت تمدید تا یکسال قابل تمدید خواهد بود. تمامی شرایط دریافت این ویزا مانند سایر ویزاهای خانواده O1 است. اگر شما نیز مهارت و دستاوردهای خاصی در صنعت فیلم و سینما دارید،‌ می‌توانید با تکمیل این فرم بیشتر با این ویزا آشنا شده و از خدمات ما در هلدینگ مهاجر بهره‌مند شوید. 

سوالات متداول 

۱- آیا ویزای o1b به اقامت دائم آمریکا منجر می‌شود؟

خیر، این ویزا یک ویزای غیر مهاجرتی است و در صورتی به اقامت دائم منجر می‌شود که فرد با پیدا کردن شغل در آمریکا وضعیت ویزای خود را تغییر دهد. 

۲- آیا دارنده ویزای o1b می‌تواند همسر و فرزندان خود را نیز به آمریکا ببرد؟

بله، همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال نیز می‌توانند با ویزای O3 به آمریکا بروند. 

Author avatar
Mohaajer

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×