اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

صفحه اصلی > خدمات مهاجرتی > کانادا >  برنامه آتلانتیک کانادا

دریافت آسان و سریع اقامت دائم با برنامه آتلانتیک کانادا

اگر فردی هستید که در حرفه خود حداقل ۳ سال سابقه دارید و یا یکی از افرادی هستید که از دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اید، برنامه آتلانتیک کانادا شما را سریع‌تر و راحت‌تر از آنچه فکرش را می‌کنید به اقامت دائم این کشور می‌رساند. 

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا یک روش دریافت اقامت دائم کانادا است که هدف از آن جبران کمبود نیروی کار در منطقه آتلانتیک و افزایش جمعیت این منطقه است. اگر شما هم شرایط لازم را داشته باشید، می‌توانید با کار در یکی از ۴ استان حوزه آتلانتیک، واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا شده و یک مهاجرت امن و مطمئن را تجربه کنید.

آشنایی با برنامه آتلانتیک کانادا

یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت اقامت دائم کانادا، برنامه مهاجرتی آتلانتیک Atlantic Immigration Pilot Programs (AIPP) است که با هدف جبران کمبود نیروی کار در استان‌های حوزه آتلانتیک بوده و کارفرمایان کانادایی می‌توانند با این برنامه مهاجرتی، کارگران ماهر را که استعدادها و توانایی‌های منحصر به‌فرد دارند، از کشورهای مختلف دنیا پیدا کنند. 

افرادی که در این برنامه مهاجرتی شرکت می‌کنند، می‌توانند در یکی از 4 استان حوزه آتلانتیک اقامت داشته و مشغول به کار شوند. این 4 استان عبارت‌اند از: 

  • نیوبرانزویک New  Brunswick
  • نوا اسکوشیا Nova Scotia
  • جزیره پرنس ادوارد Prince Edward Island
  • نیوفاندلند و لابرادور Newfoundland and Labrador

در حالت کلی هدف اداره مهاجرت کانادا از این برنامه مهاجرتی حمایت از رشد جمعیت در کانادا، افزایش نیروی کار ماهر و همچنین افزایش نرخ اشتغال در کانادا است و متقاضیانی که می‌خواهند با این روش مهاجرتی یکی از شهروندان کانادا باشند، یک مدت انتظار 1 ساله را برای بررسی درخواست خود پشت سر خواهند گذاشت. 

برنامه آتلانتیک کانادا

تاریخچه برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

برنامه آتلانتیک یا همان برنامه AIPP مناسب 2 گروه از افراد است که یا کارگران ماهر هستند و یا افرادی هستند که از دانشگاه‌های خود کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند، البته هر کدام از این افراد باید شرایط لازم را برای این روش مهاجرتی داشته باشند. شرایط هر کدام عبارت‌اند از:

افرادی که تجربه کاری لازم در مشاغل NOC را دارند، بدون نیاز به مدرک تحصیلی می‌توانند برای مهاجرت از طریق برنامه کاری آتلانتیک به این کشور مهاجرت کنند. از مهم ترین شرایط برای این دسته از افراد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

1- متقاضی باید حداقل 1 سال سابقه کار آنهم به صورت تمام وقت یا پاره وقت معادل آن را در 3 سال گذشته داشته باشد که این سابقه کاری باید در حرفه اصلی متقاضی که در طبقه‌بندی مشاغل NOC نیز قرار دارد، باشد. 

این سابقه کاری باید کار همراه با دستمزد باشد و کارهایی که به صورت داوطلبانه یا کارآموزی بوده اند نمی‌توانند تجربه کاری محسوب شوند. سطح مهارت مورد نیاز برای این افراد با توجه به مشاغل به صورت زیر است. 

  • مهارت 0 برای مشاغل مدیریتی 
  • مهارت A برای مشاغل حرفه‌ای
  • مهارت B برای مشاغل فنی 

2- کارگران ماهری که قصد دارند با توجه به سوابق کاری خود برای برنامه آتلانتیک اقدام کنند، باید مدرک دیپلم دبیرستان و یا گواهی‌نامه داشته باشند. 

3- مدرک زبان مورد نیاز برای این دسته از افراد در برنامه مهاجرت کاری آتلانتیک CLB 4 است. 

نکته:

افرادی که در 5 سال گذشته حداقل 1560 ساعت سابقه کاری مرتبط با حرفه خود با کارفرماها یا شرکت‌های مختلف داشته باشند نیز می‌توانند به‎‌عنوان کارگر با مهارت متوسط AISP در برنامه آتلانتیک شرکت کنند. 

