اطلاعات تماس
ایمیل:
info@mohaajer.org
شماره تماس واتساپ:
+۹۸.۹۳۶.۶۰۶.۳۶۳۲
دفاتر ایران
تهران، خیابان میرداماد، روبروی اداره ثبت شرکتها،
پلاک ۳۴۴، واحد ۲
شماره تماس: +98.21.2227.1553

تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، بارون آواک، جنب کوچه کلیسا، پلاک ۳۹
شماره تماس: +98.41.3555.2835
دفتر آمریکا
2372 Morse Ave, Irvine
CA 92614

شماره تماس: +1.949.385.2703

مشاوره بازارهای مالی با ایمان جمشیدی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد در هر کشور و همچنین در اقتصاد جهانی، بازارهای مالی هستند که به واسطه خرید و فروش، منجر به به جریان درآمدن پول می‌شوند. حداقل در هر کشور یک بازار مالی به صورت رسمی وجود دارد و بسیاری از افراد سرمایه خود را وارد این بازار کرده و به سوددهی بازار چشم دوخته‌اند.
با این حال بازارها همواره روند یکنواخت صعودی را طی نمی‌کنند و تحت شرایط مختلف بازارها در بازه‌های زمانی مختلف روند نزولی نیز دارند، بنابراین افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این بازارها را دارند، با توجه به اهداف بلندمدت یا کوتاه‌مدت خود باید انتخاب درستی داشته باشند. ما در بخش کوچینگ هلدینگ مهاجر از کارشناسان متخصص و باتجربه‌ای بهره می‌بریم که می‌توانند با تحلیل بازار به شما کمک کنند تا انتخاب درستی داشته باشید. یکی از کارشناسان ما در هلدینگ مهاجر آقای ایمان جمشیدی هستند که رزومه بسیار خوبی در تحلیل بازارهای مالی دارند.
شما می‌توانید با دریافت مشاوره و راهنمایی از ایشان، به خوبی با روند بازار آشنا شده و انتخاب‌های بهتری در مسیر سرمایه‌گذاری یا برداشت سرمایه داشته باشید.

بازارهای مالی

تعریف بازار مالی Financial market

بازار مالی یک نوع بازار برای معامله دارایی‌ها است که از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی هر کشور به شمار می‌رود. وظیفه این بازار تامین مالی بنگاه‌های بزرگ و تسهیل روال کسب‌وکار برای مردم و سرمایه‌گذاران است. 

در واقع کشورهایی که بازارهای مالی قدرتمندی دارند از اقتصاد قوی‌تری نیز بهره‌مند هستند. هر کشور حداقل یک بازار مالی دارد،‌ اما امروزه بسیاری از این بازارها به‌صورت جهانی فعالیت می‌کنند و معامله‌گران از سراسر جهان می‌توانند در این بازارها سرمایه‌گذاری کنند. 

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این بازارها دارند، شفافیت آنها است و در صورتی که ماهیت معاملات مشخص نباشد، این بازار مالی ضعیف خواهد بود. 

انواع بازارهای مالی

بازارهای مالی در انواع مختلفی وجود دارند که از جهات مختلفی قابل دسته‌بندی هستند. از مهم‌ترین بازارهای مالی در جهان می‌توان به بازارهای زیر اشاره کرد.

از معروف‌ترین بازارهای مالی در دنیا که برای همه آشناست، می‌توان به بازار سهام یا بازار بورس اشاره کرد. این بازارها برای دولت‌ها و حکومت‌‌ها بسیار مهم هستند و بزرگ‌ترین شرکت‌های موجود در هر کشور، وارد این بازارها می‌شوند و اطلاعات مالی خود را در این بازارها اعلام می‌کنند. 

بورس نشان دهنده اقتصاد هر کشور است و هر چقدر که یک کشور اقتصاد بزرگ‌تر و قوی‌تری داشته باشد، بازار قوی‌تر و پررونق‌تری نیز خواهد داشت. در این بازار است که شرکت‌های مختلف، سهام خود را می‌فروشند و هر چقدر که شرکت سودده‌تر باشد، سهام نیز افزایش قیمت خواهند داشت و خریداران سود خواهند کرد. 