افرادی که تحصیلات آکادمیک و مدرک تحصیلی دانشگاهی از یکی از دانشگاه‌های کانادا دارند، می‌توانند بدون داشتن سابقه کار از طریق برنامه آتلانتیک اقامت دائم این کشور را به دست آورند. 

شرایط کلی کارفرما و متقاضی در برنامه مهاجرتی آتلانتیک

در این برنامه مهاجرتی هم کارفرما و هم فرد متقاضی باید شرایط لازم را داشته باشند تا روند درخواست ویزا و دریافت اقامت دائم متقاضی با موفقیت به اتمام برسد. از مهم‌ترین شرایط کارفرمای کانادایی در برنامه آتلانتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • کارفرما باید اعتبار لازم را برای استخدام نیروی کار خارجی داشته باشد. برای دریافت این اعتبار، باید به نمایندگی یکی از 4 استان آتلانتیک مراجعه کند و در صورتی که در چند استان دارای شعبه باشد، برای شعبه هر استان باید اعتبار جداگانه‌ای دریافت کند. 
  • مورد مهم بعدی که از شرایط مهم در برنامه‌های مهاجرت کاری محسوب می‌شود، این است که کارفرما باید موارد خاصی را رعایت کند که یکی از مهم‌ترین آنها حمایت از متقاضی تازه وارد و خانواده او در کانادا است. 

متقاضی نیز باید تمامی شرایط لازم را برای شرکت در این برنامه مهاجرتی داشته باشد که از مهم‌ترین شرایط متقاضی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • داشتن تجربه کاری مرتبط یا سابقه تحصیل در کانادا 
  • داشتن مدرک زبان با حداقل نمره مورد نیاز 
  • داشتن تمکن مالی کافی (افرادی که در کانادا زندگی می‌کنند برای شرکت در این برنامه مهاجرتی به تمکن مالی نیاز نخواهند داشت.)

محاسبه تجربه کاری در برنامه آتلانتیک کانادا

افرادی که قصد دارند از طریق تجربه کاری خود در این برنامه مهاجرتی شرکت کنند، باید حداقل 1560 ساعت در طول 5 سال گذشته کار کرده باشند. این افراد برای محاسبه تعداد ساعات کاری خود باید موارد زیر را یادداشت کنند. 

1- تعداد ساعاتی که به‌صورت پاره وقت یا تمام وقت کار کرده‌اند. 

2- تعداد ساعاتی که در ازای آن حقوق دریافت کرده‌اند. 

3- در صورتی که در این 5 سال در داخل کانادا یا خارج از کانادا کار کرده‌اند در صورتی که برای کار مجوزی وجود داشت، باید این ساعات کاری نوشته شود. 

4- ساعات کاری در یک بازه زمانی 12 ماهه نوشته شوند. 

5- در صورتی که متقاضی دانشجو بوده و در زمان دانشجویی مطابق با رشته تحصیلی خود کار کرده باشد، باید این مدت زمان را بنویسد. 

نکته مهم این است که این سابقه کاری زمانی در این برنامه مهاجرتی مورد تایید است که شغل تحت سطح مهارت رده‎‌بندی ملی شغلی 0,A,B,C  ناک بوده و مربوط به یک بازه زمانی 12 ماهه باشد.

با تکمیل این فرم و دریافت مشاوره از کارشناسان مهاجرتی هلدینگ تجاری مهاجرتی مهاجر، بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب کنید. 

شرایط تحصیل در کانادا برای برنامه آتلانتیک

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، افرادی که از دانشگاه‌های کانادا فارغ‌الحصیل می‌شوند، می‌توانند از طریق این برنامه مهاجرت کاری، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. این افراد نیازی به تجربه کاری ندارند، اما باید شرایط زیر را داشته باشند. 

  • فرد باید مدرک دیپلم، گواهی‌نامه تجاری یا کارآموزی داشته باشد که برای دریافت این مدرک نیز باید حداقل دوره 2 ساله‌ای را در یکی از 4 استان آتلانتیک گذرانده باشد. 
  • فرد باید دانشجوی تمام وقت باشد. 
  • متقاضی باید با ویزا و یا مجوز تحصیلی در کانادا تحصیل کرده باشد. 
  • متقاضی باید حداقل 16 ماه در طول دو سال گذشته قبل از فارغ‌التحصیلی در یکی از استان‌های حوزه آتلانتیک زندگی کرده باشد. 
  • افرادی که بیش از 50 درصد از تحصیلات خود را به‌صورت آنلاین گذرانده باشند، نمی‌توانند در این برنامه مهاجرتی شرکت کنند.