از دیگر ویژگی‌های بازار بورس که یک اتفاق خوب و مثبت است، حمایت مردم از شرکت‌های تازه تاسیس است. این شرکت‌ها برای تامین سرمایه اولیه خود، می‌توانند عرضه اولیه ارائه داده و بخشی از سهام خود را بفروشند و با این پول شرکت خود را راه بیندازند. 

منظور از بازارهای پولی، بازارهایی هستند که در این بازارها یک سری از کالاها خرید و فروش می‌شوند که دارای ویژگی نقد شوندگی زیادی هستند. این کالاها دارای سررسید چند روزه، چند ماهه و یا حداکثر یکساله هستند. 

ویژگی نقدشوندگی کالاها در این بازار باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران در این بازارها احساس امنیت کرده و شرایط بسیار خوبی را تجربه کنند، البته سوددهی این بازارها به نسبت سایر بازارها کمتر است و معمولا معاملات در حجم‌های زیاد انجام می‌شود. 

اوراق قرضه اوراقی هستند که افراد سرمایه‌دار با پرداخت پول برای خود این اوراق را خریداری می‌کنند و بعد از یک بازه زمانی مشخص، پول خود را با سودی که از قبل تعیین شده است، دریافت می‌کنند. 

در واقع اوراق قرضه یک وام است که در آن وام گیرنده کل پول و سود آن را در یک زمان تعیین شده پرداخت می‌کند. در واقع در این نوع بازار مالی افراد به نهادها وام می‌دهند. 

بازار مالی فارکس، بازار مالی تبادل ارزهای خارجی است و بازار بسیار وسیعی است به طوری که امروزه صدها میلیارد دلار در هر روز در این بازار معامله می‌شود و از مهم‌ترین نکات این بازار می‌توان به نقد شوندگی در این بازار اشاره کرد. 

در واقع در بازار فارکس جفت ارزها خرید و فروش شده و افرادی که در این بازار فعال هستند، بر روی نوسان قیمت این دو جفت ارز معامله خود را انجام می‌دهند. 

بازار مشتقات از دیگر بازارهای مالی هستند که در این بازارها ورقه‌هایی به فروش می‌رسند که هر کدام از این ورقه‌ها نماینده یک کالای پایه مانند طلا هستند و به ازای هر کالا یک سری اوراق در این بازار معامله می‌شود. 

این اوراق به خودی خود هیچ ارزشی ندارند و ارزش خود را از کالاها می‌گیرند. 

بازار بورس کالا یا بازار کالاها یکی دیگر از بازارهای مالی است که در این بازار، تولیدکننده‌ها به صورت مستقیم تولیدات خود را به مشتریان می‌فروشند. در واقع در این بازارها، سهام مربوط به شرکت‌ها مبادله نمی‌شوند، بلکه خود محصولات فروخته می‌شوند.

یکی از بازارهای مالی جدید، بازار مالی رمز ارزها یا همان ارزهای دیجیتال است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازار، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

۱- شفافیت بازار 

۲- تغییرناپذیری بازار 

۳- غیرمتمرکز بودن بازار 

همان طور که می‌دانید این بازارها ماهیت فیزیکی ندارند و در کیف پول‌های دیجیتال روی بلاک چین قرار می‌گیرند و بیشتر مبادلات این بازار در صرافی‌های متمرکز قرار دارد. طبق پیش‌بینی تحلیل‌گران، بازار جهانی ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ از ۳ برابر هم بیشتر خواهد شد که همه اینها یک روند بزرگ در بازار مالی است. 

بازار مالی OTC یا بازار مستقیم یک نوع دیگر از بازارهای مالی غیرمتمرکز است که جا و مکان مشخصی ندارد. در این نوع بازار خرید و فروش‌ها چندان بزرگ نیستند و کارگزاری خاصی نیز برای این بازار تعریف نشده است. 