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای شرکت در برنامه مهاجرتی آتلانتیک

افرادی که در این برنامه مهاجرتی شرکت می‌کنند چه در دسته کارگران ماهر قرار بگیرند و چه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادا باشند، باید مدارک تحصیلی خود را با توجه به شرایطی که دارند، ارائه دهند. مدارک تحصیلی مورد نیاز برای کارگران ماهر با توجه به سطح مهارت شغلی آنها به صورت زیر خواهد بود. 

افرادی که با جاب آفر در سطح مهارت NOC 0 یا NOC A برای این ویزا اقدام می‌کنند، باید حداقل مدرک تحصیلی یک ساله دانشگاهی در کانادا یا معادل آن را از خارج از کانادا ارائه دهند. این افراد برای پذیرش در این برنامه به نمره زبان CLB 5 نیاز دارند. 

افرادی که با جاب آفر در سطح مهارت NOC C یا NOC B برای این ویزا اقدام می‌کنند، باید حداقل دیپلم دبیرستان کانادایی یا معادل آن را از خارج از کانادا داشته باشند. افرادی که جاب آفر آنها برای سطح مهارت NOC B است برای نمره زبان CLB 5 و افرادی که در سطح مهارت NOC C هستند، به نمره زبان CLB 4 نیاز دارند. 

افرادی که در خارج از کانادا تحصیل کرده‌اند، باید یک ارزیابی مدرک تحصیلی ECA دریافت کنند که این مدرک تایید کننده این است که آیا تحصیلات فرد معادل استانداردهای آموزشی کانادا برای این شغل است یا نه. این گواهی ارزیابی باید در کمتر از 5 سال گذشته دریافت شده باشد. 

تمکن مالی لازم برای مهاجرت از طریق برنامه آتلانتیک کانادا

افرادی که از خارج از کانادا برای این برنامه مهاجرتی اقدام می‌کنند، باید تمکن مالی لازم را برای تامین زندگی خود و خانواده همراه داشته باشند. مبلغ این تمکن مالی به تعداد اعضای خانواده بستگی دارد و به صورت جدول زیر است. 

 

تعداد اعضای خانواده 

تمکن مالی مورد نیاز 

1 نفر

3303 دلار کانادا

2 نفر

4112 دلار کانادا

3 نفر

5055 دلار کانادا

4 نفر

6138 دلار کانادا

5 نفر

6962 دلار کانادا

6 نفر

7852 دلار کانادا

7 نفر

8742 دلار کانادا

برای هر عضو بیشتر

890 دلار کانادا 

مزایا و معایب مهاجرت با برنامه آتلانتیک کانادا

مهاجرت از طریق این برنامه مزایای متعددی دارد که در کنار این مزایا از معایب آن نیز نباید چشم پوشی کرد. از مهم‌ترین مزایای این برنامه مهاجرتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • در این برنامه مهاجرتی به تخصص بالا نیازی نیست. 
  • لازم نیست که فرد مدرک زبان در سطح بالا داشته باشد. 
  • این برنامه منجر به دریافت اقامت دائم کانادا برای خود فرد و خانواده‌اش خواهد شد. 

در کنار این مزایا، معایب این برنامه نیز عبارت‌اند از:

  • فرد فقط می‌تواند در یکی از 4 استان آتلانتیک کار کند. 
  • استان‌های آتلانتیک هوای سرد و خشکی دارند. 
  • فرد باید تمکن مالی لازم را برای تامین زندگی خود و خانواده داشته باشد.

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر این فرم را تکمیل کنید تا با آگاهی کامل برای یک مهاجرت امن و مطمئن اقدام کنید. 

مهاجرت از طریق برنامه اکسپرس اینتری بهتر است یا از روش برنامه آتلانتیک

همان‌طور که می‌دانید یکی از روش‌های مهاجرتی به کانادا روش اکسپرس اینتری است که پروسه کوتاه مدتی داشته و یک روش بسیار پرطرفدار است. این روش مهاجرتی در مقایسه با برنامه آتلانتیک روند سریع‌تری دارد؛ گرچه هر کدام از این روش‌ها از جهاتی نسبت به آن یکی بهتر است. در جدول زیر می‌توانید مقایسه این دو روش مهاجرتی را ببینید. 

استان‌های مقصد در کانادا:  همه استان‌ها

تمکن مالی لازم:حداقل 13213 دلار کانادا

سیستم بررسی پرونده: امتیازدهی

امکان دریافت اقامت دائم کانادا: دارد

مدت زمان پردازش: 6 ماه

هزینه ثبت‌نام: 2300 دلار کانادا

استان‌های مقصد در کانادا:  4 استان حوزه آتلانتیک

تمکن مالی لازم: حداقل 3303 دلار کانادا

سیستم بررسی پرونده: از طریق مجموع ساعات کاری و مدارک تحصیلی

امکان دریافت اقامت دائم کانادا: دارد

مدت زمان پردازش: 12 ماه

هزینه ثبت‌نام: 132 دلار کانادا

برنامه آتلانتیک کانادا

در اینستاگرام تماشا کنید

مراحل شرکت در برنامه آتلانتیک کانادا

برای اینکه یک فرد بتواند از طریق این برنامه به کانادا مهاجرت کند، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارد که این مراحل به صورت زیر هستند. 

اولین مرحله برای مهاجرت با این برنامه این است که فرد باید یک دعوتنامه شغلی از طرف یک کارفرما دریافت کند. این پیشنهاد شغلی باید شرایط لازم را داشته باشد که عبارت‌اند از:

  • شغل باید تمام وقت باشد. 
  • این شغل نباید فصلی باشد، بلکه باید در تمام طول سال ثابت بوده و حقوق منظمی داشته باشد. 
  • این شغل باید با سطح مهارت و سابقه کاری متقاضی مرتبط باشد. 
  • افرادی که برای شغل‌های نوع مهارت 0, A, B اقدام می‌کنند باید حداقل پیشنهاد شغلی یکساله داشته باشند. 
  • افرادی که برای شغل‌های نوع مهارت C اقدام می‌کنند، باید به صورت تمام وقت استخدام شوند که این دوره تاریخ پایان مشخصی ندارد.

بعد از اینکه متقاضی جاب آفر را دریافت کرد، باید مدارک لازم را برای این برنامه مهاجرتی آماده کند که این مدارک با توجه به نوع شغل عبارت‌اند از:

  • نتیجه آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی 
  • گواهی ارزیابی مدارک تحصیلی
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی

در مرحله بعد متقاضی می‌تواند برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کرده و درخواست خود را به صورت آنلاین در سایت اداره مهاجرت کانادا IRCC ثبت کند. 

بعد از اینکه متقاضی درخواست اقامت دائم کانادا را ثبت کرد، تمامی مدارک مورد بررسی و پردازش قرار خواهند گرفت و در صورت تایید مدارک، متقاضی باید برای مصاحبه به سفارت کانادا مراجعه کرده و با انجام معاینات پزشکی و گذراندن مراحل بیومتریک، ویزای خود را دریافت خواهد کرد. 

درخواست مجوز کار موقت در برنامه آتلانتیک کانادا

افرادی که برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق برنامه آتلانتیک اقدام کرده‌اند، می‌توانند تا زمان دریافت ویزا و اقامت دائم خود، برای مجوز کار موقت درخواست خود را ثبت کنند. بدین ترتیب می‌توانند زودتر وارد کانادا شده و تا زمان دریافت ویزای آتلانتیک در کانادا کار موقت داشته باشند. 

این افراد باید مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سابقه کاری خوبی داشته باشند و متاهل باشند. در صورتی که فرد این شرایط را داشته باشد، می‌تواند با پر کردن یک فرم به صورت آنلاین برای دریافت این مجوز کار اقدام کند. 

مواردی که در فرم نوشته شده و همچنین فرایند دریافت مجوز کار موقت به استان مورد نظر بستگی دارد، اما در حالت کلی برای این درخواست باید موارد زیر در فرم درج شوند. 

1- شماره جاب آفر

2- نامه معرفی از استان مقصد 

3- فرم امضا شده IMM 0156 (این فرم برای کارهایی است که از LMIA معاف هستند)

4- مدرک زبان و نمره آزمون

5- مدرک تحصیلی

6- سابقه کاری

نکات مهم درباره مدارک مورد نیاز برای برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

متقاضیان مهاجرت با برنامه آتلانتیک به کانادا در ارائه مدارک برای دریافت این ویزا باید به نکاتی توجه داشته باشند که این نکات عبارت‌اند از: 

ارائه یکی از مدارک زبان زیر

برای شرکت در این برنامه مهاجرتی، متقاضی باید یکی از مدارک زبان زیر را ارائه دهد. 

  • CELPIP: Canadian English Language Proficiency index Program 
  • IELTS: International English Language Testing System 
  • TEF Canada: Test d’evaluation de francais 
  • TCF Canada: Test de connaissance du français

نکته مهم در ارائه مدرک زبان در برنامه آتلانتیک کانادا این است که مدرک آزمون General -L-S مورد قبول نیست. 

متقاضی برای دریافت اقامت از طریق برنامه آتلانتیک کانادا باید مدارک تحصیلی و ریزنمرات خود را در صورتی که خارج از کانادا اخذ کرده باشد همراه با گواهی ارزیابی مدارک تحصیلی به اداره مهاجرت ارائه دهد. 