افرادی که در این بازار حضور دارند، اوراق بهادار را به صورت مستقیم خرید و فروش می‌کنند که در واقع این بازار همان بازار فرابورس است. 

انواع بازارهای مالی با توجه به زمان واگذاری

در یک تقسیم‌بندی دیگر می‌توان بازارهای مالی را به دو دسته تقسیم کرد. 

- بازارهای مالی آتی Future Market

بازارهای مالی آتی،‌ بازارهایی هستند که در این بازارها توافق بین خریدار و فروشنده در زمان حال، ولی معامله و خرید و فروش در زمان آینده انجام می‌شود. در این بازارها قراردادی بین فروشنده و خریدار وجود دارد که طی این قرارداد، فروشنده متعهد می‌شود که یک مقدار از یک کالا را با یک قیمت مشخص در یک تاریخ تعیین شده به خریدار تحویل خواهد داد. 

۲- بازارهای مالی نقدی Spot Market

بازارهای مالی نقدی نوع دیگری از بازارها هستند که در این بازارها توافق بین فروشنده و خریدار و همچنین مبادله پول و کالا در زمان حال انجام می‌شود و به این بازارها، بازارهای مالی نقطه‌ای نیز می‌گویند، زیرا همه توافقات و معادلات در یک نقطه از زمان انجام می‌شوند. 

شما می‌توانید با تکمیل این فرم و دریافت مشاوره‌های تخصصی سرمایه‌گذاری‌های موفقی را در بازارهای مالی تجربه کنید.

بیوگرافی آقای ایمان جمشیدی

با بیش از 7 سال تجربه حرفه‌ای در بازارهای مالی، یکی از مشاوران برجسته در حوزه  اقتصاد بین الملل،استاک مارکت،  بازار فارکس و کامودیتی است. او دانش‌آموخته رشته اقتصاد بوده و با بهره‌گیری از دانش علمی و عملی خود، به تحلیل و پیش‌بینی روندهای مالی می‌پردازد و  با تمرکز بر ارائه مشاوره‌های تخصصی و کاربردی، به سرمایه‌گذاران و فعالان بازار کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری در جهت مدیریت ریسک و دستیابی به سود بیشتر بگیرند.

جمع‌بندی

یکی از موارد مهم در بحث سرمایه‌گذاری، آشنایی با بازارهای مالی و تحلیل درست این بازارها است. شما در هر جای دنیا که باشید، می‌توانید با شناخت درست، مسیر مطمئنی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده و به سود قابل توجهی برسید. 

ما در بخش تجاری هلدینگ مهاجر که البته بی ربط به بخش مهاجرتی نیست، به شما کمک می‌کنیم که با دریافت مشاوره درباره رفتار بازارها، بهترین انتخاب را برای سرمایه‌گذاری داشته باشید.

📝 برای دریافت مشاوره و آشنایی با بازارهای مالی جهانی از آقای ایمان جمشیدی (یکی از کارشناسان برجسته حوزه اقتصاد)  این فرم را تکمیل کنید.  

سوالات متداول

۱- آیا مشاوره بازارهای مالی تنها به بازارهای مالی داخل ایران محدود می‌شود؟

خیر، این مشاوره و تحلیل بازار، به بازارهای جهانی نیز اشاره خواهد داشت. 

۲- بهترین بازار مالی برای سرمایه‌گذاری کدام است؟

درباره آشنایی با بهترین بازار، بهتر است که مشاوره بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. 

۳- آیا شهروندان ایرانی نیز می‌توانند در بازارهای جهانی سرمایه‌گذاری کنند؟

بله، امکان سرمایه‌گذاری در برخی از بازارهای جهانی برای همه افراد از سراسر جهان وجود دارد. برای اینکه بیشتر با شرایط شرکت در بازارها آشنا شوید، با کارشناس ما در ارتباط باشید. 

همین حالا برای دریافت مشاوره تخصصی بازارهای مالی با ایمان جمشیدی اقدام کنید

مشاوره برای بازارهای مالی

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
×

ارتباط با پشتیبانی USPVS

×