افرادی که خارج از کانادا هستند، برای دریافت اقامت دائم این کشور از طریق برنامه آتلانتیک، باید تمکن مالی کافی داشته باشند که قبلا به میزان این تمکن مالی اشاره شد. برای اثبات تمکن مالی دریافت پرینت بانکی ضروری است. 

افرادی که از یک کارفرما جاب آفر دریافت می‌کنند، باید یک کپی از فرم Confirmation of Designation از کارفرما بگیرند با دریافت این فرم می‌توانند برای دریافت گواهی تایید استان اقدام کرده و راحت‌تر در حوزه آتلانتیک ساکن شده و با شرایط سازگار شوند. 

افرادی که داخل کانادا کار کرده‌اند برای این روش مهاجرتی باید نامه سابقه کار، فیش حقوقی، قرارداد کاری و همچنین برگه‌های مالیاتی T4 را ارائه دهند. 

برای برنامه اقامت کاری در حوزه آتلانتیک فرم‌های مختلفی وجود دارند که متقاضیان باید با توجه به شرایط خود فرم مناسب را تکمیل کنند. از جمله فرم‌هایی که در این برنامه مهاجرتی وجود دارد، می‌توان به فرم‌های زیر اشاره کرد. 

  • فرم IMM 0157 (جاب آفر برای اتباع خارجی برنامه مهاجرتی آتلانتیک)
  • فرم IMM 0008 (فرم Generic Application From Canada)
  • فرم IMM 5669 (فرم Schedule A – Background/ Declaration)
  • فرم IMM 5501 (فرم Economic Class – Atlantic Immigration Program)
  • فرم IMM 5406 (فرم Additional Family Information)
  • فرم IMM 5562 (فرم Supplementary Information- Your travels)
  • فرم IMM 5476 (فرم Use of a Representative)

تمامی اعضای بالای ۱۸ ساله یک خانواده که برای این برنامه مهاجرتی اقدام کرده‌اند، برای دریافت این اقامت باید از هر کشور غیر کانادا که بیش از ۶ ماه در آنجا زندگی کرده‌اند، گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنند. 

یکی از مهم‌ترین مدارک برای این برنامه مهاجرتی کانادا، گواهی تایید استان Confirmation of Provincial Endorsement است. برای این گواهی، کارفرما یک برنامه اسکان settlement plan برای استان مورد نظر ارسال می‌کند. سپس استان، این جاب آفر را بررسی کرده و گواهی تایید را صادر می‌کند. 

مورد بعدی این است که متقاضی باید تمامی مدارک مانند پاسپورت، ویزاهای اقامتی در کشورهایی غیر از کانادا و کشور محل تابعیت، شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج، عکس و… را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهد که تمامی این مدارک باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده باشند. 

جمع بندی

یکی از بهترین روش‌های دریافت اقامت دائم کانادا، مهاجرت از طریق برنامه آتلانتیک است که روند مهاجرتی سریع با کمترین هزینه داشته و فرد می‌تواند همراه با خانواده خود به کانادا مهاجرت کند. این برنامه ویژه افرادی است که یا کارگران ماهر با سابقه کار مرتبط هستند و یا اینکه از یکی از دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند. 

افرادی که با این برنامه برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام می‌کنند، می‌توانند به یکی از چهار استان حوزه آتلانتیک مهاجرت کرده و در آنجا مشغول به کار شوند، البته باید از یک کارفرما پیشنهاد شغلی داشته باشند. 

اگر شما یکی از افرادی هستید که به دنبال یک مهاجرت سریع و کم هزینه به کانادا هستید، برای مهاجرت کاری با برنامه آتلانتیک به کانادا هم اکنون با کارشناسان ما در هلدینگ تجاری مهاجرتی مهاجر تماس بگیرید.

سوالات متداول

بررسی این پرونده بین ۶ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد. 

بله، حتی افرادی که یک سال سابقه کار نیمه تخصصی دارند می‌توانند با همان سطح TEER 4 در این برنامه مهاجرتی شرکت کنند. 

خیر، متقاضیان شرکت در این برنامه باید حتما یک جاب آفر از یک کارفرما در حوزه آتلانتیک داشته باشند. 

دریافت مشاوره برای برنامه آتلانتیک کانادا

دریافت مشاوره برای برنامه آتلانتیک کانادا

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
سوابق کاری*
نظام وظیفه*

ارتباط با ما

جهت اطلاع از بهترین روش‌های مهاجرت و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس

98.21.2227.1553+

98.936.606.3632+

info@mohaajer.org

×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×